U petak, 14. avgusta 2020. u 12 h održana je online radionica projekta “Budućnost srpske industrije hrane” u organizaciji Asocijacije za promociju srpske hrane. Učesnici radionice imali su priliku da se upoznaju sa pojmom i potencijalom visokokvalitetne hrane u Srbiji, kao i da čuju početke, iskustva i izazove jednog domaćeg brenda visokokvalitetne hrane i njegov plasman na inostrana tržišta.
Učesnici radionice bili su Miloš Pejčinović, ispred Asocijacije za promociju srpske hrane, kao i Tatjana Avramov iz porodične firme Real Red Raspberry iz Bečeja, koja se bavi proizvodnjom namaza od maline premijum kvaliteta.
“Kako je trend visokokvalitete hrane došao i kod nas, potencijal i prilike koje se pružaju domaćim proizvođačima su neverovatne. Kroz Asocijaciju, upravo nam je cilj da privučemo i motivišemo mlade proizvođače da se okrenu upravo proizvodnji ovakvih proizvoda, koji su daleko cenjeniji i plaćeniji na tržištu”, rekao je Miloš Pejčinović. On je dodao da je najveća prepreka za rast ove oblasti upravo nedefinisanost kategorije, a samim tim i nedovoljna informisanost potrošača. Ipak, zbog autentičnosti i lokalnog karaktera, visokokvalitetna i premijum hrana ima velike mogućnosti za rast, uz veliku zainteresovanost međunarodnog tržišta.
Kao predstavnik proizvođača visokokvalitetne hrane, Tatjana je izjavila da “hand made” proizvodi zaista imaju drugačiju vrednost, jer se zna i vrednuje poreklo proizvoda i način proizvodnje. “Na proizvodu mora konstantno da se radi, mora da se usavršava i prilagođava tržištu da bi na istom i uspeo. Mi smo plasirali proizvode na pet inostranih tržišta, gde su distributeri i potrošači prepoznali kvalitet i znaju da cene usmerenost na jedan proizvod, koji smo usavršili. Mladi proizvođači moraju da imaju na umu proizvod koji plasiraju, koje su njegove prednosti i kao takve ih istaknu i predstave potrošačima”, rekla je Tatjana i dodala da su međunarodni sajmovi hrane najbolja mesta za predstavljanje proizvoda, kao i za upoznavanje sa distributerima i potencijalno ostvarivanje saradnje.
Današnja radionica bila je prva u nizu od osam radionica koje su planirane da se održe u naredna tri meseca. Kroz radionice, mladi proizvođači će imati priliku da se upoznaju sa mogućnostima i prilikama koje im se nude u oblasti visokokvalitetne hrane, a imaće priliku i da se sa svojim proizvodom prijave na konkurs Asocijacije, gde će moći da osvoje besplatan dizajn svog proizvoda.
Budućnost srpske industrije hrane: Svet hoće domaće za mlade je projekat koja pruža podršku, promociju i povezivanje mladima koji su zainteresovani ili već uključeni u sektor proizvodnje hrane. Cilj je motivacija i osnaživanje mladih da pokrenu sopstvenu proizvodnju, okrenu se tržištu visokokvalitetne hrane ili unaprede svoje postojeće proizvode. Projekat sprovodi Asocijacija za promociju srpske hrane, a finansira Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije. Više o radionicama i konkursu pronađite na sajtu Asocijacije.