- Život u izolaciji je doprineo brzom porastu virtuelnih iskustava za 30% – od filma do fitnesa
- Jedna od 4 osobe vrši onlajn donacije u dobrotvorne svrhe
- Mašinice za šišanje, tegovi i knjige među najpopularnijim proizvodima koji se u izolaciji kupuju onlajn
- 65% ljudi zabrinuto zbog onlajn prevara
Onlajn šoping je nadmašio sve druge oblike potrošnje prošlog meseca, više od polovine Evropskih kupaca (57 procenta) je izjavilo da kupuju onlajn više nego ikada, a primetan je i rekordan broj prijava na virtuelna iskustva poput časova kućnog fitnesa, prijavljivanja na onlajn sajtove za filmove, TV i onlajn učenje u izolaciji.
Istraživanje kompanije Mastercard iz maja 2020. godine koje je sprovedeno na 15 tržišta i na uzorku od 12.500 ljudi, otkrilo je da jedan od tri stanovnika Evrope (30%) troši više novca na virtuelna iskustva, a skoro 2 od 3 (58%) gleda TV ili filmove preko onlajn pretplata na sajtove, više od četvrtine (26 %) ,,pohađa” časove vežbanja onlajn dok 24% posećuje virtuelne muzeje i druge sadržaje.
Prema istraživanjima, trenutan način života uticao je na plemenitost, više od četvrtine (28%) je izvršilo onlajn donacije prošlog meseca, a 14% je po prvi put izvršilo donaciju.
Ljudi širom Evrope takođe koriste dodatno vreme koje provode u domu kao priliku da nauče neke nove veštine onlajn, čak dve od pet osoba (37%) počelo je da koristi onlajn bankarske usluge, više od četvrtine (28%) uči kako da upravlja svojim zdravljem i nabavlja lekove onlajn, a trećina (31%) uči da kuva preko onlajn tutorijala. Svaka deseta osoba (10%) uči da programira, 7% koristi internet da nauči da svira muzički instrument, a 14% prati onlajn vodiče za šišanje kose.
Pored povećanja od 36% u onlajn kupovini osnovnih životnih namirnica, još neki od najpopularnijih trendova je i porast onlajn kupovine knjiga (32%), mašinica za šišanje (19%) i fitnes opreme kao što su tegovi i joga prostirke (13%).
Istraživanja su takođe pokazala da navike u onlajn šopingu reflektuju ponašanja u stvarnom životu, pa 4 od 5 korisnika (81%) su tipični detaljisti koji satima pretražuju sajtove kako bi pronašli najbolju ponudu, 2 od 3 (66%) su ,,razgledači” koji kažu da redovno prave liste želja proizvoda, ali ih retko kada kupuju. Polovina novih onlajn kupaca (51%) je izjavila da je ostala lojalna trgovcima iz stvarnog života.
Skoro svi (81%) vode računa o tome šta i gde kupuju onlajn, dok 65% brine o tome da će postati žrtva onlajn prevara. U pokušaju da održi bezbednost onlajn kupovine, 4 od 5 Evropljana (81%) teži da kupuje od poznatih trgovaca, 80% proverava recenzije i sajt sa koga kupuju, dok trećina ispitanika (31%) kontaktira novog ili nepoznatog trgovca pre nego što izvrši kupovinu.
Mark Barnet, predsednik za tržište Evrope u kompaniji Mastercard kaže: “Svi se prilagođavamo novom načinu života i razumljivo je, više kupujemo onlajn, ali ne radi se samo o životnim namirnicama već i o virtuelnim iskustvima od filma do fitnesa. Teška vremena mogu izvući najbolje iz nas i možemo pronaći utehu i zadovoljstvo u porastu onlajn donacija i ogromnom broju ljudi koji uči da onlajn obavlja svakodnevne aktivnosti. Sada je više nego ikada ljudima potreban pristup digitalnoj ekonomiji i svi mi u kompaniji Mastercard konstanto radimo na tome da onlajn šoping učinimo jednostavnijim, sigurnim i besprekornim u smislu korisničkog iskustva za svakoga, bez obzira da li kupuje životne namirnice ili virtuelna iskustva.”