Izvanredne performanse, vrhunska dinamika vožnje, izražajan dizajn – nova Mercedes-AMG kompaktna sportska vozila A 45 4MATIC+/ A 45 S 4MATIC+ (kombinovana potrošnja goriva 8.4-8.3 l/100 km; kombinovana CO2 emisija 192-189 g/km) i CLA 45 4MATIC+/ CLA 45 S 4MATIC+ (kombinovana potrošnja goriva 8.3-8.1 l/100 km; kombinovana CO2 emisija 189-185 g/km) ponovo su potvrdila vodeće pozicije u svojim segmentima. Oni nepogrešivo nastavljaju uspešnu priču svojih prethodnika, postavljajući nove standarde. Dostupne u dve varijante izlaza i obrtnog momenta, potpuno novo razvijeni dvolitarski motor je najsnažniji četvoro cilindarski motor na svetu, proizveden za serijsku proizvodnju. Čak i osnovni model sa 285 kW (387 kS) jači je od svog prethodnika. S-varijanta sa 310 kW (421 Nm) koristi se na mnogo višim klasama vozila. Novi menjač AMG SPEEDSHIFT DCT-8G sa dvostrukim kvačilom i osam brzina garantuje savršene sekvence u svim situacijama u vožnji, kao i brzu promenu stepena prenosa koja se meri u milisekundama. Aktivni, potpuno varijabilni pogon na sva četiri točka AMG Perfomance 4MATIC+ distribuira snagu na točkove zadnje osovine selektivno pomoću sistema AMG TORQUE CONTROL – za vrhunsku vuču i spektakularni drift mode. Ovo je moguće zahvaljujući novom diferencijalu zadnje osovine koji sadrži dve višelamelaste spojnice – po jedna za svaki točak.
Sa novim sportskim kompaktnim modelima Mercedes-AMG još jednom demonstrira svoju visoku kompetentnost u razvoju: „Potpuno smo redizajnirali naše „45“ modele – od motora i menjača preko šasije, od detaljno konstruisanih pogona do strukture karoserije i, naravno, samog dizajna – a sve sa jednim ciljem: da podignemo dinamiku vozila i sportsko iskustvo vožnje do nivoa koji je ranije bio nezamisliv u kompaktnom segmentu. Predstavljanjem ovog, najdinamičnijeg i najsnažnijeg sportskog kompaktnog vozila, pojačavamo i značaj ovog segmenta za našu strategiju rasta“, kaže Tobias Moers, predsednik Upravnog odbora Mercedes-AMG GmbH.
Dizajn eksterijera: Očigledna pripadnost AMG porodici
Novi Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i CLA 45 4MATIC+ modeli su prepoznatljiviji od svojih prethodnika. Spoljašnjost prenosi čisti užitak u vožnji, čak i u mirovanju. Po prvi put, kao jasan indikator AMG članstva, kompaktna klasa sada imaa i specifičnu AMG rešetku hladnjaka sa širim donjim konturama i dvanaest vertikalnih rešetki. U isto vreme, naglašen „nos ajkule“, uzani i duboko oblikovani farovi i ravan, aerodinamičan poklopac motora, vizualno spuštaju prednji deo kako bi stvori utisak izuzetno dinamičan izgled prednjeg dela.
Impozantno prisustvo je naglašeno i širim prednjim krilima sa raširenim lukovima točkova. Ovo stvara prostor za širu prednju osovinu i ističe atletski izgled. Utisak moći vozila je još jači kod A45MATIC+ nego kod CLA 45MATIC+, jer osnova CLA već ima širi prednji deo, pa se krila mogu spustiti u manjoj meri.
Individualni detalji kao prepoznatljive karakteristike
Prednji deo je takođe prepoznatljiv. Kod modela A45 4MATIC+ j u dizajnu džet-krila. Horizontalne lamele na spoljašnjim usisnicima vazduha u braniku kao i izduženi donji usis naglašavaju utisak širine prednjeg dela vozila. Model CLA 45 4MATIC+ poseduje još izraženiji izgled sa svojim usisnicima vazduha koji podsećaju na spoljnje usise mlaznih motora, čime pokazuje svoju blisku povezanost sa modelom AMG GT 4-door Coupé.
Gledano sa strane, širi AMG bočni spojleri pragova vizuelno spuštaju ova kompaktna vozila na takav način da izgleda kao da vozilo grli put pod sobom. U slučaju da je odabran Silver Chrome paket, ukrasni umetci su u hrom srebrnoj boji, dok su kod AMG Night paketa u crnoj boji visokog sjaja.
