Do sada ste verovatno čuli da je Stokholm Silicijumska dolina Evrope i grad sa najviše uspešnih startapa po glavi stanovnika. Ono što verovatno ne znate je to da se upravo u gradu koji je sedište Spotifaja i prvog holografskog koncerta grupe ABBA, otvara novi kulturni centar koji vodi uspešna beogradska preduzetnica i rediteljka Maja Maletković.

Immersive Reallity studios Stockholm je kulturna institucija koja će staviti Stokholm na mapu, ne samo kao sedište najsupešnijih startapa što već jeste, već i kao Evropsku predstonicu inovativnih događaja iz sfere kulture i zabave koji se oslanjaju na savremene tehnološke trendove. Svojim prvim događajem u Stokholm dovode najpoznatije burleskne umetnike iz Njujorka u vidu holograma. Mešani srpsko-švedski tim biće prvi koji će svetske trendove dovesti u Evropu i time pokazati da smo uvek u koraku sa svetom.

Maja Maletković naša je rediteljka i preduzetnica, koju beogradska publika zna po hit predstavi „Slučajna smrt jednog anarhiste“ a njena kompanija osnovana je pre dve godine kada je dobila podršku grada Stokholma i Švedskog Filmskog Instituta.

Immerisve Reality Studios Stockholm otvara svoja vrata 17. marta i to nikada do sada viđenim formatom u svetu izvođačkih umetnosti pod nazivom „EDEN: The Immersive Dinner Experience created with Susanne Bartsch“. U pitanju je hibridni događaj koji spaja nekoliko vrsta događaja na prostoru od 600 metara kvadratnih. U toku jedne večeri, posetioci „Eden“-a, moći će slobodno da šetaju velikim prostorom čiji je enterijer velika umetnička instalacija raja, gledaju hologramske performanse najboljih njujorških burlesknih umetnika i umetnica, neograničeno jedu i piju „eksponate“ koji se nalaze oko njih i što je najvažnije prisustvuju performansu uživo za vreme koga im večera biva poslužena na najneočekivanije načine.

Međutim, ovaj događaj je tek jedan u nizu koji Immersive Reality Studios planira da ostvari u naredne tri godine. Misija ove kulturne institucije je da približi imerzivan sadržaj široj pubici i na taj način uđe u trku  na tržištu koje vredi 12 biliona dolara.  

Šta je zapravo imerzivan sadržaj?

Ulazak Fejsbuka, odnosno Mete, na tržište imerzivnog sadržaja i najava njegovog Metaversa, bacilo je svetlo na ovo tržište i njegov veliki potencijal ali i napravila blagu pometnju. Pre svega zato što se imerzivni sadržaj sada vezuje uglavnom za VR head set-ove, ali imerzivan sadržaj je mnogo više od toga. Pre svega, imerzivno je način na koji se nekom sadržaju pristupa i on može biti u različitim formama, uglavnom se koristi savremena tehnologija poput holograma, project mappinga, VR headset-ova, ali imerzivan sadržaj, onaj koji obuzima sva vaša čula može biti i interaktivni performans koji je uživo.

Zašto je Immersive Reality Studios Stockholm jedinstven kulturni centar u Evropi?

Ono što je posebna vrednost ovog kulturnog centra je to što će od digitalnih događaja praviti uzbudljive dogažaje koji se odvijaju uživo a koji u sebi integrišu visokotehnološke elemente. Na taj način, široj publici koja nije još navikla na upotrebu ovakve tehnologije biće omogućeno da se upoznaju ne samo sa tehnologijom već i sa neverovatnim umetnicima koji stvaraju u novim medijima. Ovaj vid umetničkih događaja već je uveliko aktuelan na severno američkom tržištu. Imerzivna izložba Van Goga veliki hit je ne samo u tom delu sveta već i kada gostuje u Evropskim prestonicama kulture poput Pariza, Beča itd.

Ipak, ono što ne postoji u Evropi je kulturni centar koji se bavi distribucijom imerzivnog sadržaja i koji promoviše ovaj vid kulture i zabave. Ono što je već ustaljena praksa u Americi u Evropu će nam doneti Beograđanka sa trenutnim sedištem u Stokholmu i time još jednom dokazati da idemo u korak sa svetom.

Da biste nadalje pratili rad ove jedinstvene kompanije posetite njihov sajt immersivestockholm.com

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.