Izdavačka kuća Oksford juniverziti pres, koja je objavila Oksfordski rečnik, proglasila je „riz“ (rizz) za reč godine, naglašavajući popularnost tog termina koji koristi generacija Z (zed) da opiše nečiju sposobnost da privuče ili zavede drugu osobu.

Pretpostavlja se da „riz“ (rizz) potiče od reči harizma i da se može koristiti kao glagol, kao na primer rizz up što znači „privući, zavesti, flertovati sa nekim“, saopštila je izdavačka kuća, prenosi RTS.

„Riz“ pripada engleskom žargonu, a opisuje šarm i privlačnost i najviše je koriste mladi.

Na spisku potencijalnih reči godine bilo ih je ukupno osam, a posle glasanja na internetu, četiri su ušle u uži izbor, posle čega su reč godine proglasili stručnjaci za jezik, preneo je Bi-Bi-Si.

Reč „riz“ popularizovao je jutjuber i strimer na platformi Eks Kai Senat, koji ju je koristio u krugu prijatelja.

Izdavačka kuća je istakla da ovogodišnji izbor za reč godine pokazuje kako reči nastale u internet zajednici imaju „rastući uticaj na svakodnevni život“.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.