Pandemija koronavirusa u SAD je izazvala je čitav niz vanrednih okolnosti, od napuštenih gradskih ulica, obaveznog nošenja maski i zatvorenih radnji, ali i jednu neobičnu pojavu na nebu – redovne letove skoro potpuno praznih putničkih aviona, prenosi Gardijan.

Dok su u ostatku sveta na snazi mere ograničenja broja letova zbog smanjene potržanje – prosečno je osam od deset letova otkazano – u SAD postoji nesklad između broja putnika i broja letova.

Uprava za bezbednost saobraćaja (TSA) prijavila je pad broja putnika za 96%, što je pad koji nije viđen još od 1954. godine, ali je otkazano nešto više od polovine letova, pa se dešava da avioni lete gotovo prazni.

Prema proceni Dana Ruterforda, direktora vazduhoplovstva pri Međunarodnom savetu za ekološko čistiji transport, u toku prošle nedelje na deset mesta u avionu prosečno je bilo manje od jednog putnika.

Na jednom letu iz Vašingotna u Boston je bio samo jedan putnik, dok je let iz Londona u Njujork naposletku prevozio sedam putnika.

„To su dokazi koji ukazuju da broj putnika koji i dalje lete opada mnogo brže od broja letova, pa imamo puno praznih aviona. Avio-kompanijama je preostalo da to i same shvate i smanje letove“, rekao je Ruterford.

„Ukoliko se broj letove ne smanji srazmerno broju putnika, imaćemo nepotrebnu i ogrmnu štetu po životnu srednu“, dodao je Ruterford.

Avio-industrija čini oko 2% globalne emisije ugljen-dioksida u normalnim okolnostima. Međutim, kako je većina letova u svetu privremeno ukinuta, tako se očekuje i da će se smanjiti nivo zagađenja za trećinu u odnosu na prethodni mesec, piše Fajnenšel tajms, a prenosi Gardijan.

Međutim, očekuje se da će i emisija štetnih gasova – čiji je izvor avio-industrija – ubrzo doći na stari nivo nakon završetka pandemije koronavirusa.

„Uvek imamo manje emisije ugljen-dioksida kada su recesije, ali sam siguran da će ubrzo doći na uobičajenih 2% emisije ugljen-dioksida“, rekao je Ruterford.

https://www.nstore.rs/product/elektronsko-pdf-izdanje-nedeljnika-br-431-od-16-aprila-poklon-njujork-tajms-na-srpskom/

„Pitanje od milion dolara je da li ćemo obuzdati letove da bismo zaštitili klimu, kao što to sada radimo da bismo zaštitili javno zdravlje“, dodao je Ruterford.

Ipak, čini se da SAD ni u doba krize neće u većoj meri smanjiti letove, jer 25 milijardi dolara iz paketa stimulacija savezne vlade za avio-kompanije zbog naglog pada u poslovanju, obavezuje kompanije da održavaju određeni nivo usluge, što dovodi do praznih letova.

Sa druge strane, Avio-kompanije tvrde da nijedan od letova nije bespotreban ili uzaludan.

„Oni koji lete i danas, to rade iz veoma važnih razloga“, rekao je izvršni direktor „Ameriken erlajns“ Dog Parker.

Neki od letova prevoze i važne terete kao što su sanitetski materijali, hrana i poštanske pošiljke.

Takođe, portparol avio-kompanije „Junajted“ smatra da je „još uvek retkost“ da jedan putnik bude na pojedinačnom letu i da je kompanija uložila dosta sredstava u održiva goriva kako bi smanjila emisiju štetnih gasova.

Međutim, posvećenost avio-kompanija u rešavanju klimatske krize dovedena je u pitanju baš tokom pandemije koronavirusa, jer avio-preduzeća lobiraju da se revidiraju pravila globalnih sporazuma koja predviđaju rešenje emisije štetnih gasova iz aviona. Kompanije smatraju da sada nemaju sredstava i resursa da ispune ranije dogovorene ciljeve iz sporazuma, jer su finansijski pogođene zbog krize izazvane pandemijom koronavirusa.

Dok su ekološka udruženja optužila aviokompanije da „izbegavaju svoje obaveze“, avio-preduzeća tvrde da je to „pitanje opstanka“.

KORONAVIRUS:

„KUĆNA IZOLACIJA“ – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane

RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi

ŠTA ZNAČI IMATI „KONTAKT“ SA ZARAŽENIM?

NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:

Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa

Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)

Izbegavajte rukovanje i ljubljenje

Šta je „samoizolacija“ i kada je bi je trebalo primenjivati

Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?

Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?

Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.