Ulaganje u decu kao najvredniji resurs zemlje je put ka dugoročnom napretku

Čak dve trećine mladih povremeno ili redovno daje donacije u dobrotvorne svrhe, i to najčešće za dobrobit dece i porodica u Srbiji, pokazalo je istraživanje koje je nedavno radio UNICEF putem U-report platforme. Većina ispitanika uglavnom donira u dobrotvorne svrhe, od čega 21 odsto redovno, 46 odsto njih povremeno, dok 23 odsto donira retko. Tek je svaki deseti ispitanik izjavio da ne donira u dobrotvorne svrhe. Mladi ispitanici su istakli da bi trebalo više promovisati kulturu davanja, pre svega putem medija, kako bi se podstakao razvoj empatije i svesti o kulturi davanja.

O velikodušnosti i senzibilitetu naših sugrađana govori i podatak da se na Svetskom indeksu davanja (2020. godine) Srbija nalazi među prvih šest zemalja koje su najviše napredovale u tom domenu.

UNICEF u Srbiji ukazuje na značaj kulture davanja i solidarnosti ističući primer Miodraga Radojičića iz Beograda, rođenog 1931. godine, koji je za života napravio pismeno zaveštanje da sva svoja novčana sredstva zatečena na računu u banci, ostavlja UNICEF-u u Srbiji, za pomoć deci. Prošao je gospodin Radojčić strahote rata kao dete, saosećao je sa decom koja pate, a sada će kroz svoju zaostavštinu pružiti podršku i pomoć onima kojima je to potrebno.

Aleksandar Saša Đorđević, nacionalni ambasador UNICEF-a, pozvao je lidere i uspešne pojedince iz sveta biznisa u našoj zemlji da se pridruže UNICEF-ovom Plavom klubu i da svojim doprinosom pomognu da zajedno stvorimo jednake šanse za svako dete.

„Svoj uspeh i pobede dugujem onima kojima je bilo stalo da kao dete uspem i postignem najviše što mogu. Taj dar koji sam dobio, danas želim da vratim svoj deci Srbije. Pozivam i vas koji ste osetili i ostvarili poslovne i životne uspehe da mi se u tome pridružite kao članovi UNICEF-ovog Plavog kluba“, izjavio je nacionalni ambasador UNICEF-a, proslavljeni košarkaš i trener Saša Đorđević.

Među prvima se Plavom klubu pridružila Dubravka Đedović, članica Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke. „U ovom klubu prepoznajem prave vrednosti koje svi mi iz biznisa treba da prepoznamo, da podržimo i da živimo jer bez adekvatnog razvoja dece ne možemo da pričamo o održivoj budućnosti“, istakla je Đedovićeva.

Svoju podršku su, članstvom u novoosnovanom Plavom klubu, dali i Borislav Miljanović (Represent System), Milan Ćulibrk (NIN), Mila Litvinjenko (Aura), Sanjin Greda (Wiener Städtische osiguranje), Danko Vuković (Elbet), Dejan Ranđić (DNA Communications), Maja Stojanović (Olaf^McAteer) i Nikola Petrović (G4S).

Članovi Plavog kluba su istomišljenici koji su se okupili oko ideje da je za izgradnju održivog društva presudno ulagati u decu i mlade, jer im se tako omogućava da otkriju i ostvare svoje pune potencijale, ali i da u budućnosti budu što zadovoljniji i ostvareniji odrasli ljudi. Pridružujući se Plavom klubu, članovi postaju donatori koji sopstvene uspehe aktiviraju i za dobrobit dece.

Vesna Savić Đukić iz UNICEF-a u Srbiji zahvalila se svim donatorima UNICEF-a i prvim članovima Plavog kluba. „Ubrzano starenje našeg stanovništva dodatno naglašava potrebu da je neophodno da uložimo u svako dete. Zahvalni smo svim donatorima koji sa nama prave promene u korist dece i mladih, kao i pojedincima koji su se ostvarili u poslovnom svetu i imaju lična postignuća i koji su spremni  da se angažuju u radu Plavog kluba. Na taj način direktno investiraju u zajednicu čiji su deo i zajedničkim radom dajemo podršku dugoročnom prosperitetu“, rekla je Vesna Savić Đukić.

UNICEF apeluje da se nastavi pozitivan trend solidarnosti i doniranja, pozivajući lidere i uspešne pojedince iz poslovnog i akademskog sveta da se već danas priključe Plavom klubu i zajednici koja menja naše društvo nabolje.

Više informacija potražite na stranici donacije.unicef.rs/kampanja/plavi-klub.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.