Najmanje 46 osoba poginulo je kada su se na grčkim prugama sudarili putnički (Atina-Solun) i teretni voz. Nakon jedne od najtežih železničkih nesreća u poslednjih nekoliko decenija, proglašena je trodnevna žalost u Grčkoj. 

Sve ukazuje da je uzrok tragedije ljudska greška, kako ocenjuje premijer Kirijakos Micitakos. U prilog tome svedoči  ostavka ministra saobraćaja, kao i hapšenjem šefa železničke stanice. Grčki premijer najavio je formiranje ekspertske komisije za istragu sudara. Za uhapšenog šefa stanice smatra se da je najodgovorniji za nesreću. 

„Suočavamo se s neopisivom tragedijom. Naše misli su pre svega sa rodbinom žrtava. Naša dužnost je da lečimo povređene, da identifikujemo tela. Ali tu sam i da vam garantujem da ćemo otkriti uzroke tragedije i učinićemo sve što je u našoj moći da se ovako nešto više nikada ne ponovi“, poručio je Micotakis. 

Zbog štrajka železničara vozovi danas neće saobraćati u Grčkoj. 

Ako su reči predsednika grčkih železničara Kostas Genidunijas tačne, na relaciji Atina–Solun ne rade ni semafori, ni pokazivači, ni kontrola saobraćaja i sve se radi ručno. Ima li saobraćaja bez znakova i signalizacija? Koliko su elementarni uslovi za bezbedno (ili bilo kakvo) saobraćanje bitni (i kome)? Da li pokvareni semafor postaje važan kada ubije pola stotine ljudi?

„Ako bi funkcionisalo, mašinovođe bi videle crveni signal i vozovi bi se zaustavili na 500 metara jedan od drugog“, istakao je Genidunijas ističući da su radnici više puta zbog toga protestovali”, rekao je Genidunijas.  

Grčki sindikat železničara ukazao je u pismu 7. februara na brojne probleme u grčkoj železnici. Naveli su da „sve dok se ne preduzmu zaštitne mere na radnim mestima i bezbedan rad i saobraćaj vozova, nezgodama neće biti kraja“. Ministar saobraćaja Kostas Karamanlis podneo je ostavku zbog katastrofe, rekavši da će preuzeti odgovornost za „dugotrajne neuspehe“ vlasti da poprave železnički sistem za koji je rekao da nije pogodan za 21. vek.

Ova nesreća izvela je na ulice oko 1000 demonstranata, od kojih su se neki čak i fizički sukobili s policijskim snagama okupljenim ispred sedišta Helenik Trejna – kompanije nadležne za održavanje železnica u Grčkoj. Protesti su održani i u Solunu i gradu Larisi, u blizini mesta gde se katastrofa dogodila, a policija je bila prinuđena da upotrebi suzavac kako bi rasterala demonstrante koji su bacali kamenice i palili vatru na ulicama.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.