LJILJANA RADOSAVLJEVIĆ, MENADŽER JAVNIH POLITIKA I KORPORATIVNIH KOMUNIKACIJA, PEPSICO ZAPADNI BALKAN

KAKO JE KOMPANIJA MARBO PRODUCT KOMUNICIRALA U TOKU COVID19 KRIZE? DA LI JE KRIZA UTICALA NA PROMENU CILJEVA KOMUNIKACIJE?

Snaga kompanije i potreba za podrškom bila je, i još uvek je, vidljivija više nego ikada. Okolnosti koje su nas sve iznenada zadesile diktirale su dinamiku odluka, konkretnih akcija i sprovođenja. Od samog početka bilo je jasno da moramo biti deo šireg delovanja, a u cilju zaštite i naših zaposlenih, kao i celokupne zajednice. Kao korporativni građanin, naša uloga je šira i veća, te se spremnost na akciju kada je u pitanju bezbednost i zdravlje našeg kolektiva, održavanje kontinuiranog lanca snabdevanja, podrška državnim institucijama i zajednici, zdravstvenom sistemu, ne dovodi u pitanje. Fokusirali smo se na neophodnosti i najvažnije potrebe. Ukratko, kompanija PepsiCo živi svoju svrhu, dajući vetar u leđa sada kada je najpotrebnije.

Komunikacija je bila ključna, posebno prema zaposlenima i partnerima, stavili smo sve raspoložive resurse u službu dostupnosti i transparentnosti, što je bilo od suštinske važnosti. Važno je bilo da kažemo da smo tu, da smo osigurali bezbedne uslove rada, da smo angažovani u segmentu proizvodnje koja je bezbedna i stabilna, ali i u segmentu transporta, disitribucije, snabdevanja i dostupnosti naših proizvoda.

DA LI OČEKUJETE ZAOKRET U KOMUNIKACIJI SA POTROŠAČIMA I U KOM PRAVCU? 

Potrošači su više nego ikada upućeni na sve dostupne izvore informacija i na medije, te je brzina prilagođavanja promenama krucijalna. Brzina gradi poverenje i lojalnost potrošača, koji su i sami tražili čvrst oslonac u ovim vanrednim okolnostima.

Razumevanje potreba potrošača ključ je uspeha svakog brenda, ali u neplaniranim okolnostima i izazovnim uslovima, rekla bih preživljavanja, sposobnost prepoznavanja šta potrošači osećaju, očekuju i čemu se nadaju da im konzumacija omiljenog brenda donese, bilo je krucijalno.

Neupitno je već odavno da brendovi imaju svoju svrhu, odnosno da se definišu u kontekstu dobrobiti za širu društvenu zajednicu, da sve više komuniciraju bezbedan način ne samo konzumacije, već zapravo stila života, oslanjajući se na kolektivnu svest i brigu o sveopštoj dobrobiti, svesni uticaja koji imaju na svoje potrošače. Ovaj trend će se nastaviti, i sve značajniji će biti brendovi koji će svoju snagu koristiti za pokretanje pozitivnih promena i boljitak zajednice čiji su sastavni deo.

Videćemo gde će nas odvesti ishod pandemije, odnosno koje trendove će izroditi. Živimo u fazi nepredvidivosti i zato je sposobnost prilagođavanja trendovima ključna, te brendovi koji su naučili da se brzo adaptiraju biće u boljoj poziciji da prevaziđu potencijalne nedaće i izađu snažnije iz postrecesije.

DA LI JE OVA SITUACIJA PLAY-FORWARD KRIZA ZA KOMUNIKACIJSKU INDUSTRIJU I U KOM SMERU SE KREĆEMO?

Komunikacija je veoma osetljiva imovina svake kompanije. Međutim, u okolnostima koje su nas zadesile pokazalo se da je na vrhu prioriteta, da je dobila novu vrednost i razvila novi karakter. Desila se ekspresna potreba za prilagođavanjem i usvajanjem novih formi i modela u komunikaciji, posebno kriznom modelu.

Na biznisu je da se prilagodi i ide u susret promenama koje smo možda očekivali za koju deceniju. Nove generacije koje su “tech savvy” već sada nameću nove uslove za sve, pa i za našu komunikacijsku industriju. Pored prilagođavanja strategija, asortimana, kompanije će morati da prilagode viziju poslovanja, a otuda i celokupan nastup na tržištu. Ovo je vreme u kojem je kreativnost i te kako cenjena veština, a mi u kompaniji PepsiCo upotrebićemo naše iskustvo i potencijale da naše aktivnosti prilagodimo novim okolnostima.

VIDITE LI NEKE PROMENE U KOMUNIKACIJI I SARADNJI SA MEDIJIMA I O KAKVIM PROMENAMA SE RADI?

Globalna kriza faktor je koji niko nije mogao da predvidi, niti je planirao, pa su tako i kompanije i mediji reagovali takoreći zatečeno. Najveći broj medija je svoj prostor stavio u svrhu informisanja i promocije dobrih praksi sa idejom da je važno, posebno u uslovima nesigurnosti u rokove i ishod krize, da budu na prvoj liniji informisanja i plasiranja verodostojnih informacija. Mediji su čak svoj uticaj stavili u funkciju apela za zajedničkim delovanjem u cilju podrške društva. Solidarnost je bila više nego primetna, tako da su ojačana dugogodišnja partnerstva i odnosi koje smo gradili sa medijskim kućama i kolegama novinarima.

KOJI SU TO KOMUNIKACIJSKI MODELI BUDUĆNOSTI KOJI ĆE NAM OMOGUĆITI DA KREIRAMO FUTURE-FIT KOMPANIJU?

Mislim da je ovo neverovatna prilika za kompanije da razumeju i da budu agilne da se menjaju. Potrošači su uveliko svesni uticaja kompanije i brendova, lako prepoznaju i sve više se opredeljuju za one kompanije čije se poslovanje zasniva na iskrenom odnosu, i koja su deo rešenja socijalnih, ekonomskih, i izazova vezanih za očuvanje životne sredine. Poslujemo dobro čineći dobro paradigma je koju Marbo, kao deo multinacionalne kompanije PepsiCo, primenjuje u svim segmentima svog poslovanja. Transparentna, kontinuirana i komunikacija sa svrhom osnove su našeg delovanja u godinama koje slede.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.