Dok čekate u dugom redu na aerodromskoj kontroli, nervozno gledajući na sat i pitajući se zašto putovanje avionom uvek podrazumeva toliko stresa, možda niste ni svesni toga da svedočite novom, viralnom Instagram trendu.
Danas se izgleda baš sve može pretvoriti u umetnost i svaki trenutak u sadržaj za društvene mreže, pa su tako čak i obične plastične posude sa aerodromske sigurnosne kontrole, one koje svi mrzimo jer nad njima stoje najneljubazniji radnici na aerodromu i cupkaju dok vi nervozno pokušavate da skinete sat sa ruke, a iz druge vam ispada telefon, postale “platno” za izražavanje stila i kreativnosti. Dobrodošli u svet nove aerodromske estetike – “estetike posuda.“
Na prvi pogled, ove sive, plastične posude ne deluju kao ništa posebno. Uglavnom su prljave, sumorne i kada se susretnete sa njima, samo jedva čekate da se dokotrljaju do vas da možete sve da spakujete nazad u tašnu. Ali na internetu, one su postale simbol nečeg daleko uzbudljivijeg – nove vrste digitalnog trenda, hvalisanja, nazovite to kako vam milo.
Ljudi širom sveta pažljivo biraju sadržaj svojih posuda, od dizajnerskih patika i parfema do knjiga i aksesoara, sve sa ciljem da predstave svoj stil. Sve to postavljaju na pozadinu od polipropilena i fotografišu za svoje pratioce, stvarajući kompozicije koje su minimalističke i haotične – ili nešto između.
Fenomen poznat kao “TSA tray aesthetic,” inspirisan američkom Agencijom za bezbednost u transportu (TSA), iznenada je postao viralni hit. Za neke je to gubljenje vremena, za neke druge prilika za suptilno hvalisanje, ipak za većinu– izraz lične kreativnosti i identiteta.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Grafička dizajnerka Pajper Tajč, jedna je od začetnica ovog trenda. Ona je među prvima objavila fotografiju sa kontrole prtljaga uz opis – “In my art director era”. Njena kompozicija podrazumevala je Adidas patike, Olympus fotoaparat i braon torbu, dok je za drugu fotografiju izabrala roze papuče, zelenu torbu i Canon kameru. Za nju, ovaj trend je jednostavan način da spoji svoju strast prema dizajnu i zabavi se u tom procesu.
Naravno, kako to obično biva, ni brendovi nisu ostali imuni na ovaj trend. Izdavač Faber koristi aerodromske posude da predstavi svoje knjige, dok modni brend August Noa pokazuje svoje torbe okružene Chanel papučama i naočarima za sunce. Modni stručnjak, J’Nae Filips, vidi ovo kao najnoviji oblik „digitalnog fleksa,“ evoluciju popularnog #foodstagram-a.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Naravno, ne sviđa se svima ova estetika. Dugi redovi na aerodromima već su dovoljno frustrirajući, a mnogi su izrazili svoje nezadovoljstvo zbog zadržavanja koje ovaj trend navodno uzrokuje. Ali, influenseri se brane, tvrdeći da ne ometaju druge i da svoje kompozicije stvaraju sa strane, van glavnog toka putnika.
Člzi Enrikez, poznata kao Chelsea As of Late na TikToku, u svom videu objašnjava kako prolazi kroz sigurnosnu kontrolu, a zatim se povlači u zaseban deo da „uredi svoju malu posudu po svom ukusu“, ne smetajući tako nikome. Za mnoge, ova posuda je samo još jedan način da u moru digitalnog sadržaja istaknu svoj stil. Ali za nju, mnogo je više od toga.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
„Ovo je sada cela nova industrija,“ piše ona u jednoj od svojih objava, naglašavajući kako su društvene mreže, često nepravedno okarakterisane kao površne.
„Ako ste besni što ljudi uzimaju posudu iz TSA linije i postavljaju slatku malu estetičnu fotografiju gde nikome ne smetaju… onda, ne znam, uzmite Snikers. Možda ste gladni“, našalila se ona.
U svetu u kojem svaka sekunda može postati viralna, “estetika aerodromskih posuda” postala je ne samo vizuelna umetnost, već i oblik izražavanja koji spaja svakodnevicu sa luksuzom, kreativnošću i, iznad svega, željom da se i u najmanjim detaljima pronađe nešto posebno. Možda sledeći put kada budete prolazili kroz aerodromsku kontrolu, i vi vidite te posude u sasvim novom svetlu.