Svest o tome koliko je zaštita životne sredina bitna za budućnost svih nas postala je centralna tema ne samo ekoloških skupova, ekonomskih foruma, već i najšire javnosti. Kako premostiti izazove koji se postavljaju pred države širom regiona, Evrope, sveta, kao i pred kompanije i potrošače prelaskom na ekološki efikasniji način života i poslovanja glavno je pitanje za sve nas. Odgovor leži u cirkularnoj ekonomiji, održivom razvoju, minimizovanju otpada – odnosno korišćenju otpada kao resursa, ali i u edukaciji kadrova, kao i najšire javnosti o ovom pitanju.
Kompanija Ball Corporation, koja u Srbiji posluje punih 17 godina, globalni je lider u proizvodnji aluminijumske ambalaže. Naša godišnja proizvodnja limenki premašuje milijarde jedinica i upravo ta činjenica je razlog zašto ovoj temi pristupamo sa velikom odgovornošću, ali i sa iskustvom. Ball Corporation svoje poslovanje zasniva na cirkularnoj ekonomiji i održivom razvoju. U prilog tome govori i činjenica da je svaka druga limenka u prodavnici bar jednom reciklirana i da dolazi iz kompanije Ball Beverage Packaging Europe. U Evropi se trenutno reciklira 76% limenki, međutim verujemo da zajedno do 2030. godine možemo premašiti stopu od 90%, ali to nije sve – naš krajni cilj je da to bude 100%.
U skladu sa tim naše strateško opredeljenje je ne samo primena principa cirkularne ekonomije i reciklaže, već i aktivno učestvovanje u promovisanju ove ideje, deljenju iskustava i znanja iz ove oblasti sa drugima, kao i edukaciji novih kadrova. Vodeći se tom idejom, zajedno sa mnogim drugim kompanijama iz Srbije i regiona, priključili smo se edukativnom programu koji je pokrenuo AmCham Srbija pod nazivom „AMCHAMPS – mladi lideri promena: generacija 2021″.
Ovogodišnji polaznici programa, studenti osnovnih ili postdiplomskih studija fakulteta iz Srbije, imali su priliku da saznaju nešto više o zaštiti životne sredine kroz praktično i teoretsko iskustvo zajedno sa mojim kolegama iz kompanije Ball Corporation. Priču o sakupljanju otpada praktično smo pokazali kroz zajedničku radnu akciju pod nazivom „Očistimo Beograd“, dok smo drugi deo programa posvetili mentorskom radu – razmeni ideja, iskustava i znanja.
Upoznavanje polaznika programa o načinu proizvodnje limenki i načinima upravljanja otpadom, ali pre svega predstavljanje činjenice da je limenka jedina ambalaža koja je 100% reciklabilna kao i da može da se reciklira iznova i iznova sa minimalnim gubicima, pomoglo im je da bolje razumeju program koji Ball Corporation sprovodi u 19 država Evrope i u Brazilu pod nazivom „Svaka limenka se računa“ i koji ima za cilj recikliranje svih limenki, a pre svega onih koje najčešće završe u prirodi.