Rastu sva poslovna i distributivna područja, a značajna poskupljenja sirovina, pakerskog materijala, energenata, te logističkih i drugih usluga očekivano su uticala na profitabilnost
Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 215,6 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 16,8 odsto. Pod uticajem značajnih poskupljenja u širokom spektru poslovnih aktivnosti, dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 12,2 odsto i iznosi 20,9 miliona evra, dok je neto dobit u prva tri meseca smanjena za 20,4 odsto i iznosi 9,6 miliona evra.
“Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2023. godine ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima te na svim važnijim tržištima. Cene sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih usluga i energenata su i dalje na visokom nivou što je, kao što smo i najavili, uticalo na profitabilnost, a pad profitabilnosti delomično je ublažen optimizacijom internih resursa, te povećanjem prodajnih cena proizvoda. Uz snagu naših brendova i ljudi, operativnu efikasnost, kao i uz ulaganja u digitalizaciju, modernizaciju i održivost poslovanja spremni smo za dalji rast”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.
Slatko i slano, Pića i Kafa prednjače u rastu
Najveći rast od 34 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te bolje cenovne pozicije proizvoda u odnosu na konkurenciju. Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 23,8 odsto, te SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 14,5 odsto. Među distributivnim područjima prednjače Srbija s rastom od 24 odsto i Hrvatska s rastom od 20 odsto.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju s 27,1 odsto, Farmacia čini 9,4 odsto, dok vlastiti brendovi čine 63,5 odsto prihoda od prodaje. Kafa se sa učešćem od 20,1 odsto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
Saradnja sa Podravkom i novi predsednik NO-a
Krajem marta, Atlantic Grupa je sa Grupom Podravka dogovorila saradnju u Sjedinjenim Američkim Državama i Austriji. Dve kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumeva da će Atlanticova distributivna kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istovremeno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a. Cilj ove saradnje je maksimizirati međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obe kompanije i podizanjem prepoznatljivosti njihovih brendova, koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije koje Atlantic i Podravka imaju na ovim tržištima.
Od važnijih korporativnih događanja treba istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO, dok dosadašnji predsednik Zdenko Adrović u radu ovog tela nastavlja da učestvuje kao član. Zoran Vučinić globalno je dokazani poslovni lider sa više od tri decenije dugom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje, primarno u globalnim operacijama korporacije The Coca-Cola Company.