U proteklom periodu za vaš rad stigla su i dva priznanja za najbolje komunikacijske projekte u svetu, Gold Quill. Koliko vam je važno što je i stručna zajednica prepoznala vrednost onoga što radite?
Korporativne komunikacije su prešle dug put od nečega što je bilo „nice to have“ do snažnog segmenta poslovanja koji značajno doprinosi pozicioniranju brenda i izgradnji odnosa sa svim relevantnim javnostima. Interesantan preokret se desio u poslednjih nekoliko godina, a to je da među svim akterima na tržištu, ljudi ipak najviše veruju kompanijama*. Sa tim poverenjem dolazi i odgovornost. Danas se kompanije sve više angažuju u korporativnom aktivizmu, izražavaju svoje stavove o društvenim pitanjima i preuzimaju odgovornost za svoje uticaje na društvo i životnu sredinu. Upravo zato, priznanja koja nagrađuju izvrsnost komunikacije u oblastima koje su od strateškog značaja za poslovanje kompanije imaju još veću vrednost, meni i celom timu. Za nas je ovo veliki podstrek da još snažnije nastavimo da negujemo odgovornost kompanije na svim nivoima – prema društvu, zaposlenima, korisnicima i poslovnim partnerima.
Jedan od nagrađenih projekata bio je „A1 Kinoteka Letnji bioskop“, ekstenzija dugogodišnjeg projekta A1 Kinoteka. Šta je bio motiv da izađete iz dosadašnjih okvira?
A1 Kinoteka je projekat koji već pet godina radimo sa našim partnerom Jugoslovenskom kinotekom sa ciljem da filmskim klasicima sa ovih prostora udahnemo novi, digitalni život. Nakon skoro 25 restaurisanih filmova, želeli smo da građanima i zaposlenima pružimo jedinstveno iskustvo i priliku da pod otvorenim nebom pogledaju filmove vrhunskih svetskih i domaćih reditelja, među kojima i 10 domaćih digitalno restaurisanih filmova iz projekta A1 Kinoteka. Tokom 47 dana prikazano je isto toliko filmova, a više od 8.000 ljubitelja sedme umetnosti vraćeno je u pravi filmski vremeplov u jedinstvenom prostoru Doma Vojske Srbije.
Veliku pažnju posvetili ste sajber bezbednosti. Koliko je važna ova tema i kakvi su odjeci „Nedelje sajber bezbednosti“?
Poslednji RATEL-ov izveštaj pokazao je da potreba za internetom eksponencijalno raste i da ljudi troše u proseku skoro 12 GB mesečno. Što više vremena i aktivnosti u online svetu, to je veća opasnost od sajber napada. Telekomunikaciona industrija ima odgovornost da zaštiti kako svoje podatke, tako i podatke svojih korisnika. Pored tehničkih mera i internih procedura prepoznali smo još jedan, veoma važan, segment bezbednosti – naše zaposlene. Da bismo podigli svest o opasnostima od sajber pretnji, organizovali smo prvu „Nedelju sajber bezbednosti“ u oktobru, međunarodnom mesecu svesti o sajber bezbednosti. Rezultati su odlični, čak 70 odsto zaposlenih kaže da se redovno informiše o bezbednosnim pitanjima, a redovno godišnje phishing testiranje zaposlenih pokazalo je bolje rezultate u odnosu na prošlu godinu za čak 42 odsto.
Komunikacije imaju veliku ulogu u kontekstu korporativnog identiteta, a nagrada koju ste dobili je upravo za komunikacijske projekte. U kojoj meri i na koji način se promenio uticaj komunikacija u vremenu i izazovima u kojima živimo?
Uz intenzivne promene koje prolazimo kao društvo, razvoj tehnologije, ubrzanu digitalizaciju i tempo života, danas ljudi imaju pristup mnogo većoj količini informacija. Uz to, očekuju da ih kao brend poznajemo na ličnijem nivou nego ikada ranije. Za nas u komunikacijama to znači da moramo da budemo relevantni, smisleno uvezujemo poruke, na način da ih ljudi razumeju i da do njih dolaze brzo i na pravi način.
(* Edelmanov barometar poverenja, koji meri poverenje ljudi u institucije, odnosno u vladu, medije, nevladine organizacije i kompanije, poslednjih godina pokazao je da ljudi najviše veruju upravo kompanijama.)