(Beta) – Odmah iza saobraćajnih nesreća, samoubistvo je drugi najčešći uzrok smrti mladih uzrasta izmedju 15 i 29 godina, a mediji često pogoršavaju situaciju, jer izveštavaju senzacionalistički o problemu suicida, rečeno je danas na panel diskusiji u Novom Sadu povodom Svetskog dana prevencije suicida.
„Senzacionalističko izveštavanje bez poštovanja etike i naši klikovi, lajkovi i komentari na te naslove imaju samo štetan uticaj na osobe sa siucidalnim mislima i njihove porodice“, rečeno je tokom panel diskusije „Pripazi na ton – doprinos medija prevenciji suicida“, u Omladinskom centru – OPENS.
Marija Rosandić iz Instituta za javno zdravlje Vojvodine kazala je da način medijskog izveštavanja o samoubistvima i njihovim pokušajima, kao i publicitet koji mediji daju, može da ima negativne posledice na ljude koji razmišljaju o suicidu, ali i na okolinu koja je doživela gubitak bliske osobe usled samoubistva.Dunja Grubor iz Omladinskog saveza udruženja „Novi Sad omladinska prestonica Evrope – OPENS“, kazala je da je senzacionalistički pristup u medijima znači da se mediji često ne ustručavaju da u ovim slučajevima izveštavaju iz minuta u minut, da objavljuju fotografije i snimke, oproštajna pisma koja krše privatnost i uznemiravaju javnost.
Moderatorka Ana Mari Alves Ćurčić kazala je da nažalost iz ličnog iskustva zna kakve mogu biti posledice neprofesionalnog izveštavanja o tako ozbiljnoj i osetljivoj temi kao što je suicid.
„Svaki senzacionalistički naslov, neprimeren ton, reč, fotografija mogu biti potencijalni okidači za osobe u krizi, kao i dodatna duboka retraumatizacija bližnjih osoba preminulih od suicida“, kazala je Tanja Bokun, psihološkinja i volonterka Centra Srce.
U okviru kampanje, pored panel diskusije, biće organizovane obuke za studente medicine, žurnalistike, psihologije i sociologije, profesionalce koji rade sa mladima, kao i radni sastanak sa urednicima medija na kom će se razgovarati o pozitivnoj ulozi medija u prevenciji suicida i većem zajedničkom radu na edukovanju javnosti, posebno mladih.
Panel diskusija organizovana je u okviru kampanje „Pripazi na klik! Pripazi na ton!“ koju realizuje OPENS, Centar Srce, „Za Tebe #VAŽNOJE“ i Institut za javno zdravlje Vojvodine, uz podršku Grada Novog Sada.