Više od 200 predstavnika industrije jabuka i krušaka iz 23 zemlje sveta okupilo se danas u Beogradu na otvaranju vodećeg svetskog događaja ove industrije – Prognosfruit 2022, kako bi saznali najnovije informacije o prognozi za predstojeću sezonu jabuka i krušaka.

Organizatori konferencije Prognosfruit 2022 su Svetska asocijacija proizvođača jabuka i krušaka (WAPA) i prva domaća asocijacija proizvođača jabuka Serbia Does Apples, uz podršku USAID[1]ovog Projekta za konkurentnu privredu, kompanije Agrofresh i drugih međunarodnih i domaćih sponzora. Serbia Does Apples, koja je inicijalno okupljala devet vodećih proizvođača, osnovana je 2018. godine sa ciljem unapređenja globalnih poslovnih prilika za srpske jabuke.

Stručnjaci iz WAPA-e su naglasili da proizvodnja jabuka i krušaka u zemljama Evropske Unije i dalje ima rastući trend, ali van EU, kao i Kini i SAD-u ima opadajući trend proizvodnje. Zbog toga je važno stimulisati konzumaciju jabuka i krušaka i usmeriti se na nova tržišta.

„Menadžmentu i članovima WAPA izuzetno je drago što se Prognosfruit 2022 održava baš u Srbiji, jer smo imali priliku da se uverimo u veliki napredak i razvoj industrije jabuka i krušaka koji su se ovde desili. Siguran sam ćemo svi poneti najlepše utiske iz Srbije. Ova konferencija je idealno mesto za upoznavanje, umrežavanje i procenu dinamike nove sezone, koja se dešava u izazovnoj globalnoj situaciji”, dodao je Filip Binar, generalni sekretar WAPA.

Foto: promo

Senad Mahmutović, državni sekretar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, učesnicima Prognosfrut 2022 je poručio: „Srbija je prepoznata kao ozbiljan i relevantan proizvođač voća, pa i jabuka i krušaka. Posnosni smo što se naše jabuke nalaze na tržištima od Saudijske Arabije preko zemalja Evropske Unije, Ruske Federacije i Egipta. Okolnosti traže da se stvari menjaju, ne samo u sektoru proizvodnje, već i trgovine. Kako bismo podržali ove sektore, na državi je da otvara nova vrata na bazi projateljstava i da iskoristi prilike na dobrobit proizvođača i Srbije.“

Deni Robertson, direktor misije USAID-a u Srbiji, je rekao: „Sektor agrobiznisa u Srbiji se ubrzano razvijao tokom protekle decenije, a posebno voćarstvo, velikim delom zahvaljujući ulaganjima u savremene voćnjake i unapređenju logističke infrastrukture. Ponosan sam što mogu da kažem da je Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) uložila značajna sredstva da podrži tu Od 2001. godine USAID je investirao više od 885 milliona dolara kako bi stimulisao ekonomski rast, ojačao pravni sistem i promovisalo demokratsko upravljanje u Srbiji. Za više informacija posetite http:/serbia.usaid.gov transformaciju. Srbija ima konkurentsku prednost zahvaljujući raznolikosti i obilju visokokvalitetnog voća, popularnih sorti, konkurentnim troškovima proizvodnje i režimu slobodne trgovine poljoprivrednim proizvodima sa EU. USAID je radio sa partnerima iz srpske Vlade i sektora agrobiznisa kako bi se ta konkurentska prednost iskoristila.”

Predsednik Srpske asocijacije proizvođača jabuka, Gojko Zagorac je dodao: „Velika nam je čast i zadovoljstvo što smo ove godine domaćini konferencije Prognosfruit 2022, a zahvaljujući činjenici da je Serbia Does Apples od 2019. godine članica Svetske asocijacije za jabuke i kruške – WAPA. Ovo je najznačajniji međunarodni događaj u industriji jabuka i krušaka, koji okuplja profesionalce iz naše industrije iz celog sveta. Konferencija je odlična prilika da svetu predstavimo privredu Srbije, promovišemo naše proizvođače i uspostavimo nove međunarodne kontakte.“

Poslednjeg dana ovog trodnevnog događaja, 5. avgusta, učesnici će posetiti kompaniju Atos Fructum, koja proizvodi neke od najkvalitetnijih domaćih jabuka i koja je poslednjih godina bila uspešna u diversifikaciji izvoznih tržišta za srpske jabuke.

Tagovi

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.