Uprkos koronavirusu nastavljate sa razvojem svog poslovanja. Kako ste se izborili sa prvim pikom prvog talasa pandemije?
Moram da kažem da je uticaj ove krize na privredu veliki, a posebno na automobilsku industriju. Ipak, ova kriza je i šansa, pogotovo za kompanije poput naše koja razvija visoko napredne tehnologije i inovativna rešenja za budućnost kao što su autonomna vožnja i elektromobilnost. Od početka izbijanja pandemije, kao odgovorna kompanija, organizovali smo rad u skladu sa situacijom i mogu da kažem da smo uspeli da se prilagodimo i budemo jednako efikasni.
U trenutku kada se čitav svet bori sa nezaposlenošću, vi zapošljavate… Kakva je vaša strategija za ’novu normalnost’?
Naša strategija transformacije uklapa se u novonastale okolnosti u kojima ćemo nadalje morati da funkcionišemo. Deo te strategije je i dalji rast. Zato sam izuzetno ponosan što smo za manje od tri godine u našem Istraživačko-razvojnom centru u Novom Sadu zaposlili više od 500 visoko kvalifikovanih inženjera koji rade na razvoju visoko naprednih tehnologija za vodeće svetske proizvođače automobila. Samo u poslednja tri meseca, od početka ove krize, zaposlili smo 100 ljudi.
Pored naših aktivnosti vezanih za razvoj, do kraja ove godine počećemo sa proizvodnjom napredne elektronike za automobilsku industriju u fabrici koju ćemo otvoriti u Novom Sadu. To će doneti još radnih mesta, pogotovo za naše inženjere. Naš cilj je da ono što naši ljudi osmisle i razviju ovde, dobije znak MADE IN SERBIA. Proizvodićemo veoma kompleksna rešenja za auto-industriju, elektronske proizvode kao što su sistemi koji informišu vozača, ekran i kamera sistemi. Sa ovom investicijom Srbija će dobiti veliki uticaj u inovativnom razvoju automobilske industrije u celom svetu a rad naših inženjera, koji su najbolji, biće još više primećen i priznat.
Koliki je vaš udeo u proizvodnji elektronskih uređaja za automobilsku industriju u ovom trenutku? Koji deo tržišta zapravo pokrivate?
Cela grupacija se nalazi među prva tri dobavljača za auto-industriju po vrednosti prodaje u 2019. godini, a naši kupci su u suštini proizvođači svih vozila u svetu. Divizija Informacioni i umreženi sistemi (VNI) u okviru koje radi naš Istraživačko-razvojni centar u Novom Sadu, koja razvija i proizvodi rešenja za putničke automobile i komercijalna vozila poput instrument tabli, radara, sistema za pristup i otključavanje vozila pomoću pametnih telefona, spada među prva tri proizvođača u ovoj oblasti u svetu. I ostale Continentalove divizije, Autonomna mobilnost i bezbednost, Vitesco tehnologije, Gume i ContiTech nalaze se u samom vrhu svetskih dobavljača po udelu u proizvodnji.
Možete li da nam približite malo CoSmA tehnologiju?
CoSmA (Continental Smart Access) tehnologija zamenjuje konvencionalne ključeve i posebno je prilagođena korisniku zato što vozači mogu da pristupe, otključaju i pokrenu auto koristeći samo svoj pametni telefon čak i bez uzimanja uređaja. Suština ovog sistema je digitalni ključ koji sadrži autorizaciju pristupa željenom vozilu. Sve više proizvođača integriše ovo rešenje u najnovije generacije svojih vozila. Ponosan sam što su i naši inženjeri deo Continentalovog tima koji radi na ovom inovativnom rešenju.
Vidite li u bliskoj budućnosti prostor za razvoj aplikacija za telematičke usluge u Srbiji?
Mi u Novom Sadu već radimo na razvoju ovih proizvoda. To je deo trenda autonomne vožnje i podrazumeva različita rešenja poput internet veze u vozilu, automatskih poziva (Hitna pomoć, Policija) u slučajevima saobraćajnih nesreća, zatim monitora koji prate i očitavaju stanje automobila i mogu da predviđaju kvarove i oštećenja i drugo. Inženjeri u Srbiji su izuzetno talentovani i pored inovativnih kompanija, veliki je broj malih startapova koji imaju sjajne projekte i rešenja koja treba podržati.