Šta nam možete reći o 2021. iz ugla rezultata Galenike?
Kompanija Galenika, koja je deo brazilske NC Grupe, u 2021. godini ostvarila je značajno proširenje portfolija, rast u Srbiji i na tržištima regiona, kao i tekuću modernizaciju poslovanja. Na tržištu Srbije, Galenika je zabeležila rast prodaje od 13 odsto u odnosu na 2020. godinu, a rasla je 25 odsto brže od samog tržišta, što je veoma važno, jer dodatno potvrđuje našu stabilnu drugu poziciju na srpskom farmaceutskom tržištu. Takođe, Galenika je u 2021. godini zabeležila rast proizvodnje od 9 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
U regionu, odnosno u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, rast prodaje dostiže čak 33 odsto. Ukupno u Srbiji i regionu u 2021. godini registrovali smo 31 proizvod, dok je 29 već lansirano. Ovo proširenje portfolija pokazuje inovativnost i preduslov je za rast. To nam omogućava da korisnicima naših proizvoda uvek ponudimo relevantne i najkvalitetnije proizvode, usklađene sa njihovim savremenim potrebama.
Pored fokusa na kontinuitet proizvodnje i snabdevanja, kao i bezbednosti zaposlenih, Galenika je u 2021. godini svoju posvećenost društveno odgovornom poslovanju dokazala realizacijom donacija medicinske opreme za 14 zdravstvenih ustanova i donacija lekova za čak 96 zdravstvenih ustanova u Srbiji.
Brojke su važne i ilustruju uspeh kompanije. Ipak, želim da kažem da je važan i timski duh koji smo posle integracije i tokom pandemije uspeli da održimo jakim i orijentisanim na napredak. A upravo timskim naporima dugujemo postignuti uspeh.
NC Grupa takođe uključuje EMS, najveću farmaceutsku kompaniju u Brazilu i jednu od najvećih u Latinskoj Americi. Da li Galenika i EMS rade zajedno na nekim projektima?
Naravno, reč je o strateškom partnerstvu. Galenikina Služba za istraživanje i razvoj blisko sarađuje sa sestrinskom kompanijom u Brazilu, EMS. Daću vam konkretan primer, samo u ovom trenutku Galenika radi na transferu tehnologije pet proizvoda iz najnovije generacije generičkih lekova. Tehnološki transferi za dva proizvoda su uspešno završeni, a za preostala tri se očekuje da će biti završeni do kraja aprila ove godine.
Šta je po vama najvažnije za uspeh Galenike i kakvi su planovi za 2022. godinu?
Galenika zauzima stabilnu tržišnu poziciju, što je posledica beskompromisne posvećenosti kvalitetu i proširenju portfolija proizvoda u skladu sa potrebama savremenih potrošača. Naši ključni pokretači poslovne vrednosti su investicije, digitalizacija i modernizacija, kao i pružanje podrške zajednici u kojoj poslujemo.
Proces digitalizacije kompanije se nastavlja. Na putu da postane „inteligentna kompanija“, Galenika je 2021. implementirala SAP Analytics Cloud – najnapredniju platformu koja kombinuje poslovnu inteligenciju, prediktivnu analitiku i mogućnosti planiranja u integrisanom poslovnom okruženju.
Koja su izvozna tržišta Galenike i šta nam možete reći o rezultatima i planovima po tom pitanju?
Proteklu godinu obeležila je internacionalizacija poslovanja sa značajnim rastom u regionu i na međunarodnim tržištima. Tokom ove godine planiramo dalji razvoj internacionalnog poslovanja. Pored regiona, Galenika uspešno posluje na 13 međunarodnih tržišta u Evropi, na Bliskom istoku i u Africi, gde smo u 2021. godini povećali izvoz za 14 odsto.
Takođe, 19 proizvoda je uspešno registrovano na tržištu EU u 2021. Ovi rezultati su pokazatelj timskog rada i visokog kvaliteta proizvoda. Ovo takođe pokazuje da je Galenika svojom stručnošću i kvalitetom takmičar na globalnom nivou.
