U trenucima kada tržište finansijskih usluga deluje nikada razgranatije i razvijenije, nije jednostavno doneti odluku koja opcija je najpovoljnija. Još teže je izgraditi poverenje u bilo koju banku u vremenu sveprisutne neizvesnosti u svim segmentima života. Ipak, iako se čini da ceo svet prolazi kroz velike promene, bankarski sektor ostaje među najzdravijima, upravo na globalnom nivou. UniCredit banka, kao jedna od najstabilnijih na domaćem tržištu, bila je među prvima koja je ove godine kampanjom podržala unapređenje procesa realizacije kredita za refinansiranje u skladu sa izmenama koje je uvela Narodna banka Srbije. O tome koje su usluge trenutno najinteresantnije, zašto je nekada period ekonomskih „potresa“ zapravo pogodan za rešavanje delikatnih ličnih finansijskih projekata, ali i kako izgleda biti deo jedne banke skoro dvadeset godina, pričali smo sa Rastkom Nicićem, direktorom Sektora za poslovanje sa stanovništvom i malim privrednim društvima.

UniCredit banka poznata je kao banka koja nudi širok dijapazon pogodnosti u segmentu koji se odnosi na saradnju sa fizičkim licima. Šta biste izdvojili kao ključne benefite koje potencijalni klijenti uživaju ako izaberu UniCredit banku?

Naše opredeljenje je da budemo univerzalna banka za sve potrebe klijenata, u svim regionima u Srbiji, svih starosnih doba, različitih navika i platežnih mogućnosti. Zato se u svakom segmentu poslovanja trudimo da razumemo i fokusiramo na ono što je klijentima najvažnije. Gotovinski krediti su najtraženiji proizvod, a trenutno su keš krediti za refinansiranje naš najaktuelniji proizvod. Pored toga, oni koji se odluče za kreditne kartice naše banke svoju kupovinu mogu podeliti na 3, 6 ili 12 rata bez kamate na svim prodajnim mestima u zemlji ili inostranstvu. Uvek ističemo da za korišćenje dozvoljenog prekoračenja do 12.000 RSD ne naplaćujemo kamatu, pa klijenti imaju mogućnost da bez dodatnih troškova pokriju svoje obaveze do sledeće zarade. Godinama smo prepoznati i kao odličan partner u delu stambenih kredita, pre svega zbog načina rada i odlične ponude.

U kojim slučajevima je pogodnije koristiti keš kredit, a kada je to slučaj sa kreditnim karticama?

U slučaju kupovine robe ili usluga koje se ponavljaju svake godine ili par puta godišnje, preporučuje se korišćenje kreditne kartice. Na primer, za letovanje, pripremu za novu školsku godinu, kreditna kartica je najbolji oblik plaćanja, posebno uzimajući u obzir pogodnosti podele na rate na svim prodajnim mestima.

Sa druge strane, za kupovine koje se dešavaju na nekoliko godina, a iznosi su značajniji i prelaze 4-5 prosečnih zarada, preporuka je gotovinski kredit. Tada je poželjno odabrati rok otplate koji je u liniji sa rokom korišćenja kupljenog dobra, recimo, za kupovinu nameštaja i kućnih aparata veće vrednosti, preporučujemo da se odabere rok otplate 5 do 6 godina.

Jednostavno, klijente savetujemo da koriste bankarske proizvode zavisno od potrebe, a ovde ne treba zanemariti ni mogućnosti koje pruža dozvoljeno prekoračenje po računu, u situacijama kada, kako naš narod kaže, treba „premostiti“ do naredne plate, a koje nisu retke.

UniCredit Banka dosta ulaže u unapređenje skraćivanja operativnog procesa i u digitalizaciju. U tom kontekstu, kakve pogodnosti i inovacije banka može pružiti pojedincima?

Fokusirani smo da našim klijentima omogućimo najjednostavniji pristup bankarskim proizvodima i uslugama na mestu i u vremenu kada im je banka potrebna. Logično je da je danas mobilni telefon jedan od najčešćih kanala saradnje naših klijenata sa bankom. Zato, nekoliko puta godišnje sprovodimo unapređenja naše mobilne aplikacije, slušajući potrebe klijenata. Jedna smo od prvih banaka koja je uvela mobilnu aplikaciju za pravna lica mBiznis, jer je važno da i u ovom segmentu, inače izazovno poslovanje, maksimalno olakšamo.

Konstantno težimo da skratimo potrebno vreme za sprovođenje procesa, trenutno sa velikim fokusom na kreditne proizvode. Menjamo i način potpisivanja dokumentacije, pojednostavljujemo papirologiju i tako rasterećujemo klijente, uvodimo i fleksibilnost u načine identifikacije klijenata i smanjujemo potrebu za dolaskom u ekspoziture.

Skoro dve decenije ste deo tima UniCredit banke. Pre trenutne pozicije bili ste direktor sektora za bankarske operacije. Kakve utiske nosite za sve ovo vreme provedeno u UniCredit banci?

Na ličnom primeru mogu da potvrdim da UniCredit banka podržava profesionalni rast svakog zaposlenog, podstiče na razvoj odgovornosti i samim tim na napredak. Za mene prvog se često kaže da sam „dete banke“ jer sam gotovo ceo svoj profesionalni vek tu, i iskreno jako sam ponosan što sam karijerni napredak imao u svojoj, da tako kažem, matičnoj firmi. Za ovih skoro dvadeset godina koliko sam tu, banka me je naučila da uvek treba da budete hrabri i autentični, jer je hrabrost u osnovi svake inovacije, a prirodno je da uvek težimo boljem.

Radni dan vam je ispunjen brojnim obavezama. Ipak, imate vremena za hobije, član ste benda „UniQ“ u kom svirate električnu gitaru i sa kojim nastupate na svirkama u organizaciji UniCredit banke i u humanitarne svrhe. Šta za vas znači kada uzmete trzalicu u ruke i zasvirate prve akorde?

Privatno i poslovno vreme su dva segmenta života između kojih ne mogu i ne želim da postavljam jasnu granicu, jer u svakom delu jednako uživam. I u poslu i u muzici, harmonija je zapravo rezultat usklađenosti, u prvom slučaju tima, a u drugom instrumenata. Ako se neki član benda ne oseća dobro, tu su ostali da ga podrže da se nastup iznese, kako u muzici, tako i u poslu. Upravo na to me podsećaju prvi akordi, u kojoj god životnoj ili poslovnoj situaciji da se „odsviraju“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.