Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 343,2 miliona evra, što u odnosu na isti period 2018. predstavlja rast od 3,5 odsto. Dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 36,8 miliona evra i veća je za 11,3 odsto, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 28,5 miliona evra i veća je za 13,9 odsto, u odnosu na prvo polugodište prošle godine.
„Nakon uspešne 2018. godine, i u prvom polugodištu ove godine nastavili smo da ostvarujemo izuzetne stope rasta, najviše zahvaljujući Argeti, ali i brendovima iz kategorije Pića (Cedevita, Cockta, Donat Mg) kao i odličnim rezultatima Farmacije i Dietpharma. Fokus je stavljen na upravljanje robnim markama i ljudskim potencijalima, pa posebno vesele uspesi poput Zlatnog Effija za Argetu, nagrada Atlantic Grupi kao najboljem oglašivaču u Sloveniji kao i nagrada Atlanticu kao najboljem poslodavcu. Sve to sigurno je doprinelo poverenju finansijske zajednice, pa smo tako u prvom polugodištu zabeležili i istorijsko rekordnu vrednost naših akcija“, istakao je potpredsednik Uprave za finansije Zoran Stanković.
Sva tržišta su ostvarila rast
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 9,7 odsto i Pića s rastom od 3,5 odsto. Sa 71,0 miliona evra prihoda od prodaje i 20,7 odsto udela u ukupnim prihodima Kafa se ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distributivnom poslovanju sva tržišta su ostvarila rast, a najznačajnije je, čak 11,8 odsto, raslo tržište Hrvatske. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,4% odsto, brendovi principala u distribuciji 26,1 odsto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje s 8,5% odsto.
Implementacija logističkih robota i otvaranje nove Štark R&D laboratorije
Krajem marta Atlantic Grupa je otvorila novi, savremeno opremljeni logističko-distributivni centar kraj Velike Gorice, kojim obezbedjuje adekvatnu logističku podršku dugoročnom razvoju distributivnog poslovanja. Investicija u izgradnju i opremanje vredna oko 20 miliona evra realizovana je u saradnji sa kompanijom Kamgrad, a u prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. Takođe, u istom su skladištu implementirani i pušteni u rad tehnološko visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon. Rastu inovacija u segmentu Slatko i Slano će doprineti novootvorena savremena laboratorija za istraživanje i razvoj u Štarku, a rast kategorije Pića nastavio se lansiranjem novih proizvoda – prvenstveno Cockte Free – i reklamnih kampanja poput Ukus generacije CE brenda Cedevita koji obeležava 50 godina postojanja.
Nakon odličnih rezultata ostvarenih širenjem distributivnog portfolija prošle godine, novi distributivni ugovori potpisani početkom godine u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distributivnog segmenta kompanije. Istovremeno, Strateško poslovno područje Sportske i aktivne prehrane je u potpunosti dezinvestirano čime je nastavljen proces dezinvestiranja ne strateških poslovnih operacija.