Evropska komisija je u utorak navela glavne onlajn platforme koje će se suočiti sa strožim pravilima zaštite podataka i korisnika, kako prenosi N1.
Evropska komisija je saopštila da je usvojila prve odluke o imenovanju prema Zakonu o digitalnim uslugama, propisu EU za transparentno oglašavanje čiji je cilj da pomogne korisnicima da izbrišu ilegalni sadržaj i da se bore protiv dezinformacija.
Na osnovu podataka koje su platforme dostavile u februaru, Evropska komisija je 17 onlajn platformi i dva pretraživača klasifikovala kao „veoma velike“ jer ih svakog meseca koristi više od 45 miliona ljudi.
Kao „veoma velike onlajn platforme“ klasifikovani su Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter i YouTube.
Novu klasifikaciju dobile su i web stranice za kupovinu Alibaba, Amazon, Apple AppStore, Booking.com, Google Play, Google Shopping i Zalando, kao i Google Maps i Wikipedia.
Google i Bing su registrovani kao veoma veliki pretraživači.
Nova pravila nastoje bolje zaštititi lične podatke od agresivnih taktika oglašavanja i zahtevaće od kompanija da brže deluju protiv nelegalnog sadržaja ili dezinformacija.
Na primer, oglasi se ne mogu prikazivati na osnovu osetljivih podataka korisnika, kao što su politički stavovi ili seksualna orijentacija.
Biće zabranjeni i ciljani oglasi zasnovani na profilisanju dece.
Platforme će morati da omoguće korisnicima da lakše prijave nelegalni sadržaj i biće obavezne da ih moderiraju ili obrišu u vrlo kratkom roku.
U roku od četiri meseca, platforme će morati da promene svoje politike kako bi ispunile nove obaveze prema Zakonu o digitalnim uslugama.
Ako kompanije ne poštuju propise, EU može izreći kaznu u iznosu od šest posto njihovog godišnjeg prometa i zabraniti njihove usluge ako više puta krše pravila.