Odluka da krovna kompanija dobije svoj zaseban brend „Inspira grupa“, a da „Infostud“ prepusti svom najstarijem i najvećem biznisu, zrela je odluka hrabre i snažne kompanije. Ponosna sam što je top-menadžment doneo takvu odluku, kaže CEO Infostuda za Nedeljnik

Vi ste u firmi 20 godina, praktično od osnivanja, a to je danas retkost. Kako izgleda provesti toliko vremena u jednoj firmi i šta vas je zadržalo da ostanete u Infostudu?

Iskrena da budem, na početku svoje karijere nisam smatrala da je realno da se u bilo kojoj kompaniji zadržim ovoliko. Posao u Infostudu je bio moj studentski posao koji je vrlo brzo prerastao u ljubav – pomagati ljudima da donose važne karijerne, pa i životne odluke, i pomagati kompanijama da budu bolji poslodavci i da kreiraju uspešne timove velika je odgovornost, ali i ogromna satisfakcija. 

Uz činjenicu da me je sam posao uvek ispunjavao, ali i da danas nosim u sebi veliku energiju i strast prema njemu, dva su važna faktora doprinela tome da ostanem dugo u kompaniji. 

Prvi je što nikada ništa nije isto i što od prvog, pa do današnjeg dana učim, rastem i napredujem. Razvijao se internet, razvijalo se tržište rada, razvijao se HR kao struka, razvijalo se online poslovanje, rasla je kompanija, rastao je moj tim, rastao je portfolio usluga, menjali su se trendovi ponašanja korisnika… razvoj ovde nikada ne staje.

Drugi je što radim u kulturi koja je zdrava, pozitivna i fer. Od prvog dana osećam da mi je kompanija dala poverenje i autonomiju, odgovornost i izazov. Za ovih 20 godina bilo je puno sjajnih, ali ponekad i manje sjajnih trenutaka, ali nikad nisam mrzela ponedeljak niti išla sa grčem u stomaku na posao. Vrednosti ove kompanije su i moje lične vrednosti, mislim da je sve lako kada ste svakog dana na poslu u skladu sa samim sobom.

Pošto ste prošli sve faze razvoja Infostuda, koliko često ste se menjali i kako su te promene uticale na vas lično, ali i na kompaniju?

Menjali smo se konstantno, menjamo se i dalje. Nekada se sa strane čini da je lako biti lider na tržištu, ali ostati na takvoj poziciji dve decenije zahteva stalno promišljanje, preispitivanje, učenje iz grešaka, praćenje potreba korisnika, praćenje svetskih trendova i slaganje svega toga prema prioritetima, spram raspoloživih resursa i mogućnosti.

Moj posao je u početku bio vrlo operativan, ali kako je rastao tim, tako su rasle moje odgovornosti. 

Sve tržišne promene i promene unutar kompanije zahtevale su od mene mnogo učenja, ali pre svega mnogo spremnosti da se lično menjam – da sagledam gde grešim, šta radim dobro, šta ne umem, šta da menjam. Tu je neophodno uspavati svoj ego na dugi rok, biti spreman na preispitivanje, tražiti otvorene povratne informacije i razvijati se nabolje.

Zašto je ipak posle toliko godina došlo do rebrendiranja i šta to znači i za Infostud i za Inspiru? Kolika je to sad promena?

Rebrending je bio neophodan. Kompanija je s vremenom porasla i proširila se na različite oblasti (osim zapošljavanja, tu su i oblast automobilizma, nekretnina, osiguranja, e-trgovine) ali je „Infostud“ u javnosti ostao sinonim za zapošljavanje. Takva situacija je onemogućavala krovnoj kompaniji da ispravno komunicira to što jeste, i činila je brend nedovoljno jasnim.

Odluka da krovna kompanija dobije svoj zaseban brend „Inspira grupa“, a da „Infostud“ prepusti svom najstarijem i najvećem biznisu, zrela je odluka hrabre i snažne kompanije. Ponosna sam što je top-menadžment doneo takvu odluku.

S obzirom na to da je „Infostud“ sada ono što je preko 90% populacije oduvek i mislilo da jeste – grupa portala za zapošljavanje i razvoj karijere, za nas ovo nije pravi rebrending, već prilika da uspešno iskomuniciramo da imamo grupu povezanih rešenja za tržište rada kroz različite portale, namenjene različitim ciljnim grupama: poslovi.infostud.com, helloworld.com, startuj.com, hrlab.rs. Ovu promenu (a i 20. rođendan) odlučili smo da proslavimo novim vizuelnim identitetom koji komunicira povezanost svih naših brendova, ali i daje svež, moderniji izgled, kakav nam dolikuje.

Kako se Infostud razvijao od jednog sajta za zapošljavanje do čitavog sada već centra za rešenja za zapošljavanje, i koje prekretnice su bile ključne da toliko poraste?

Slušali smo potrebe tržišta i pratili trendove u drugim državama. Kroz razgovore sa poslodavcima i kandidatima učili smo mnogo i razvijali nove ideje. Tu leži osnova svih promena. 

