Muzička industrija ostvarila je novi godišnji rekord po broju striminga – u 2023. bilo ih je više od četiri triliona, a u odnosu na 2022. broj strimovanja je na svetskom nivou skočio za 34 odsto, pokazuje danas objavljeni izveštaj analitičke kompanije Laminejt.
Porast broja striminga odraz je sve izraženijeg međunarodnog karaktera muzičkog tržišta, ocenjuje AP.
U SAD, tri žanra su ostvarila najveći godišnji rast u 2023. godini: kantri za 23,7 odsto, latinoamerička muzika 24,1 odsto i tzv. vorld mjuzik (koji uključuje korejski i japanski pop, kao i afrobit) za 26,2 odsto, prenosi N1.
Čini se, piše AP, da sve više Amerikanaca sluša muziku sa neengleskih govornih područja, i da se u nekim slučajevima konzumacija muzike sa engleskih govornih područja smanjuje.
Unutar latinoameričke muzike, regionalna meksička muzika ostvarila je najveći rast strimovanja u SAD: čitavih 60 odsto, a četiri od šest najstrimovanijih latinoamerikanaca su – Meksikanci: Pezo Pluma, Eslabon Armado, Junior H i Fuerca Regida. Oni su takođe među 125 nastrimovanijih muzičkih umetnika.
Strimovanja američke pop megazvezde Tejlor Svift, inače ličnosti godine po izboru magazina Tajm, čine 1,79 odsto američkog tržišta, pokazuje izveštaj Laminejta. To znači da na svakih 78 strimovanja dolazi po jedna pesma Tejlor Svift.
Međutim, čak i sa njenim titanskim uspesima i velikim uspehom kantrija i neengleske muzike, hip-hop nastavlja da vlada top listama – na njega otpada 25,5 odsto svih strimovanja.
Hip-hop inače slavi 50 godina postojanja.