Iako portal Statista.com pokazuje da se u svetu svake godine godišnje proizvede više od 50 miliona tona elektronskog otpada, oko 7 kg po glavi stanovnika, taj broj će samo nastaviti da raste. Tako, do 2030. godine očekuje se da će godišnja količina e-otpada iznositi čak 75 miliona tona.
Različitim inicijativama koje pokreće, Yettel korisnicima skreće pažnju na važnost očuvanja životne sredine i pruža mogućnost da se uz jednostavna i konkretna rešenja i sami uključe u takve aktivnosti. Istraživanje agencije Kantar sprovedeno u julu i avgustu 2023, pokazalo je da je Yettel pozicioniran kao ekološki najodgovornija kompanija na tržištu. Zašto je to tako i šta je do sada urađeno?
- Yettel je 100% zelena mreža, sva električna energija koju koristi Yettel mreža u potpunosti potiče iz obnovljivih izvora.
- Do sad je reciklirano više od 640.000 uređaja, što je 60 tona elektronskog otpada.
- 9 tona bakra, 203 kg srebra, 14 kg zlata i 8 kg paladijuma reciklirano je i vraćeno u ponovnu upotrebu.
- Kroz Eco Bonus uslugu, reciklirano je 605.277 kg papira, kartona i plastike.
- Zaposleni su reciklirali 985 kg plastičnog, električnog i elektronskog otpada, baterija kroz različite interne inicijative.
Yettel motiviše korisnike da donesu svoje stare mobilne telefone i dodatnu opremu na reciklažu kroz značajne popuste za kupovinu novog uređaja. Što više uređaja korisnici donesu, to će ostvariti veće popuste. Cilj kompanije je da se do 2025. godine reciklira milion uređaja, čime bi se smanjio negativni uticaj elektronskog otpada na okolinu.
Ušteda prirodnih resursa i očuvanje životne sredine ide u korak sa razvojem i korišćenjem digitalnih alatki i smanjenjem upotrebe papira i štampanih materijala. Korisnici zato imaju opciju da umesto papirnog dobiju elektronski račun, tako da se trenutno više od 72% korisnika odlučuje da račune plati na ovaj način.
Pored toga, Yettel je omogućio i potpisivanje ugovora bez papira, tako da korisnici ugovore i račune mogu pronaći na Yettel aplikaciji. Na ovaj način, potrošnja papira se značajno smanjuje, a time i negativan uticaj na životnu sredinu.
Iako je fokus da se recikliraju uređaji koje telekomunikacione kompanije koriste, Yettel je korisnicima omogućio i da učestvuju u reciklaži plastike i papira, preko digitalne usluge Eco Bonus koju mogu aktivirati u aplikaciji. Procenjuje se da prosečan građanin Srbije mesečno generiše oko 6,8 kg plastike i papira, a Yettel, u saradnji sa ovlašćenim operaterom za upravljanje otpadom, pruža korisnicima mogućnost da se navedena količina otpada sakupi i reciklira u njihovo ime.
Danas, velike kompanije imaju značajnu ulogu u podržavanju i razvoju zajednice u kojoj posluju. Yettel teži smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu i želi da pomogne korisnicima da urade isto. Unapređenje životne sredine zahteva kolektivnu i koordiniranu akciju kompanija i korisnika, a reciklaža je postala neophodan faktor u zaštiti okoline u kojoj živimo.
Kako Yettel reciklira?
U reciklažnom centru, prvo se vrši merenje ukupne količine otpada, nakon čega se pristupa odvajanju baterija iz uređaja i mehaničkom uništavanju matičnih ploča radi zaštite podataka. Uređaji se dalje razvrstavaju na delove prema vrsti materijala, a materijali se usitnjavaju i predaju na dalju obradu. Sve komponente, osim baterija i matičnih ploča, recikliraju se u Srbiji, dok se baterije i matične ploče izvoze u EU.