
Glavna vest ove godine iz vaše kompanije je otvaranje
novog proizvodnog pogona u Surčinu. Možete li nam reći
nešto više o tome?
U pitanju je investicija od 80 miliona švajcarskih franaka, a u no
vom pogonu već se uveliko proizvodi portfolio proizvoda na biljnoj
bazi, koji upravo iz Srbije stiže i u brojne evropske zemlje čime je
značajno povećan izvoz. Nestlé Zona Evrope prepoznala je Srbiju
kao najbolju za ovu stratešku investiciju, što govori o našim rezulta
tima i kvalitetnom kadru. Novi pogon, kao i već postojeći, posluje po
principu Zero waste to landfil, što znači da ne odlaže ni gram otpada
na komunalne deponije, već se on reciklira ili koristi za druge name
ne kao što su proizvodnja eko-izolacionih panela, biogoriva ili različi
tih vrsta đubriva.
Kakvi su to proizvodi na biljnoj bazi?
U upadljivim zelenim pakovanjima u prodavnicama možete pro
naći Nestlé Garden Gourmet burgere, ćuftice i medaljone. Iako se karakterišu kao ‘vege’, ovi proizvodi nisu namenjeni samo
veganima i vegetarijancima, već svima koji žele da smanje potrošnju mesa, a uključe više povrća u ishranu, ne praveći kompromis na račun ukusa. Kao odlična zamena za meso, ovi obroci su praktični i
u sezoni posta.
Znamo da zdrava hrana dolazi iz zdrave zemlje, a Nestlé Srbija nedavno je dobio priznanje Šampion održivosti za projekat implementacije procesa regenerativne poljoprivrede kod svojih
dobavljača. Kakav je to projekat?
Krajem 2021. godine, Nestlé je započeo saradnju sa poljoprivrednim proizvođačima povrća za Začin C kako bi ih podržao u prelasku na regenerativne prakse poljoprivrede. Godinu dana kasnije, pro
gram je proširen i na proizvođače suncokreta, koji se koristi u proizvodnji Thomy majoneza, a ubrzo su regenerativne prak
se obrade zemljišta počeli da primenjuju i domaći proizvođači soje koju koristimo za proizvodnju Garden Gourmet obroka. U ovaj projekat uloženo je oko 1,8 miliona švajcarskih franaka.
poljoprivrede. Godinu dana kasnije, program je proširen i na proizvođače suncokreta, a zatim i soje
Kako biste objasnili termin
regenerativna poljoprivreda nekome ko prvi put čuje za njega?
Za razliku od konvencionalnih poljoprivrednih metoda koje iscrpljuju zemljište, regenerativna poljoprivreda fokusira se na revitalizaciju tla. Korišćenjem kombinacije tradicional
nih tehnika kao što su plodored, minimalna obrada i pošumljava
nje, uz nove tehnologije poput dronova i robota, kao i smanjenjem
upotrebe teških mašina, omogućava se obnavljanje biodiverziteta,
povećanje organske materije u tlu i poboljšanje sposobnosti zemlji
šta za skladištenje ugljen-dioksida iz atmosfere. Upravo to igra ključ
nu ulogu u ublažavanju klimatskih promena, jer zdravo tlo može zna
čajno doprineti smanjenju emisije ugljen-dioksida.
Pomenuli ste Thomy majonez, a nedavno je novu liniju za njegovu proizvodnju otvorio košarkaš Bogdan Bogdanović. O čemu se radi?
Thomy majonez, koji se proizvodi od 2013. godine u Surčinu,
deo je Nestlé asortimana više od pola veka. Upravo je ambasador Thomy brenda, kapiten naše košarkaške reprezentacije, svečano
pustio u rad novu i potpuno automatizovanu liniju za punjenje „dojpak“ kesica, pakovanje kutija i paletizaciju. Ova linija radi sa
folijom namenjenom za reciklažu, a proizvodni kapacitet je više nego udvostručen jer ova linija izbacuje čak 100 kesica u minuti, umesto dosadašnjih 40.
Nestlé je u Srbiji dobitnik brojnih priznanja za filantropiju. Na koji način pomažete ugroženim građanima?
Kao najveći svetski proizvođač hrane, smatramo da je naša obaveza da pomognemo građanima koji žive na ivici gladi. U poslednjih pet godina ugroženim grupama donirali smo Nestlé proizvode u vred
nosti većoj od 145 miliona dinara, što je više od 100 tona hrane. Donacije sprovodimo preko banaka hrane, a ovaj proces podrazumeva pravilno upravljanje viškovima hrane, odnosno praćenje rokova trajanja, potreba partnerskih organizacija
civilnog društva, planiranje logistike. Dobročinstvo ne treba da služi za samohvalu, ali je važno da se o tome govori i da se u okviru industrije podstičemo na još veće angažovanje i pomoć ugroženima