Nadograđivali smo usluge kako je tržištu bilo potrebno, nekada i pre nego što mu je bilo potrebno. Poslodavcima smo, osim samog oglašavanja i niza drugih usluga koje im pomažu da dođu do željenih kandidata, obezbedili softver za selekciju prijava, usluge iz domena brendiranja poslodavaca – od snimanja percepcije brenda do niza usluga i kanala za promociju brenda poslodavca. Takođe, organizujemo niz HR događaja svake godine, kako bismo im pomogli u razmeni iskustava, sticanju novih znanja i prilika da unaprede svoje poslovanje. 

Kandidatima, osim prilika za zaposlenje, pomažemo da što efikasnije prođu kroz proces zapošljavanja, da se što bolje informišu o poslodavcima, organizujemo im različite radionice, obuke, delimo savete. Pomažemo da njihov glas dođe do poslodavaca. Razvili smo posebne platforme koje više izlaze u susret posebnim ciljnim grupama – konkretno jednu za IT kandidate, drugu za mlade, gde još dublje ulazimo u razumevanje i zadovoljenje njihovih potreba.

Sve vreme smo, osim želje da damo vrednost svojim ciljnim grupama, stremili da činimo tržište rada boljim, da podstičemo promenu svesti aktera na tržištu, da promovišemo dobre prakse i ukazujemo na prilike. Na to sam posebno ponosna.

Kako se i koliko se tržište rada menjalo ovih 20 godina i šta su vam na tom putu najjači utisci i pouke?

Svoj rad smo započeli u uslovima visoke nezaposlenosti. Stav poslodavaca je bio „ako ti nećeš da radiš, ima ko hoće“. Kandidatima je bilo teško da se izdvoje iz mase. Nisu bili zadovoljni ni kako ih većina poslodavaca tretira tokom procesa selekcije, a ni uslovima na radnom mestu. HR prakse i procesi su bili dosta nerazvijeni, nije mnogo kompanija brinulo o zadovoljstvu zaposlenih, niti o tome kakve su njihove kompanije kao poslodavci.

Danas imamo potpuno drugačiju priču. Danas nema dovoljno kandidata da se pokriju potrebe kompanija. Ljudi danas menjaju posao tek kada dobiju bolju ponudu, bolje uslove, boljeg poslodavca. Pregovaračka moć kandidata je mnogo veća. Danas je teško poslodavcima da se izdvoje iz mase. Neuporedivo veći broj firmi osluškuje potrebe zaposlenih, brine o njihovom zadovoljstvu, brine o tome da na tržištu budu prepoznati kao dobri poslodavci. Ova promena dovodi do veće humanizacije rada i boljeg položaja radnika nego ranije. Znam da je kompanijama teško i da je promena velika, ali smatram da humaniji pogled na rad donosi boljitak za celokupno društvo. 

Naša uloga ostaje ista, ali načini na koje ostvarujemo svoju ulogu su potpuno drugačiji. 

Infostud je jedan od prvih sajtova za zapošljavanje kod nas. Da li je samo to ili još nešto više bilo ključno da sajt Poslovi Infostud bude svih ovih godina vodeći sajt za zapošljavanje? Kako ste se vi pripremali za ovu promenu i strepite li da li će se „primiti“?

To što smo prvi samo nam je dalo početnu prednost. Kada smo krenuli sa radom, zapošljavanje u Srbiji se odvijalo potpuno offline: oglasi su bili u novinama, a kandidati su slali CV poštom. Digitalizovali smo proces zapošljavanja, a to nije došlo samo od sebe, morali smo postepeno da menjamo dugogodišnje navike i poslodavaca i kandidata, da postavljamo standarde. 

Mislim da smo ostali na prvom mestu jer smo uvek održavali visok kvalitet usluge, nadograđivali se i odgovarali na potrebe ciljnih grupa. Nije lako ostati lider, liderima se greške teže praštaju, a rizik i ulog je uvek veliki.

Što se rebrendinga tiče, nisam nikada imala dilemu da li će se primiti, jer je ovo bio logičan i prirodan korak. Uz to, Infostud je centar rešenja za tržište rada, tako su nas oduvek svi i znali, tako da je ovo za nas jedan prelep proces u kojem svi uživamo, jer znamo da smo napravili zdravu osnovu za budući rast.

U kom pravcu će se Infostud razvijati u budućnosti?

Nastavićemo da produbljujemo svoju poziciju, kao i rešenja koja nudimo. To znači da uspešno podmirujemo veliki broj potreba poslodavaca pre svega iz domena regrutacije, selekcije i brendiranja poslodavaca ali i da im ponudimo druga rešenja koja im pomažu da grade uspešne timove. Sa druge strane želimo da budemo što bolji partneri kandidatima na njihovom putu, da ih pratimo, podržavamo i budemo korisni tokom cele karijere. Kroz sve ovo ostvarujemo svoju misiju – da činimo Srbiju boljim mestom za rad.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.