Šesta generacija Opel Corse je pravi automobil za svakoga: Mali bestseler je dostupan za porudžbine od juna kao baterijsko-električna Corsa-e po prvi put ikada. Knjige narudžbi za verzije pogonjene klasičnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji su efikasniji, napredniji i dinamičniji nego ikada pre otvorene su početkom jula. Nova Corsa imala je svoju svetsku premijeru na IAA Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu u septembru i proglašena je za „Službeni auto godine” u klasi malih automobila od strane čitalaca magazina Auto Bild. „Mali” Opel je takođe kandidat za „Best Buy automobil Evrope 2020.” u izboru AUTOBEST-a.
Prodaja 4,06 metara dugačkog automobila sa petoro vrata nemačkog proizvođača počinje za posebno ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima raspona snage od 55kW (75 ks) do 96kW (130 ks). Umerena potrošnja goriva i dinamična vožnja su karakteristične za sve pogonske jedinice (potrošnja goriva NEDC[1]: grad 5,54-3,7 l/100km; otvoreni put 4,2-2,9 l/100km; kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100km, 106-85 g/km CO2; WLTP[2]: kombinovano 6,24-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2, svi podaci preliminarni).
Na vrhu ponude menjača nalazi se osmostepeni automatik. Ukupan sportski osećaj dopunjuje dizajn sa lakšim materijalima i niska pozicija sedenja vozača. Pored toga, pasivna bezbednost je na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su takođe fino podesili šasiju i upravljanje. Sve ove prednosti donosi već osnovna verzija. Podjednako uverljivi su i napredni sistemi asistencije, inovativni info-zabavni sistem i odličan odnos između cene i performansi. Corsa takođe po prvi put u ovom segmentu nudi uglađen osmostepeni automatski menjač. Po ovoj ceni nikada nije postojala tehnološki naprednija i dinamičnija Opel Corsa.
Osnovna verzija ima cenu od 13.990 € (preporučena cena uključujući PDV u Nemačkoj). Ovaj model već u standardnoj opremi poseduje brojne sisteme asistencije kao što su upozorenje na čeoni sudar sa automatskom funkcijom kočenja i prepoznavanje pešaka. Pored potpuno električnog modela Corsa-e, benzinske i dizel varijante su dostupne u tri nova paketa opreme: Edition po ceni od 15.850 € u Nemačkoj (preporučena cena uključujući PDV), a takođe tu su i paketi Elegance i posebno sportski GS Line.
Mršava: Najlakša varijanta ima težinu manju od 1.000 kg
Pored živahnih motora nove Corse, dizajn lakog automobila takođe doprinosi vrhunskoj dinamici u vožnji. Najlakša verzija modela nove generacije čak ide i ispod magične cifre od 1.000 kilograma. Bez vozača, ovaj automobil sa pet vrata ima težinu od samo 980 kg. U poređenju sa svojim prethodnikom, ova varijanta je lakša za značajnih 108 kg. Ovo je ušteda u težini od oko 10 procenata, iako novi model ima sličnu dužinu od 4,06 metara. Karoserija u beloj boji je oko 40 kilograma lakša, a veoma kompaktni trocilindarski motori imaju za oko 15 kg manju težinu od četvorocilindraša prethodne generacije. Aluminijumska hauba je takođe uštedela oko 2,4 kg u poređenju sa manjom haubom prethodnog modela koja je napravljena od čelika. Sedišta su takođe bila na dijeti. Optimizovana struktura sedišta je sačuvala još 10 kg.
Nova Corsa sprovodi dinamičnost kroz svoj sportski dizajn – posebno u kombinaciji sa dvojbojnim eksterijerom. Linija krova je kao kod kupe automobila, 48 mm niža nego kod prethodnika, bez žrtvovanja prostora za glavu za vozača i putnika na prednjem sedištu. Vozač sedi 28 mm niže. Niži centar gravitacije doprinosi boljoj upravljivosti i dinamici u vožnji. Upavljanje je precizno i dinamično, za više zabave iza upravljača.
Mali bestseler je takođe pravi šampion aerodinamike. Kao i kod svih novorazvijenih Opelovih modela, inženjeri su optimizovali aerodinamiku najnovije Corse u Razvojnom institutu za automobilski inženjering i motore vozila koristeći aerotunel Univerziteta u Štutgartu. Rezultat: sa koeficijentom otpora vazduha od 0,29 Cd i dodatno smanjenom površinom prednjeg dela u poređenju sa prethodnikom koja je samo 2,13 m2, nova Corsa je jedan od najaerodinamičnijh automobila u svojoj klasi.
