Grupacija REHAU, u okviru koje posluje i REHAU Srbija, nedavno je predstavila „REHAU Connect“, prvu digitalnu platformu u Srbiji koja spaja proizvođače prozora i krajnje kupce. Predstavljena je kao sastavni deo digitalnog mosta. Kako funkcioniše ova platforma?
REHAU internet stranica već ima veliki broj posetilaca, koji se konstantno povećava, a mnogi od njih su zainteresovani za prozorska rešenja. Šta može biti logičnije nego povezivanje potencijalnih kupaca sa sopstvenim partnerima? REHAU Connect je sastavni deo tog digitalnog mosta. Ova platforma spaja ljude zainteresovane za prozore i prodavce prozora. To je prilika za specijalizovane kompanije da osvoje nove kupce i povećaju svoju prodaju, a sa druge strane krajnjim kupcima prozora osiguravamo da vrlo jednostavno, u nekoliko koraka dobiju ponude pouzdanih i proverenih proizvođača prozora iz REHAU partnerske mreže.
Šta bi potencijalni kupci trebalo da urade kako bi došli do željenog proizvoda? Kako izgleda proces – od početne tačke do finalizacije?
Naš glavni cilj od kojeg nismo odustali od samog iniciranja ovog projekta bio je da napravimo platformu koja će biti jednostavna i pouzdana, a istovremeno brza i besplatna za krajnjeg kupca. Stoga, početna tačka je kada krajnji kupac pošalje zahtev kompaniji REHAU i u samo nekoliko koraka dolazi do ponude za prozore i vrata. Krajnji kupac ostavlja detalje o planiranom projektu zamene ili kupovine prozora i vrata na REHAU Connect veb-stranici, a nakon toga mi ga kontaktiramo.
REHAU Connect platforma analizira upite u vezi sa planiranim projektima prozora i direktno upućuje zainteresovane krajnje potrošače na REHAU partnere. Dodatna prednost je ta što zahtevima kupaca može da se upravlja onlajn u bilo koje vreme. To je još jedan iskorak u strategiji digitalizacije naše kompanije
Koje koristi „REHAU Connect“ donosi kupcima i REHAU partnerima?
REHAU Connect platforma analizira upite u vezi sa planiranim projektima prozora i direktno upućuje zainteresovane krajnje potrošače na REHAU partnere. Dodatna prednost je ta što zahtevima kupaca može da se upravlja onlajn u bilo koje vreme. To je još jedan iskorak u strategiji digitalizacije naše kompanije, specijalizovane za polimere u svojoj Diviziji za prozorska rešenja.
Pomoću REHAU Connect naloga, REHAU partneri, koji se nalaze u našoj mreži, ne propuštaju više nijednu priliku za prodaju. Samim tim, čvrsto verujemo da će ova platforma imati veliki značaj na našem putu ka digitalizaciji, ali isto tako dati dodatnu vrednost i našim partnerima i krajnjim kupcima.
REHAU grupacija je specijalizovana za polimere i proizvodi rešenja za građevinski, automobilski i industrijski sektor. Kako je pandemija koronavirusa uticala na ovo tržište i čitavu industriju?
Na tržištu Srbije i Crne Gore, kojima upravljamo iz beogradske kancelarije, najviše su prisutna rešenja iz oblasti građevinarstva, a tu pre svega mislim na profile za PVC prozore i vrata, zatim sisteme kućnih instalacija, kao i proizvode za industriju nameštaja.
Pandemija je uticala i na naše poslovanje i tako smo osetan pad imali već u aprilu 2020. Međutim, dva meseca nakon toga počeo je brzi oporavak i rast tržišta, koji i danas traje. Moram da istaknem da smo se kao kompanija u rekordnom roku adaptirali na nove uslove, što je bilo od suštinskog značaja za naše poslovanje. Pored toga, oporavku industrije sigurno je doprinela i ograničena mogućnost putovanja, jer su mnogi naši sugrađani sredstva koja su opredelili za odmore, iskoristili da renoviraju kuće i stanove. Naravno, značajan udeo u rastu tržišta ima i ekspanzija u stanogradnji.
Sredinom juna opštine po Srbiji raspisale su javni poziv za sve građane koji žele da zamene stolariju na svojim kućama ili stanovima i za to dobiju subvenciju države. Kako ocenjujete ovu inicijativu i na koji način REHAU može da doprinese?
