Tokom prošle godine svet se suočio sa nezapamćenim krizama: treća godina najveće pandemije u ovom veku, rat u Ukrajini, globalna energetska kriza, najveća inflacija u ovom veku, posledice klimatskih promena koje su donele razorne poplave i suše. Uticaji krize iz jedne zemlje lako i brzo prelivaju se na druge zemlje. Sve ove krize imaju dalekosežan uticaj na živote dece širom sveta.
Projekcije siromaštva UNICEF-a o uticaju rata u Ukrajini pokazuju da se do 2023. godine povećalo apsolutno siromaštvo dece u Srbiji za skoro 28.000 dodatne dece koja žive ispod granice apsolutnog siromaštva.
Koliko je biznis sektor spreman da sagleda i uključi perspektivu dečjih prava u svoje poslovanje, u velikoj meri utiče i na dugoročnu održivost samog biznisa ali i društava u kojima se posluje.
„Biznisi neće moći da opstanu ako ne budu po meri budućih generacija, niti će te iste generacije moći da unapređuju biznise ukoliko u njih ne ulažemo“, istakao je Dragoljub Damljanović, direktor Schneider Electric.
Politike odgovornog poslovanja sa fokusom na decu i mlade treba da budu važna strategija za uspešnost samog poslovanja, zaključak je panela „Šta je dobro za decu, dobro je i za biznis“ na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu.
Na panelu su svoja iskustva podelili predstavnici uspešnih kompanija: Sonja Ćetković, direktorka Infostuda, Dragoljub Damljanović, direktor Schneider Electric, Darko Popović, predsednik Izvršnog odbora Banca Intesa, Milica Popović, menadžerka za korporativne komunikacije Delhaize Srbija, i Milica Sočanac, menadžerka u kancelariji vlasnika Nelt kompanije. Govorili su o tome na koji način preduzimaju inicijative u kreiranju kadrovskih politika po meri porodica, kao i na koji način pružaju podršku mladim ljudima u sticanju veština i znanja koja su neophodna za izbor budućih zanimanja.
„Investitori, zaposleni, potrošači i zajednice postaju sve više svesni kriza bez presedana sa kojima se svet trenutno suočava i zahtevaju da delovanje kompanija bude održivo i da poštuje prava dece i porodica. Meni je veliko zadovoljstvo što smo od vodećih predstavnika korporativnog sektora iz različitih industrija u Srbiji čuli koliko je važno da politike održivog i odgovornog poslovanja sa fokusom na decu i mlade mogu da budu i važna strategija za uspešnost poslovanja“, zaključila je Vesna Savić Đukić iz UNICEF-a u Srbiji.