„Prokupac – rođen u Srbiji“ je naziv konferencije koja je održana 15. oktobra povodom obeležavanja šestog međunarodnog Dana Prokupca, u organizaciji Vinske kulture i uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu. Uz prisutvo vinara, vinskih eksperata, predstavnika vinske industrije i ljubitelja vina iz sedam zemalja regiona i sveta, fokus je bio na ovoj najvažnijoj autohotonoj sorti grožđa Srbije, njenom potencijalu i teroaru domaćih vinogorja. Učesnici su razmenili znanja i iskustava o vinogradarskim, tehnološkim i tržišnim potencijalima prokupca kao i o razvoju vinske industrije u Srbiji i njenog prepoznavanja na međunarodnoj vinskoj sceni.
„Ponosni smo što je sve više vinarija koje proizvode vina od prokupca. To pomaže Srbiji i njenoj vinskoj industriji da bude prepoznata kao prava vinska zemlja, sa dugom tradicijom i izgrađenim identitetom. Inostrani novinari, kupci i stručnjaci će posetiti vinogorja i vinarije u Srbiji u kojima se uzgaja i proizvodi prokupac i na licu mesto se upoznati sa tom sortom vinove loze. Tako će se naši gosti ovih dana, kada obeležavamo Dan prokupca nizom aktivnosti, uveriti da je prokupac u svakom smislu velika sorta, od koje se proizvode vrhunska i autentična vina”, izjavio je Tomislav Ivanović iz Vinske kulture.
Velimir Stanojević, državni sekretar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije rekao je da je vinski sektor prepoznat kao strateški važan za razvoj ekonomije Srbije što pokazuju podsticaji u iznosu od 11 miliona evra za vinare, od čega je 3 miliona evra za nove zasade sa ciljem da se dođe do površine od 300 ha novih zasada. “Posebnu pažnju posvećujemo autohtonim sortama, prokupcu, ali i bagrini, tamjanici i drugim sjajnim sortama pod kojima je trenutno samo 8% zasada, a plan je da ih bude 20% u narednih nekoliko godina. Fokus je i na proizvodnji organskog vina, čija konzumacija raste u svetu. Širenje domaćih sorti će pomoći afirmaciji i brendiranju Srbije kao vinske zemlje. Tome doprinose i ovakve manifestacije, a posebno mi je drago zbog dešavanja prethodnih dana u samom središtu prokupca, Župi, Toplici, Šumadiji i drugim krajevima Srbije”, dodao je g. Stanojević.
„Isticanje Prokupca je način da ljudima skrenemo pažnju na priču o divnim srpskim vinima i Srbiji damo zasluženo mesto na svetskoj vinskoj mapi. USAID podržava Dan prokupca drugu godinu zaredom, i drago mi je što događaj raste, uprkos izazovnim vremenima za ugostiteljsku industriju. Naš cilj je da vidimo kako se srpska privreda razvija i stvara nove ekonomske mogućnosti za svoje mlade, talentovane ljude. A srpski poljoprivredni sektor, uključujući i vino, ima važnu ulogu u postizanju ovog cilja“, izjavila je Suzan Fric, direktorka misije USAID-a u Srbiji.
U periodu od 11. do 18. oktobra tokom „Nedelje prokupca“ održavaju se prateći programi: izložbe slika, stručne degustacije i promocije, a ugostiteljski objekti širom Srbije imaju promociju vinske i gastronomske ponude posvećene prokupcu. Sve informacije o manifestaciji nalaze se na veb-sajtu www.prokupacday.rs