Da li su, zapravo, ljudi zauvek isti? Kao što su naši preci – oni tek sišli sa grane – tumarali planetom tražeći ukusnije bobice, deblje irvase, pitomiju klimu i plodniju zemlju, tako se njihovi ušuškani potomci, što bi verovatno u prirodi izdržali dan-dva pre nego što sami sebi letalno naude, ponašaju na internetu.

Ajd ti objasni Tuk-Tuku šta je internet, ali neka sad: nije li naše skakanje sa jedne na drugu platformu, u zavisnosti od toga koja je popularna, in, važna, neophodna, baš nalik lovcima-sakupljačima? Nekima dosadi svaka društvena mreža, pa traže nešto novo, mada većina ostaje, koliko god mogu, u stalnim naseobinama, bez obzira na to što kanalizacije nema, pa se svuda širi smrad i infekcija.

Da, to su Tviter i Fejsbuk i TikTok, sve više i Instagram i Reddit: ostajemo na njima jer smo se navikli, ali ne prestajemo da tražimo novi fiks. Novu sledeću veliku stvar. Novi izvor doomscrollinga – sve raširenije prakse praćenja (isključivo) negativnih vesti.

Očekivanja da će milijarde ljudi iznebuha migrirati sa jedne na drugu društvenu mrežu pojavljuju se prilično redovno – i uvek se iznevere. Poslednji put kada smo se naširoko bavili ovom temom beše kada se pojavio Threads, sajt i aplikacija koji su želeli da postanu Tviter umesto Tvitera. Da, Tviter, sadašnji X, glavna je meta jer njime rukovodi iracionalni i posve neartikulisani tip koji neštedimice širi teorije zavere i priča potpune gluposti, a svaka mreža počne da liči na svog gazdu.

CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 21. MARTA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.