Za početak najvažnije je prihvatiti činjenicu da ukoliko otpočinjete nov biznis verovatnoća da vam usluga transporta neće biti potrebna vrlo je mala. Bez obzira da li je reč o uvozu, izvozu, domaćoj distribuciji ili prosto proizvodnji – transport u lancu snabdevanja je neizbežan.

Ukoliko nemate iskustva ili kapaciteta da ove poduhvate obavljate sami, na scenu stupaju logističke kompanije. Čak i ukoliko nešto od navedenog nije vaš slučaj „outsourcing“ vrlo često može biti optimalno rešenje za poslovanje.

Šta vam to špediteri nude?

Špediter će za vas organizovati transport i logistiku robe duž čitavog lanca snabdevanja. To podrazumeva veliki broj pozadinskih procedura, učesnika i dokumentacije. Upravo zato iskustvo i ekspertiza špeditera može vam uštedeti dosta vremena, ali i novca.

Direktor prodaje i razvoja u kompaniji cargo-partner Srbija, Nebojša Đekić za nas objašnjava koje to prednosti klijent može da ostvari:

“Kompanije poput naše, koje imaju preko 40 godina iskustva u transportu, mogu da omoguće značajne olakšice u kretanju robe širom sveta. Čak i da olakšice ne postoje, zamislite da se za svaku pošiljku iznova edukujete o carinskim procedurama, lučkim naknadama, polisama osiguranja, neophodnoj dokumentaciji i slično. Umesto toga, naši eksperti će to učiniti za vas i složićete se, uštedeti vam mnogo vremena”

Sve na jednom mestu

Špediter se može specijalizovati za jednu vrstu ili širok spektar usluga od avionskog, brodskog, drumskog, železničkog ili kombinovanog transporta do usluga carinjenja, skladištenja, pakovanja, deklarisanja i potpore duž celokupnog lanca snabdevanja.

One sa dugom tradicijom i iskustvom, ne samo da će posredovati za vas, već će vam i sugerisati optimalno rešenje na jednom mestu i sve to u skladu sa potrebama vašeg biznisa.

“Naše kolege iz prakse već znaju koliki trošak transporta određena roba može da iznese, kao i poseban tretman koji ista zahteva. Širok spektar usluga koje u cargo-partneru možemo da ponudimo, kao i dugogodišnja saradnja sa partnerima širom sveta zaista garantuje našim klijentima da će predloženo rešenje biti optimalno za njihov biznis.” dodao je Nebojša.

Autor fotografije: Oskar Steimel

Sigurnost

Do sada vam je već postalo jasno koliko kompleksnosti logistički procesi podrazumevaju. Što je proces zahtevniji, to je i rizik poslovanja veći. Za razliku od manjih špeditera, oni veći nude različite vrste osiguranja, ali i polisu od sopstvene odgovornosti prema klijentima, što vam nudi određen stepen zaštite i ukoliko niste osigurali vašu robu. Svaka potencijalna greška koja je rezultat propusta u radu špeditera biće nadoknađena, što opet nije slučaj kada radite sa manjim firmama.

Efikasnost

Čak i ako se ne razumete u transport vrlo vam je poznat izraz “cena na veliko”. Tako funkcioniše i transportna industrija. Bilo da su vaše pošiljke dovoljne za pun kamion ili njegov deo velika je verovatnoća da nećete dobiti povoljnu cenu za njihov transport kao logistička kompanija koja ugovara poslove velikog volumena za sve svoje klijente.

Ova industrijska grana u stalnom je porastu, ne samo da se razvijaju novi oblici transporta, vozila, ruta i ekološki prihvatljivijih rešenja, već kompanije mogu biti i u ulozi kreditora ili investitora za velike projekte.

Pripremite se

Ipak logistički partner neće vas poštedeti baš svega. Često ćete se u komunikaciji susresti sa brojnim nepoznatim pojmovima, skaćenicama, ali i čudnim pitanjima.

Znajte da je svako dodatno pitanje neophodno i tu sa razlogom. Za početak naučite koje su vam to informacije neophodne da biste uopšte zatražili ponudu za transport: predmet pošiljke, mesto preuzimanja, mesto krajnje isporuke, dogovorene incoterms, koliko često ćete imati potrebu za transportom, tačne dimenzije vaše pošiljke kao i sve neophodne napomene i specifikacije (da li je reč o opasnoj, kvarljivoj, lomljivoj robi ili je pak reč o vangabaritnoj pošiljci itd).

Jednom kada ponudu i dobijete, detaljno je izučite kako biste imali svest o svim troškovima koji u samom procesu nastaju, kao i da li vam ponuđeni uslovi odgovaraju. Proučite i sadržaj neophodne dokumentacije i upoznajte se sa njihovom svrhom u praksi.

Cena nije najvažniji kriterijum

Dugoročno poverenje mnogo je važnije od krajnje cene koju ćete platiti. Ukoliko se opredelite za najjeftiniju ponudu, možda nećete ostvariti željeni nivo usluge ili ekspertize koju industrija u kojoj poslujete zahteva. Period iza nas pokazao je koliko izazova i iznenađenja može da se javi na poslovnom planu. Pouzdan partner sa kapacitetom za fleksibilnost u takvim situacijama ima veći značaj nego više novca u kasi.

Poverenje je važno, ali ne poklanjajte ga olako

Mnoge kompanije razvile su aplikacije i softvere koje obezbeđuju punu transparentnost poslovanja. Uz pomoć istih možete pratiti kretanje vaše pošiljke, kao i očekivano vreme isporuke, a ukoliko niste sigurni, naš savet je da birate partnere koji su svoju ekspertizu već dokazali.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.