Spoljnja ogledala su postavljena na greben vrata, čime podseća na izgled Mercedes-AMG coupé-a i sportskih automobila. Ovakav dizajn ne samo da izgleda veoma sportski već takođe poboljšava i aerodinamiku.
Kao standardna oprema osnovna varijanta poseduje 8.5 J x 18-inčne felne od lake legure sa 10 kraka, aerodinamički optimizovane i obojene u tantal sivu boju sa pneumaticima veličine 245/40 R 18.
Atraktivne aluminijumske felne su aerodinamički optimizovane i obojene u tantal sivu boju sa visokim sjajem, opremljene su pneumaticima 245/35 R 19 i 255/35 R 19 (CLA 45).
Okrugli dupli izduvni sistem za performanse kompaktna vozila
Zadnjem delu vozila poseban karakter daju dva okrugla dupla izduva (82 mm prečnika) kao i široki zadnji branik. S-modeli se razlikuju po svojim većim izduvnim cevima prečnika 90 mm sa unutrašnjim žljebom i AMG logom. Utisak širine je posebno naglašen u zadnjem delu uskom dvodelnom zadnjom svetlosnom grupom. Difuzor sa dva vertikalna pera doprinosi boljoj aerodinamici (CLA 45: četiri nezavisna pera) – i produžava se ka sredini vozila, čime se obezbeđuje veća efikasnost. Efekat se zaokružuje ivicom spojlera u boji vozila na krvnom spojleru, ili na poklopcu prtljažnika (CLA 45).
Najvažnije opcije opreme spoljašnjosti:
- AMG Aerodinamički paket za optimizovan aerodinamički balans, koji uključuje modifikovani prednji razdelnik i dodatne “flikove” na prednjem braniku, dodatnu ivicu difuzora, ivicu bočnog spojlera na zadnjem braniku i zadnji spojler branika (A 45) ili veću ivicu spojlera (CLA 45) u crnoj boji visokog sjaja. Ove karakteristike povećavaju tzv. “downforce” is toga poboljšavaju karakteristike upravljanja na fizičkoj granici upravljivosti.
- 19-inčni točkovi od lake legure sa 5 duplih kraka, aerodinamički optimizovani, obojeni ili u tantal sivu boju sa visokim sjajem ili u mat crnu sa sjajnim ivicama felne
- 19-inčni kovani točkovi sa poprečnim kracima, obojeni u ili titanijum sivu boju sa visokim sjajem ili u mat crnoj boji sa sjajnom ivicom i simuliranom centralnom maticom točka od aluminijuma
- AMG Night paket dizajniran sa detaljima u crnoj boji visokog sjaja – na primer prednji razdelnik u braniku ili umetci u bočnim spojlerima pragova – kao i crni hromirani izduvni otvori
- Silver Chrome paket sa prednjim razdelnikom i umetcima u bočnim spojlerima pragova u hrom srebrnoj boji
Pogonski sistem: novi turbopunjeni četvorocilindrični motor ogromne snage
Sa maksimalnom izlaznom snagom od 310 kW (421 kS), potpuno novo razvijeni benzinski motor radne zapremine 2.0-litara predstavlja najjači svetski turbopunjeni četvorocilindrični motor u serijskoj proizvodnji. Mercedes-AMG je povećao snagu u odnosu na prethodni model za 30 kW(40 kS). Maksimalni obrtni momenat je povećan sa 475 na 500 Nm. Zahvaljujući izlaznoj snazi po litru zapremine od 155 kW (211 kS), novi Mercedes-AMG motor visokih performansi se rangira čak i ispred nekih dobro poznatih motora sportskih automobila. Novi visoko efikasni motor se proizvodi na inovativnoj proizvodnoj liniji u Affalterbach-u, prema principu „One Man, One Engine“.
Kod modela 45, motor sa četiri cilindra obezbeđuje agilne performanse u dve verzije snage: od 310 kW (421 kS) sa oznakom S-modela is a izlaznom snagom od 285 kW (387 kS) u osnovnoj verziji.
Novi kompaktni sportski auto ostvaruje vreme sprinta od 0 do 100 km/h od rekordnih: 3,9 sekundi za model A 45 S 4MATIC+ (CLA 45 S 4MATIC+: 4.0 sekunde), dok osnovni A 45 4MATIC+ model ostvaruje vreme od 4.0 sekunde (CLA 45 4 MATIC+ za 4.1 sekunde). Najveća brzina kretanja je elektronski ograničena na 250 km/h, dok je kod S-modela omogućena brzina od 270 km/h direktno iz fabrike. Uz opcioni AMG Driver‘s Paket, maksimalna brzina se može povećati na 270 km/h i za osnovnu verziju.
