Za nekoliko meseci prodato je 35.000 električnih trotineta samo u Beogradu, što je, kako kažu stručnjaci, rekord za neko prevozno sredstvo.
Liste čekanja za kupovinu na kredit su duge i po nekoliko meseci, a kupovina preko interneta nije još evidentirana, preneo je B92.
Dok brojni gradovi širom sveta uvode stroža pravila za vožnju e-trotineta i u Srbiji je počela izrada novog Zakona o bezbednosti saobaćaja koji će, između ostalog, regulisati i njihovu vožnju.
Zajedno sa biciklima na punjenje i električnim skuterima, e-trotineti ključni su deo strategije čiji je cilj da se ljudi odvrate od automobila koji sve više zagađuju životnu okolinu.
“Pešaci ne očekuju da se neko kreće znatno brže od njih, a vožnja električnog trotineta po trotoaru veoma je opasna, naročito za decu i starije”, rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za Nedeljnik i upozorio da bi u ovoj situaciji trebalo što pre reagovati, primenjujući praksu zemalja koje su regulisale upotrebu tog prevoznog sredstva.
“Kretanje trotoarom nije bezbedno kada je brzina trotineta veća od osam kilometara na sat, pa tako veći deo zemalja zabranjuje vožnju trotoarom, a dozvoljava biciklističkim stazama, eventualno kolovozom.
U tom smislu, vozači električnih trotineta bi bili u obavezi da nose odeću visoke vidljivosti, kacigu i signalizaciju”, rekao je Okanović koji je naglasio da su ova vozila dobra alternativa u gustom beogradskom saobraćaju.