Za razliku od Crne Gore, koja je pomerila početak školske godine za oktobar, mi ne razmišljamo o tome, kaže za Nova.rs ministar prosvete Mladen Šarčević. On dodaje da „mi, za razliku od njih, imamo sve kompletno kao i onlajn varijantu“, prenosi N1.
“Imamo šest platformi, imamo snimljene materijale za ceo mesec i to se sukcesivno radi. Za ne daj bože, u slučaju širenja zaraze, mi možemo parcijalno da isključimo regiju po regiju, i tu opciju imamo”, zadovoljan je ministar i spreman za početak školske godine 1. septembra.
Šarčević za portal ističe da je epidemiološka situacija u Srbiji sada povoljna, dok je u Crnoj Gori “četiri, ako ne i pet put lošija od Srbije”.
Ministar prosvete dodaje i da se svakodnevno prati broj zaraženih, pa će se i organizacija u školama tome prilagođavati.
„Danas je 19. avgust, ovde uvek kada prođe 10-15 dana mogu stvari da se promene. Zato sam ja rekao da imamo više modela. U dogovoru smo i sa Kriznim štabom”, navodi ministar.
Šarčević tvrdi i da deca mogu da budu sigurnija ukoliko su u školi i pod nadzorom.
“Ako gledate dete koje se igra u dvorištu ili ispred zgarade, ono niti ima masku, niti ga neko kontroliše. Ako dođe u ustanovu, pod maskom i sve vreme je pod nadzorom pedagoga, ono je čak u tom delu dana zaštićenije nego što je možda kada je kod kuće. Srbija za sada ima povoljnu epidemiološku situaciju i mi razmišljamo da za sada ništa ne menjamo od onoga što smo izložili javnosti”, kaže ministar.
On dodaje da postoji uvek mogućnost da se pređe na onlajn model, ako se situacija promeni.
Nema duplih smena za nastavnike
Ministar kaže i da se se nijedan sindikat osim Unije sindikata prosvetnih radnika nije bunio.
“Čuo sam se sa mnogo škola i obići ću ih. Još nigde nisam čuo da neko kaže – ne znam kako ćemo. Nijedan drugi sindikat nisam čuo da kaže – ovo je nerazumno. Ovo je najbolje što možemo da ponudimo u ovom trenutku. Kada počne škola, tada bacajte drvlje i kamenje na ministra, ako ne zna da organizuje, a za sada su to samo fraze”, poručuje Šarčević.
Objašnjava i da za nastavnike nema duplih smena.
“Ako kaže neko – radićeš prepodne uživo, a popodne ideš na platformu, to su dva radna vremena, nije niko toliko lud. Ali ako se kaže popodne, oni koji ne mogu u školu zbog nedostatka prostora, imaju časove na TV kanalima, onda taj nastavnik nema duplu smenu, nema i onlajn platforme. Svakoj ustanovi je data određena autonomija da ima pravo da odebare model od ponuđenih stvari koje smo postavili”, umiruje ministar prosvetne radnike.