Pored cifara koje prikazuju performanse, novi motor impresionira i svojim trenutnim odzivom. Kako bi se ovo postiglo kriva razvoja obrtnog momenta je precizno podešena (tzv. „torque shaping“): Maksimalni obrtni momenat iznosi 500 Nm (480 Nm kod osnovne varijante) i dostupan je u opsegu od 5000-5250 obrtaja u minute (4750-5000 obrt/min u osnovnoj verziji). Sa ovom konfiguracijom AMG inženjeri su postigli isporuku snage koja ima karakteristike benzinskih motora bez turbopunjenja. U toku razvoja motora uspešno je postignuto dinamičko povećanje vrednosti krive momenta na niskim obrtajima, čime se poboljšava odgovor na zahtev vozača. Povećanje obrtnog momenta na višim brojevima obrtaja čini se motor može slobodno voziti i pod većim brojem obrtaja. Šta više visok maksimalni broj obrtaja motora (do 7200 obrtaja) naglašava sportski karakter motora.
Dizajn motora: inteligentni detalji
Novi motor je izuzetan u brojnim inteligentnim karakteristikama. Za razliku od poprečno postavljenog četvorocilindričnog motora iz modela 35 ili prethodnog modela vozila, novi motor je rotiran oko vertikalne ose za 180 stepeni. Ovo omogućava da turbopunjač i izduvna grana budu locirani u zadnjem delu ka kabini vozila. Usisni sistem je sada postavljen napred. Ova konfiguracija omogućava najravnije i aerodinamički optimizovan tok vazduha i izduvnih gasova. Stoga novi koncept omogućava velika unapređenja po pitanju toka vazduha kroz usis i izduv uz manje razdaljine i manje skretanja – kako po pitanju usisa tako i po pitanju izduva.
Turbopunjač : kotrljajući ležajevi za smanjenje mehaničkih otpora
Novi twinscroll turbopunjač kombinuje optimalni odziv na niskom broju obrtaja kao i razvoj velike snage pri visokim brojevima obrtaja. Uz to kućište turbine je podeljeno na dva protočna kanala koji idu paralelno jedan sa drugim.
Zajedno sa slično izvedenim izduvnim vodovima, ovo omogućava da se tok izduvnih gasova dovede do turbine zasebno. Cilj je bio da se spreči negativan uticaj pojedinačnih cilindara na druge cilindre tokom ciklusa potpunog opterećenja i takođe kako bi se poboljšao sam ciklus sagorevanja. Dobijeni rezultat je visoka vrednost obrtnog momenta na niskim brzinama kao i izuzetan odziv motora na komandu.
Kako bi se smanjile vrednosti otpora u sklopu turbine osovina kompresora i turbine je oslonjena na kotrljajuće ležajeve po prvi put – kao i kod najjačih varijanti modela AMG 4.0-litre sa V8 motorom kao i u modelu AMG GT 4-door Coupé. Kotrljajući ležajevi smanjuju mehaničko trenje unutar turbopunjača na minimalnu vrednost. Turbopunjač stoga brže reaguje na komandu i dostiže maksimalni broj obrtaja od 169,000 obrt/min mnogo brže.
Pritisak natpunjenja: elektronski kontrolisan za optimalan odziv
Sa maksimalnim pritiskom natpunjenja od 2.1 bar, 2.0-litarski četvorocilindrični turbopunjeni motor je takođe prednjači ispred drugih u svom segment. Elektronski kontrolisani “wastegate” (izduvni ventil za odušak) omogućava da se pritisak natpunjenja kontroliše daleko preciznije i fleksibilnije dok se u isto vreme optimizuje odziv, posebno prilikom ubrzavanja pri delimičnom opterećenju.
Za hlađenje turbopunjača koristi se pored ulja i rashladne tečnosti i svež vazduh koji se na turbopunjač usmerava sa hladnjaka motora putem posebno dizajniranog poklopca motora sa dizajnom deflektora i vodovima za vazduh. Koncept je zasnovan na principima i iskustvu stečenom u hlađenju turbomotora trenutno aktuelnog AMG 4.0-litarskog V8 motora sa turbopunjačem postavljenim između glava motora, koji je uveden u AMG GT 2014-te. Kao dodatak ovome kućište turbine ima objedinjenu izolaciju.
