U aprilu te 1989. u Nišu se pevalo „Proleće je otpočelo s nadom da će jednom drugačije biti“.
Pokazaće se, nažalost, da je to bila labudova pesma koje su se Nišlije decenijama kasnije sa setom sećale i žalile za neiskorišćenom prilikom.
Nadu u bolje sutra u Niš, Srbiju i Jugoslaviju doneo je legendarni Akio Morita, suosnivač i predsednik kompanije Sony, onovremeni (osamdesete godine prošlog veka) Ilon Mask. Kad je stigao u Jugoslaviju, Morita je uveliko bio ovenčan slavom kultnog svetskog preduzetnika/menadžera čija se poslovna filozofija slušala, izučavala i primenjivala širom planete. U srcu te filozofije bila je – inovacija. Morita je verovao da uspeh kompanije zavisi od njene sposobnosti da kontinuirano generiše nove ideje, proizvode i usluge i zato je podsticao svoje zaposlene da razmišljaju kreativno i rizikuju u potrazi za revolucionarnim inovacijama.
Morita je došao u Jugoslaviju čija je ekonomija izdisala pod teškim balastom socijalizma i odlučila se za ekonomske reforme, otvaranje prema svetskom tržištu, privatizaciju i tranziciju ka tržišnoj privredi da bi preživela. Jedan od krupnih problema s kojim se suočila reformistička savezna vlada Ante Markovića bio je rešavanje sudbine tzv. socijalističkih privrednih giganata čije poslovanje nije bilo zasnovano na profitnom principu (uglavnom su poslovali s gubicima) i koje je država decenijama štitila čuvajući domaće tržište od inostrane konkurencije.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 28. MARTA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS