U trenutku kada je pandemija skoro zaustavila normalan život, mnogi su ostali paralisani ali neki su ipak uspeli da se prilagode situaciji i nastave svoj put.
I pored svih izazova kompanija Coca-Cola HBC Srbija nastavila je da gradi svoju viziju i težnju da bude vodeći partner kupcima u kategoriji napitaka za konzumaciju u svakoj prilici 24 sata, sedam dana u nedelji. O tome na koji način ova kompanija ostvaruje svoj ekonomski uticaj na lokalno tržište, šta je preduslov za takav uticaj, o planovima i izazovima u promenjenim uslovima poslovanja, za magazin Nedeljnik govori Saša Marković, direktor prodaje Coca-Cola HBC Srbija.
Poslovanje u doba pandemije koronavirusa zahtevalo je izvesnu reorganizaciju. Kako je sektor prodaje reagovao i kakvi su rezultati?
Za nas u prodaji, a mogu da kažem i u celoj Coca-Cola HBC Srbija, period adaptacije na novonastale uslove poslovanja trajao je kratko. Brzo smo redefinisali ciljeve, a bezbednost zaposlenih i očuvanje radnih mesta postavili kao prioritet. Postalo je sasvim prirodno da su svi sastanci u toku dana online i to nas nije sprečavalo da ostvarujemo rezultate. Linija između posla i privatnog jeste se pomerila, ali i pokazala da efikasnost nije manja ako promenimo način na koji smo do sada radili.
Baš u najtežem periodu pokazali smo svoju snagu i pokrenuli razne programe podrške namenjene HoReCa sektoru koji je najviše trpeo. Jedan od njih je i digitalna platforma HoReCa Zajednica, koja na jednom mestu okuplja profesionalce iz sektora ugostiteljstva i nudi mogućnost za razmenu znanja, oglašavanje poslova i pronalazak zaposlenja u kafićima, restoranima i hotelima širom Srbije. Ostali smo bliski HoReCa kupcima, razgovarali, imali sluha za njih, tražili način da im pomognemo i da ih podržimo. Organizovali smo tribine gde su imali prilike da međusobno razgovaraju i pronađu rešenja za izazove sa kojima su se susreli. Sve to je razlog zašto smo pouzdan partner za više od 37.000 kupaca.
Coca-Cola HBC Srbija lider je na tržištu Srbije. Šta je preduslov za tu poziciju i za veliki ekonomski uticaj koji ostvarujete?
Prema poslednjoj studiji društvenog ekonomskog uticaja koju smo objavili krajem prošle godine, naš sistem kreira 291 milion evra dodate vrednosti domaćoj ekonomiji. Čak 42 miliona evra čini direktnu dodatu vrednost za srpsku privredu kroz nabavku resursa u zemlji, plaćanje zarada zaposlenih i direktnih poreza, dok se indirektni uticaj procenjuje na 249 miliona. U tom smislu, stabilna makroekonomska situacija za nas kao kompaniju izuzetno je važna. Pored toga, transparentnost i ravnopravni uslovi za sve učesnike na tržištu. Kad je tržišna utakmica pravedna, presudno je znanje, snaga jednog brenda, ali i sposobnost tima da iznese sve zahteve tržišta koji konstantno rastu i koji se menjaju. Rekordi se konstantno pomeraju, konkurencija je sve bolja i brža, i zato se ciljevi mogu dostići samo uz agilnost, spremnost za promene, učenje i napredak.
Na čemu će biti fokus u narednom periodu kada je prodaja u pitanju? Kakve inovacije nas očekuju?
Direktan odnos sa kupcem, sposobnost slušanja, reakcija na potrebe kupca i traženje rešenja će večno ostati u srži prodaje. Sa druge strane, uspešan prodajni tim će biti blisko povezan sa onim što se dešava na tržištu, pratiće trendove, prilagodiće svoj način rada da bude sposoban da najbolje odgovori na izazove i biće uvek jedan korak ispred onoga što ga očekuje. Baš zbog toga u narednom periodu od nas očekujte novitete, jer smo naviknuti da postavljamo više standarde, unapređujemo ponudu, ali i odnos sa kupcima i potrošačima.