Subvencionisanje mera za poboljšanje energetske efikasnosti objekata je po mom mišljenju odličan potez, čiji će se efekti veoma brzo videti. U prethodnom periodu bilo je sličnih mera, ali sa mnogo nižim nivoom subvencije. Najavljenih 50% učešća države, odnosno lokalnih samouprava, predstavlja vrlo značajan stimulans za građane da se odluče na energetsku sanaciju svojih nekretnina.
S obzirom na to da boljom izolacijom, a pre svega zamenom dotrajalih prozora i vrata, ostvarujemo velike uštede i direktno utičemo na smanjenje potrošnje energenata za zagrevanje i klimatizaciju prostora, u širem kontekstu doprinosimo višem komforu stanovanja, kao i očuvanju životne sredine.
REHAU kompanija ima u svom proizvodnom programu više sistema PVC prozorskih profila, kojima možemo da odgovorimo na sve zahteve tržišta. Ukoliko se radi o ekonomičnosti, tu je naš sistem EURO DESIGN 70, koji apsolutno ispunjava sve važeće standarde koji se odnose na toplotnu izolaciju, dihtovanje protiv prodora vode i vazduha, kao i zaštitu od provala. Za više zahteve, pre svega u oblasti termoizolacije, nudimo vrhunske sisteme profila SYNEGO i GENEO, koji ispunjavaju najstrože kriterijume, te su pogodni za ugradnju čak i na pasivnim kućama. Takođe, stručni tim naše kompanije uvek je na raspolaganju svim zainteresovanima u vezi sa izborom pravog prozorskog sistema za njihov objekat.
Više od 70 godina kompanija REHAU radi na tome da proizvodi od plastike budu još lakši, praktičniji, bezbedniji i efikasniji, i snabdeva zemlje širom sveta inovativnim proizvodima. Kakvi su ciljevi, u pogledu inovativnosti, u narednom periodu?
U sklopu inovacija, REHAU pruža odgovore na mnoge izazove koji utiču na industriju, kao što su pametna tehnologija, kontinuirano ulaganje u potrebne veštine i digitalizacija. Pored toga, proširujemo svoj proizvodni portfolio pametnim rešenjima koja prevazilaze prozorske sisteme i profile, sa ciljem da se čvrsto etabliramo kao dobavljač kompletnih sistema.
Dajemo veliku vrednost tako što nudimo više od samih proizvodnih komponenti. Takođe, pružamo savršeno kompatibilne kompletne sisteme iz jednog izvora, što znači da naši kupci ne moraju da brinu o samom interfejsu. Dobar primer ovog pristupa je novi „SYNEGO SLIDE“ sistem, inovativno rešenje za pripremu kliznih elemenata, koji distribuiramo zajedno sa odgovarajućim okovom. Jednostavne prozore spajamo sa pametnim dodacima, pametnim rešenjima, digitalnim uslugama i održivim materijalima i na taj način našim partnerima stvaramo dodatnu vrednost, što im zauzvrat omogućava da uđu u nova poslovna područja. Na ovaj način oblikujemo industriju u kojoj poslujemo i to ćemo nastaviti da radimo i u budućnosti.
REHAU se na razvijenim tržištima tretira kao zelena kompanija. Koliko je kompaniji važno polje i zaštite životne sredine i energetske efikasnosti i na koji način učestvuje u „zelenoj ekonomiji“?
Prirodni resursi planete Zemlje su ograničeni, što znači da je od presudne važnosti da ih kompanije koriste na odgovoran i održiv način. Kompanija je decenijama razvijala održive pristupe kroz ceo lanac vrednosti i sprovodila ih u praksi. Posebno smo ponosni što su ovi napori prepoznati i što je REHAU izabran za jednog od „50 lidera u oblasti održivosti i zaštite klime“, koja predstavlja zajedničku inicijativu agencije TBD Media Group i Ujedinjenih nacija.
Korišćenjem recikliranih materijala u proizvodnji umesto novih, emisija CO2 se smanjuje za do 88%, što omogućava uštedu 97.000 tona CO2 godišnje i odgovara uštedama koje bi mogla postići šuma sa oko 7.800.000 stabala.
Verujemo u održivost kao filozofiju koja se odražava u tri naše osnovne vrednosti: poverenje, pouzdanost i inovacije. Želimo da razvijamo napredne tehnologije kojima ćemo ljudima poboljšati život. Kao porodična kompanija, REHAU ima dugoročan pristup u pogledu svoje odgovornosti prema budućim generacijama, tako da su naša zalaganja u ovom polju veoma velika i ona će se nastaviti uzlaznom putanjom.