Kada bi neko u prvom preletu preko stranica knjige „Kritički vodič kroz srpski film 2018–2022“ video koliko je ispisanih kritika domaćih filmova, pomislio bi da se u Srbiji kamere ne gase do „pregrevanja“, a broj filmova je ravan najmoćnijim svetskim kinematografijama. U drugom preletu bi ipak bilo jasno da stvari nisu baš takve i da je ovom knjigom obuhvaćena zaista čitava produkcija, pa tu ima i na desetina studentskih filmova, uz naravno one koje možemo nazvati „blokbasterima“.
Ova knjiga je nastavak, drugi deo, „Kritičkog vodiča“ koji se bavio kinematografijom od 2000, pa je bilo logično da u ovom razgovoru sa autorima obradimo sve ono što bi se moglo nazvati fenomenima ili trendovima u srpskoj kinematografiji u poslednjih dvadeset i nešto godina.
A autori su filmski kritičari Zoran Janković i Đorđe Bajić, koji su u knjizi napisali tekstove o osamdeset i pet srpskih filmova prikazanih u redovnoj bioskopskoj distribuciji ili na festivalima tokom proteklih pet godina.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS OD ČETVRTKA, 24. AVGUSTA