Završetak prve faze izgradnje nove Nestlé fabrike u Srbiji, investicije vredne 67 miliona švajcarskih franaka, nedavno je obeležen u Surčinu u prisustvu najviših državnih zvaničnika, lokalnih i regionalnih predstavnika Nestlé-a i partnera kompanije. Na 18.440 kvadrata, sa planiranim proizvodnim kapacitetom od 12.000 tona godišnje, fabrika će proizvoditi hranu na biljnoj osnovi, koja ukusom i po nutritivnom sastavu predstavlja zamenu za meso.

O značaju novog pogona za održivu proizvodnju hrane, kao i značaju za srpsku ekonomiju i društvo, razgovarali smo sa Marjanom Davidović, generalnom direktorkom kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.

Zašto je Nestlé izabrao baš Srbiju za ovu investiciju i šta ona znači za domaću ekonomiju?

Nestlé je posvećen održivoj proizvodnji hrane koja je dobra za zdravlje i planetu. Odluka da se baš ovde gradi novi pogon zasnovana je na izvanrednim poslovnim rezultatima i sjajnom iskustvu sa menadžmentom, zaposlenima i dobavljačima tokom više od 17 godina prisustva u Srbiji. U našoj postojećoj fabrici u Surčinu unapredili smo voljeni srpski brend C, proširili portfolio i doneli Nestlé brendove koji su poznati širom sveta, što nam je dalo kredibilitet da nastavimo da širimo proizvodnju. Nova fabrika pomoći će Srbiji da se pozicionira kao važan centar proizvodnje obroka koji menjaju meso, tzv. plant-based meal solutions. To je rastući segment prehrambene industrije, tesno povezan sa očuvanjem planete. Novom investicijom, bez državnih subvencija, na tržište Srbije donosimo inovativne proizvode i širimo listu zemalja u koje izvozimo na Francusku, Nemačku, Holandiju, Italiju, Španiju i Veliku Britaniju. Otvorićemo 330 novih radnih mesta, uz akcenat na zapošljavanje mladih. Ova investicija takođe otvara nove mogućnosti za lokalne dobavljače s kojima ćemo blisko sarađivati, posebno za proizvođače soje. Proširićemo program regenerativne poljoprivrede koji već imamo s nekoliko dobavljača, kako bi se što više sirovina uzgajalo na srpskim njivama na održiv način.

Kakva je potražnja za biljnom hranom, kao zamenom za proizvode od životinja?

Rastuća potrošnja mesa izaziva sve veću zabrinutost jer tradicionalna proizvodnja negativno deluje na vodu i zemljište i doprinosi povećanju emisije gasova sa efektom staklene bašte. Takođe, primetan je trend sve veće težnje potrošača ka raznovrsnijoj ishrani – smanjenju unosa mesa, a porastu konzumacije hrane na biljnoj bazi. Kao najveći svetski proizvođač hrane i pića, konstantno osluškujemo potrebe potrošača i zato imamo obavezu da ponudimo hranljivu i ukusnu alternativu za meso. Naš brend Garden Gourmet, koji ćemo proizvoditi u novoj fabrici, nije namenjen samo vegetarijancima, već i ljubiteljima mesa koji bi da u ishranu uključe više povrća ne praveći kompromis na račun ukusa. Svi proizvodi sadrže najkvalitetnije povrće i žitarice, i nose najviše oznake A ili B na nutritivnoj skali Francuske agencije za javno zdravlje.

Poznato je da prehrambena industrija ima veliki ekološki otisak. Šta Nestlé preduzima da smanji negativan uticaj na životnu sredinu?

Nestlé je davno zacrtao ciljeve na kojima predano radi na globalnom i lokalnom nivou, jer oseća odgovornost prema zajednici. Naša fabrika u Surčinu od 2019. ne šalje ni gram otpada na deponije, a to je postigla prva u lokalnoj prehrambenoj industriji. Uspostavljanjem strukture za separaciju otpada u fabrici, smanjili smo količinu komunalnog otpada za 80% i uspostavili saradnju sa više od 10 reciklažnih postrojenja u Srbiji. Naša najveća investicija u Srbiji u domenu održivosti je postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda, vredno 1,2 miliona evra, koje nam omogućava da u prirodu godišnje vraćamo 24.000 kubnih metara čiste vode. Postrojenje radi od 2014. godine, a sada ćemo ga proširiti kako bi i naša nova fabrika u njemu tretirala svu otpadnu vodu. Do sada smo uspeli da 87% naše ukupne ambalaže i 66% plastične ambalaže učinimo reciklabilnim. Smanjenjem dimenzija ambalažnog materijala, smanjena je njegova potrošnja za čak 50 tona na godišnjem nivou, a negativna emisija ugljen-dioksida za 56 tona. Konačni cilj je da do 2050. dostignemo nultu emisiju gasova sa efektom staklene bašte. Novu fabriku takođe gradimo prema strogim standardima održivosti po kojima smo lider i uzor poslovnoj zajednici.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.