Majkrosoft je uložio milione da namami najbolje producente video-igara. Fejsbuk je potpisao ugovor o strimingu sa najvećim esports kompanijama u svetu. Tviter je strimovao „Fortnite“.

Uprkos njihovim pokušajima da ugrabe veći komad striminga video-igara, niko se nije ni približio moći tržišnog lidera, Twitcha, platforme u vlasništvu „Amazona“ koja trenutno kontroliše 76 odsto tržišta striminga video-igara na evropskom i američkom kontinentu. Popularnost platforme privukla je brojne rivale, a svi se utrkuju da se dodvore milenijalcima.

Konkurencija signalizira važnost striminga u 180 milijardi dolara vrednoj industriji video-igara.

Majkrosoft je nastupio agresivno kada je 2016. godine otkupio Beam, striming platformu koja je prošle godine preimenovana u Mixer, a najhrabriji potez prošle godine bio je potpisivanje ekskluzivnog ugovora sa Tajlerom Blevinsom, poznatijim po onlajn pseudonimu Ninja, jednom od najvećih zvezda Twitcha. Ugovor je potpisan na više godina, ali nisu otkriveni detalji.

Dovođenje Blevinsa ipak nije Mixeru donelo gledanost; Mixer i dalje ostaje na 3,2 odsto učešća na tržištu, a beleži rast od svega 0,2 odsto u trećem kvartalu, prema kompaniji za analizu industrije StreamElements. Twitch je, sa druge strane, podigao gledanost tokom istog kvartala uprkos Blevinsovom odlasku u avgustu.

Ali da bi se takmičio sa Twitchem, koji ima 140 miliona korisnika na mesečnom nivou, Majkrosoft će morati da učini više nego da jednostavno potroši nekoliko miliona dolara na dovođenje zvezde, kaže Doron Nir, izvršni direktor StreamElementsa.

„Ovo je igra od milijardu dolara“, dodao je.

Nir ne smatra da je dovođenje Blevinsa bilo pogrešan potez za Mixer, pošto je platformu učinilo vidljivijom u medijima. Majkrosoft je doveo i Majkla Grzesieka, profesionalnog gejmera poznatog kao Shroud, i Korija Majkla, strimera sa Twitcha pod pseudonimom King Gothalion.

Pošto je Twitch najduže na tržištu, razvio je sopstvenu kulturu. To je omogućilo strimerima – koji zarađuju od pretplatnika i donacija – da prosperiraju.

“Dijalog se odvija na jeziku jedinstvenom za Twitch”, kaže Majk Aragon, zadužen za sadržaj u kompaniji.

Twitch podstiče osećaj zajedništva, angažovanost korisnika i pružanje sredstava da unapređuju svoj jezik.

Ipak, i pored multimilijarderskih kompanija u konkurenciji, tržište striminga video-igara i dalje je malo.

Posle četiri godine na Twitchu, Kris Kovent prešao je na Mixer 2016. Sada je jedan od top-strimera tamo. Preselio se u predgrađe Sijetla i strimingom se bavi puno radno vreme.

“Ne mislim da je to – to, ali mislim da sam svakako postigao neki uspeh”, kaže Kovent.

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku, koji se dobija na poklon uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 16. januara

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.