„Ne gledamo vaše poruke, ne slušamo vaš mikrofon, to bi bilo vrlo problematično“, naveo je Adam Moseri, prvi čovek Instagrama i izvršni direktor Fejsbuka, razloge zbog kojih nam se pojavljuju oglasi onoga što smo pomenuli u razgovoru sa prijatljem.
Moseri, najpoznatiji po tome što je izmislio NewsFeed, pokušao je da pruži nezgrapno objašnjenje voditeljki Gejl King sa CBS News-a, šta se dešava i zbog čega se pojavi oglas nečega što nismo ni tražili po Guglu. On tvrdi da je sve posledica „glupe sreće“.
Voditeljka je Moserija pitala zašto tokom pregledanja Instagrama vidi reklame za proizvode koje nikada nije pretraživala, ali ih je spomenula.
Ako koristite Instagram, verovatno znate o čemu King govori. Možda ćete pomenuti da vam je potreban novi kofer, i ubrzo će se pojaviti takav oglas. Moseri je ponudio dva moguća odgovora za pojavu sumnjivih oglasa.
„Jedan je glupa sreća; to može da se dogodi. Drugi je da možda pričate o nečemu što vam je na umu, jer ste na to naleteli u poslednje vreme“, zapleo se Mosseri. „To vam je na umu, možda u podsvesti, i onda se pojavi. Mislim da se takve stvari često događaju na zaista suptilan način.“
On tvrdi da Instagram ne prati komunikaciju, ali aplikacija za društvene mreže prikazuje ciljane oglase na temelju naših interakcija i iskazanih interesa na platformi. Ti oglasi se generišu na temelju osoba koje pratimo i fotografija ili videozapisa koje smo lajkovali ili komentarisali. Instagram takođe koristi demografske podatke matične kuće Fejsbuk, kako bi odredio šta nas zanima, sortirajući korisnike u najmanje 52.000 kategorija ciljanih oglasa.
Platforme društvenih mreža o nama znaju više nego što smo svesni, a korisnici više nisu sigurni koliko znaju. Aplikacije – posebno virtuelni pomoćnici kao što su Google Assistant, Amazon Alexa ili Apple Siri – slušaju nas stalno da bismo mogli da im brzo i jednostavno pristupimo svojim glasom.
„Ne gledamo vaše poruke, ne slušamo vaš mikrofon, to bi bilo vrlo problematično iz mnogo različitih razloga. Ali mi je jasno da mi nećete poverovati“, rekao je šef Instagrama voditeljki CBS Newsa.