- Ulaganje u Tiamat podržava misiju kompanije Stellantis čiste, bezbedne i pristupačne mobilnosti sa širokim portfolijom hemijskih sastava baterija
- Natrijum-jonske baterije obećavaju niže troškove, bolju održivost, bolje performanse pri niskim temperaturama i sposobnost bržeg punjenja
- Električni pogon je ključni stub strateškog plana „Dare Forward 2030“
- Stellantis je na putu da postane ugljenično neutralan do 2038.
Stellantis Ventures, korporativni fond za ulaganja kompanije Stellantis N.V. je danas objavio svoje učešće kao strateškog investitora u Tiamat, francusku kompaniju koja razvija i komercijalizuje tehnologiju natrijum-jonskih baterija.
Natrijum-jonska tehnologija nudi niže troškove po kilovat-satu i ne sadrži litijum i kobalt. Natrijum, kojeg ima u izobilju, nudi prednosti što se tiče bolje održivosti i nezavisnosti u pogledu materijala.
Tiamat je bio među 11 najboljih tehnoloških start-apova koji su osvojili Stellantis Ventures nagradu u 2023., i prva je kompanija na svetu koja je nedavno komercijalizovala tehnologiju natrijum-jonskih baterija u elektrifikovanom proizvodu.
Ova investicija podržava misiju kompanije Stellantis da pruži čistu, bezbednu i pristupačnu mobilnost kupcima širom sveta. Tehnologija natrijum-jonskih baterija obećava isplativije skladištenje energije u poređenju sa trenutno široko rasprostranjenom tehnologijom litijum-jonskih baterija.
„Istraživanje novih opcija za održivije i pristupačnije baterije koje koriste sirovine kojih ima u izobilju su ključni deo naših ambicija iz strateškog plana ‘Dare Forward 2030’, prema kojem ćemo postići ugljeničnu neutralnost do 2038. godine“, rekao je Ned Kjurik (Ned Curic), glavni inženjerski i tehnološki direktor u kompaniji Stellantis. „Našu kupci traže vozila bez emisija, a koja nude kombinaciju snažne autonomije, performansi i pristupačnosti. Ovo je naša zvezda vodilja, i Stellantis i njegovi partneri danas rade na razvijanju revolucionarnih tehnologija za budućnost“.
Prelazak na električni pogon je ključni stub strateškog plana „Dare Forward 2030“. To uključuje postizanje 100% udela putničkih BEV vozila u prodaji u Evropi, i 50% udela BEV putničkih vozila i BEV lakih kamioneta u prodaji u SAD-u do 2030. Kako bi postigao ove ciljeve prodaje, Stellantis obezbeđuje otprilike 400 GWh kapaciteta baterija. Stellantis je na putu da postane korporacija sa neto nultom emisijom ugljenika do 2038. godine, uključujući sve oblasti, uz kompenzaciju preostalih emisija u jednocifrenom procentualnom iznosu.
Kao podršku toj ambiciji, Stellantis je obezbedio snabdevanje sirovina za električna vozila do 2027. potpisivanjem ključnih sporazuma širom sveta. Stellantis takođe ulaže u razvoj alternativnih tehnologija za skladištenje energije, uključujući čvrste baterije sa Factorial Energy, litijum-sumpor hemiju sa Lyten Inc. i natrijum-jonsku hemiju sa kompanijom Tiamat.
Tiamat je osnovan od strane Francuskog nacionalnog centra za naučna istražvianja (CNRS) i oslanja se na inovacije koje su najbolje u klasi. Kompanija će iskoristiti prihode od ciklusa prikupljanja sredstava od investitora, uključujući Stellantis Ventures, da pokrene izgradnju fabrike za natrijum-jonske baterije u Francuskoj, prvo za električne alate i stacionarna skladišta, sa ciljem da se proširi na proizvodnju proizvoda druge generacije za BEV vozila.