Prvi put u svetu jednom pacijentu je ugrađen keramički implant vilice iz 3D štampača ispod pokosnice. Nova metoda treba da pomogne da se izbegnu složene transplantacije kosti. Implant vilice je potreban, na primer, nakon ukljanjanja delova vilice zbog tumora ili kod teške atrofije vilice, a napravljen je od keramike zbog dobre biokompatibilnosti materijala i zahteva samo jednu operaciju u poređenju sa konvencionalnim titanijumskim implantima. Na taj način, vreme zarastanja bi trebalo da se skrati za oko 75 odsto, i da se izbegne prekomerna trauma za pacijente. 

Nakon gubitka zuba ili kod određenih vrsta tumora, vilica se ponekad povlači, što čini upotrebu uobičajenih zubnih proteza gotovo nemogućom. Kod teške atrofije kosti, do sada su bile potrebne složene transplantacije kosti. Istraživački projekat, koji se sprovodi u okviru EU inicijative „INKplant“ u saradnji sa Medicinskim fakultetom u Beču, ima za cilj da to promeni. „Ovakve operacije su posebno za starije pacijente izuzetno teške. Naš novi subperiostalni implant vilice iz 3D-štampača omogućava znatno manje invazivan tretman. Implant se nakon 60 dana pokazao kao klinički stabilan, što je ključni napredak u lečenju teških atrofija vilice. Pošto je implant napravljen od biokompatibilnog, visokootpornog cirkonijum-dioksida, nije bila potrebna rekonstrukcija kosti“, objasnio je direktor bečke tehnološke firme „Lithoz“, koja je proizvela novi implant, Johanes Homa. 

„Lithoz“ je od osnivanja 2011. godine uložio više od dva miliona evra u dalji razvoj tehnologije. Od 2012. godine, Bečka privredna agencija podržala je firmu sa oko milion evra kroz nekoliko programa subvencija. Danas „Lithoz“ zapošljava više od 150 ljudi na četiri lokacije širom sveta, od kojih 145 radi na dve lokacije u Beču.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.