Demokratizacija tehnologije: Napredni sistemi asistencije i matrix svetla
U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koje kupci inače znaju samo iz viših klasa vozila. Glavna atrakcija su adaptivna IntelliLux LED® matrix svetla bez odsjaja, koja Opel nudi po prvi put u segmentu malih automobila. Osam LED elemenata, koje kontroliše najnovija generacija prednje kamere visoke rezolucije, kontinuirano podešavaju snop svetlosti u skladu sa trenutnom situacijom u saobraćaju i okolini.
Vrhunski sistemi asistencije kao što su Prepoznavanje saobraćanih znakova ili Adaptivni tempomat, kao i Bočni čuvar kontrolisan senzorima, nude značajan bezbednosni bonus. Poslednje navedeni upozorava ako su bočne strane automobila u opasnosti da dođu u kontakt sa preprekama (kao npr. znakovi, zidovi) prilikom manevrisanja brzinom manjom od 10 km/h. Tu su takođe i sistemi kao što su Nadzor mrtvog ugla i razne pomoći prilikom parkiranja, od Park pilota do Panoramske kamere za pogled unazad od 180 stepeni. Asistencija održavanja vozila u saobraćajnoj traci je isto po prvi put dostupna u Corsi. Ukoliko sistem primeti nenamernu promenu trake obaveštava vozača sa trepćućim signalom i korekcijom upravljanja.
Vozači i putnici Corse imaju odličnu povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji, kao i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u boji. Uz to, Corsa nudi novi ,,Opel Connect’’ telematski servis kao opciju. Navigacija uživo sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i trenutnim cenama goriva, plus i direktna povezanost sa službama za pomoć na putu i poziv hitnim službama, vozaču i putnicima pružaju dodatni mir.
Izbor je vaš: Ekstremno sportska Corsa GS Line, udobna Corsa Elegance
Čak i osnovna verzija nove Corse ima mnoge tehnologije i dodatke za uvećanje komfora, kao što su tipične Opelove funkcije poput grejanja upravljača i grejanja kožnih sedišta sa funkcijom masaže za vozača. Sistemi asistencije uključuju, na primer, Upozorenje na čeoni sudar sa automatskim kočenjem i prepoznavanjem pešaka, Inteligentni tempomat, Asistencija održavanja vozila u traci i Prepoznavanje saobraćajnih znakova. Iznad bazne verzije, tri paketa opreme sa različitim naglascima se obraćaju različitim grupama kupaca. Corsa Edition obuhvata popularnu dodatnu opremu, Corsa Elegance je skrojena za maksimalan komfor a Corsa GS Line kombinuje dodatne sportske funkcije.
U verziji Corsa Elegance (od 17.850 € u Nemačkoj, preporučena cena uključujući PDV), prednje sedište za suvozača koje se podešava u šest pravaca, naslon za ruku sa ostavom kao i LED prednja svetla u tipičnom Opelovom izdanju i LED svetla za maglu čine putovanja još jednostavnijim. Hromirani dekor, atraktivno ušivanje, i drugi detalji čine verziju Elegance posebno privlačnom. Sportske ambicije GS Line kao dinamične varijante modela su vrlo jasne – kako spolja tako i iznutra. Sportska sedišta za vozača i suvozača, kao i aluminijumske sportske pedale, crna obloga krova i crveni dekor na instrument tabli naglašavaju sportski osećaj. GS Line se odmah može prepoznati po hromiranoj izduvnoj cevi i sportskim branicima napred i pozadi. Sport mod donosi još dinamičnije upravljanje i odziv gasa. Cene za Corsu GS Line počinju od 19,880 € u Nemačkoj (preporučena cena uključujući PDV). Druge zanimljive opcije u dizajnu uključuju B stubove u crnoj boji visokog sjaja kao i brojne opcije personalizacije. Tu spadaju sveobuhvatni program točkova kao i digitalna instrument tabla, kožna sedišta ili dvobojna karoserija.
[1] Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su utvrđeni po novom WLTP standardu (Regulacija EU 2017/948), i relevantni podaci su prevedeni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima. Molimo vas kontaktirajte vašeg dilera za najnovije informacije. Vrednosti ne uzimaju u obzir uslove u vožnji, opremu ili opcije i mogu da variraju u odnosu na veličinu pneumatika.
[2] Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 su usklađeni sa WLTP homologacijom (Regulacija EU 2017/948). Od 1. septembra 2018., nova vozila dobijaju odobrenje koristeći WLTP proceduru, koja je nova, realnija procedura testiranja za merenje potrošnje goriva i emisije CO2. WLTP u potpunosti menja NEDC, proceduru testiranja koja se ranije koristila. Zbog realnijih uslova testiranja, potrošnja goriva i emisija CO2 koje se mere po WLTP-u su u većini slučajeva veći u poređenju sa onim merenim po NEDC-u. Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 mogu varirati u zavisnosti od specifične opreme, opcija i veličine pneumatika.