Najavili ste novi investicioni ciklus koji je započeo krajem 2021. Šta je glavni fokus najavljenih investicija?
Započeo je novi investicioni ciklus sa fokusom na zaštitu životne sredine i povećanje energetske efikasnosti. To podrazumeva modernizaciju kotlarnice za proizvodnju toplotne energije, dok u srednjoročnim planovima planiramo ulaganje u izgradnju tehnološki najsavremenijeg skladišta sirovina i ambalaže. Trajno smo posvećeni energetskoj efikasnosti, kroz korišćenje obnovljivih izvora energije i neutralan uticaj na životnu sredinu. Jedna od ključnih politika Galenike i NC Grupe je najviši nivo zaštite na radu i zaštite životne sredine, što potvrđuje dosadašnja praksa i dalji planovi u Srbiji.
Izvan ovog posebnog ciklusa je kontinuirano ulaganje u razvoj naših timova i njihovih partnera, koje smo uspeli da održimo na zavidnom nivou čak i tokom pandemije.
Sa posebnim zadovoljstvom bih istakao da iz godine u godinu sve više ulažemo u razvoj zaposlenih kroz različite vrste obuka, te je u skladu sa time u 2021. ukupan broj uloženih sati u obuke zaposlenih uvećan za 82% u odnosu na 2020. godinu. Dodatno, tokom 2021. godine, osnovali smo i ,,Galenika Akademiju“ putem koje smo organizovali 14 vebinara na temu poslovnih veština, namenjenih celokupnoj zajednici farmaceuta i farmaceutskih tehničara, kao i Galenika poslovni forum, namenjen vlasnicima i rukovodiocima ključnih apoteka koje posluju na teritoriji Srbije. Program naše Akademije je pohađalo oko 7.000 farmaceuta i farmaceutskih tehničara, što čini oko 47% celokupne stručne zajednice. Naglasio bih da su edukacije usklađene sa globalnom i lokalnom regulativom, kao i da su u pitanju edukacije koje su prvi put u Srbiji akreditovane na temu poslovnih veština kod Zdravstvenog saveta Srbije za obnovu licence farmaceuta i tehničara… I tu nije kraj. Paralelno, pokazali smo i kontinuitet u podršci u organizovanju 56 stručnih medicinskih događaja u regularnom i online formatu, za preko 2300 zdravstvenih radnika, u saradnji sa relevantnim stručnim udruženjima.
Može li farmaceutska industrija Srbije da prati evropske standarde i trendove?
Može i mora. Kao jedna od vodećih farmaceutskih kompanija u Srbiji, Galenika ima ambiciju i obavezu da predvodi. Galenikini proizvodi i lekovi proizvedeni u Srbiji su već dostupni na tri kontinenta zbog svog kvaliteta i aktuelnosti. Naše regionalne aspiracije i rastuće međunarodno poslovanje pokazuju da to možemo. Najsavremenija tehnologija, najviši standardi proizvodnje i sertifikati o kvalitetu proizvoda su osnova za ispunjavanje lokalnih i međunarodnih zahteva, ali su važni i inovativan način razmišljanja i poslovni fokus.
U skladu sa trendovima i savremenim navikama potrošača, ali i našom stručnošću i uvidima, Galenika je lansirala besplatnu mobilnu aplikaciju Galix, koja ima za cilj da inspiriše i osnaži zdrave navike korisnika. Aplikacija Galix u realnom vremenu pruža informacije i praćenje ključnih parametara korisnih za svakodnevnu organizaciju u cilju promocije zdravog načina života. Zdrave navike su važnije nego ikad, a aplikacija Galix može da pomogne korisnicima da povećaju otpornost na izazovne i stresne situacije, bolje planiraju vreme i vode računa o kvalitetu života.
Predanost koju je tim Galenike uložio u sve ove procese, jasna je ilustracija kompanijinih odlučnih koraka da brend Galenika označava poverenje i kvalitet, a pre svega kompanijsku usmerenost ka zdravijoj i boljoj budućnosti.