UEPS je prošle nedelje, u svečanoj atmosferi i dobrom raspoloženju, kako dolikuje ovakvim prilikama, dodelio važna priznanja za struku – Nagradu za životno delo i Nagradu Young Lions Srbija za ovu 2023. godinu. Uručenju naggrada prethodilo je predavanje prof. dr Dubravka Ćulibrka o veštačkoj inteligenciji. Svaki od ovih segmenata zavređuje posebnu pažnju, zbog čega ćemo u narednim danima objaviti nove posebne priloge posvećene svakoj celini ponaosob.
Dodatna lepa simbolika ovog događaja je objedinjavanje mladih, kreativnih snaga našeg advertajzinga koji tek krupnim koracima grabe ka svojim prvim priznanjima i onih koji Nagradom za životno delo zaokružuju i krunišu svoj stvaralački višedecenijski opus. Na sve to, sa svešću da se i u prigodnim momentima nagrađivanja ne sme zaboraviti na edukaciju, dodato je i predavanje „Doba veštačke inteligencije“ sjajnog prof. dr Dubravka Ćulibrka.
Nagradu za životno delo dobio je Dejan Nedić, Chief Executive Officer FCB Afirma, čovek koji je tri decenije u ovom izazovnom poslu i koji je, pored niza izuzetnih profesionalnih ostvarenja, posvećen humanitarnim aktivnostima, a posebno ulaganju u mlade. Između ostalog, i Festival Young Lions Srbija došao je u našu zemlju zahvaljujući njegovoj podršci. Više o ovogodišnjem dobitniku možete pričitati na sledećem linku, u intervjuu koji smo upriličili povodom dobijanja ovog prestižnog priznanja.
Moćne kandže mladih srpskih lavova
Ove godine stigla je 21 prijava za takmičarske parove iz 13 agencija. Ovaj rezultat je još značajniji kada se zna da je ove godine takmičenje bilo u samo jednoj kategoriji – print.
Ženski centar Milica, udruženje za podršku i zastupanje pacijentkinja sa rakom dojke i karcinoma grlića materice, iskazao je veliku posvećenost u oblikovanju projektnog zadatka, snažnu emociju i humanu poruku koju su preneli takmičarima. Vesna Bondžić, predsednica Ženskog centra Milica, u sjajnoj prezentaciji, sa mnogo podataka i još više emocija, dala je brif na temu prevencije .
Žiri u sastavu Nikola Puzigaća, art direktor, Slaviša Savić, grafički dizajner, dr Branka Novčić Korać, vanredni profesor Fakulteta organizacionih nauka, Emilija Vuković, potpredsednica Ženskog centra Milica, i Nina Cvetković, Senior Brand Development Manager Grand kafe koja je bila predsednica žirija i koja je istakla da nije bilo lako odabrati, dodavši:
“Žiri je imao baš težak zadatak s obzirom da su svi takmičari proefesionalno i na kreativan način odgovorili na brief i uspela da prenesu poruku o važnosti samopregleda dojki. Izazov je bio izabrati najboljeg među najboljima. U ime žirija, čestike svim takmičarima i pohvale sa moje strane na kreativnosti i odličnim rešenjima. Tri rada su se ipak po ukupnim ocenama izdvojila i ona su rangirana na trećem, drugom i prvom mestu.”
Treće mesto osvojio je rad “Živela!”, autorskog para Milica Joksimović i Boris Mitrović, iz Why Not Agency
Drugo mesto pripalo je radu “Gotovo za 10 minuta!”, autora Nataše Kresojević i Novaka Novakovića iz agencije Luna TBWA
Na ovogodišnjem takmičenju Young Lions Srbija žiri je kao najbolji ocenio rad „Pregledaj se! Meni za ljubav.“, autorskog tandema Nevena Petrović i Nikola Mijailović iz agencije McCann Beograd
Pobednički rad je po oceni žirija najinovativnije, drugačije i najsmislenije odgovorio na zadatak. Odabran je odličan insight koji je relevantan za brifiranu ciljnu grupu kojoj se obraća kampanja. Vizuelno rešenje i poruka su jasni, razumljivi i samo rešenje sa lako može primeniti i na ostalim medijima a ne samo kao print oglas, a što je bio jedan od zahteva.
Uspeli su da pronađu apel, kojim se od svih predloženih rešenja angažuje široka publika. Pri tom njihovo rešenje ima potencijal da se proširi, čime se dodatno dobija na snazi ovakve inicijative. Na odluku žirija uticala je takođe mogućnost prilagodljivosti svim geografskim lokacijama (urban, rural), demografskim i psihografskih grupama. A iznad svega pokreće snažnu emocionalnu reakciju, svakoga ko je nekoga izgubio, će da dotakne i zato se pamti i ostaje sa nama, to je ona poruka na koju niko ne može da ostane imun.
Pobednički par predstavljaće Srbiju u Kanu tokom juna, a mnogi od prispelih radova izvesno će početi svoj život kroz buduće kampanje.