Blok motora: kompletno od aluminijuma sa izuzetnim karakteristikama
Blok motora od aluminijuma je izveden tehnologijom hlađenog livenja zahvaljujući čemu blok poseduje izuzetna svojstva materijala. U ovom procesu istopljeni aluminijum se naliva u metalni kalup koristeći efekat gravitacije.
Zahvaljujući svojoj dobroj termičkoj provodljivosti, kalup koji se hladi tečnošću omogućava brzo hlađenje i stvrdnjavanje istopljenog materijala. Rezultat procesa je fino-zrnasta gusta struktura koja garantuje veoma visoku snagu materijala. Kompleksna unutrašnja geometrija je se ostvaruje uz pomoć zatvorenih peščanih jezgara.
Takozvana konstrukcija sa zatvorenom poklopcem – preuzeta iz moto-sporta – obezbeđuje maksimalan nivo krutosti uz malu težinu i omogućava maksimalni radni pritisak sagorevanja od 160 bar-a.
Direktno ubrizgavanje benzina: dve faze ubrizgavanja za optimalan razvoj snage
Turbopunjenje i direktno ubrizgavanje goriva sa vođenim mlazom ne samo da omogućava razvoj velike snage, već takođe poboljšava termodinamičku efikasnost motora i samim tim smanjuje potrošnju goriva i izduvnu emisiju.
Po prvi put, novi četvorocilindrični motor poseduje dva stepena (faze) ubrizgavanja goriva. Tokom prve faze izuzetno brze i precizne piezzo brizgaljke dostavljaju gorivo u komoru za sagorevanje pod pritiskom do 200 bar-a. Ovas sekvenca se može ponoviti više puta tokom ciklusa i kontroliše je prema potrebi sistem za upravljanje radom motora.
U okviru druge faze koristi se ubrizgavanje goriva u usisnu granu preko solenoidnih ventila. Ovaj proces je neophodan kako bi se ostvarila “visoka specifična snaga” motora. Elektronski kontrolisan sistem snabdevanja goriva radi pri pritisku od 6.7 bar.
Hlađenje: sofisticirani sistem za motor, turbopunjač i interkuler
Velika izlazna snaga motora zahteva inteligentno osmišljen rashladni sistem motora. Ovaj sistem je dizajniran tako da se glava motora i blok mogu hladiti do različitih temperaturnih nivoa. Ova inovativna mera omogućava da pri maksimalnoj snazi motora glava motora bude hladna uz efikasno određen trenutak paljenja smeše, dok je u isto vreme blok motora topao kako bi se smanjili gubici unutar motora usled trenja.
Rashladna tečnost se do glave motora dostavlja mehaničkom pompom za vodu, dok se hlađenje bloka motora obavlja putem druge električne pumpe za vodu visokih performansi. Nakon hladnog starta, ova pumpa ostaje pripravna dok se motor ne zagreje. Tokom rada upravljanje ovom pumpom obavlja kontrolna jedinica motora tako da je blok uvek ohlađen u skladu sa potrebama u tom trenutku.
Pored toga, pumpa može biti uključena ili isključena prema potrebi kada je se razvija manja snaga ili pri manjim brojevima obrtaja. Zahvaljujući električnoj pumpi za vodu obezbeđena je optimalna vrednost disipacije toplote kao i puna snaga preko celokupnog opsega rada motora. Takođe ovakav sistem hlađenja pruža zaštitu od toplotnih oštećenja prilikom rada motora u mirovanju u situaciji visokih spoljašnjih temperature.
Uz sve navedeno ovaj motor poseduje funkciju upravljanja temperaturom motornog ulja koja vrši kontrolu u fazi zagrevanja i fleksibilno kontroliše temperaturu motornog ulja. Na ovaj način se motor brže dovodi do svoje radne temperature čime se smanjuje trenje i habanje unutar motora. Ovo je propraćeno sa ekološki podobnim dodatnim efektom smanjenja potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova pri hladnom startu.
Dodatni hladnjak u košu prednjeg točka nadopunjuje veliki glavni hladnjak u prednjem nivou glavnog modula. Rashladno kolo niske temperature takođe se koristi za hlađenje inter kulera po principu vazduh/voda. Na ovaj način se obezbeđuje idealno hlađenje sabijenog vazduha, čime se poboljšavaju performanse motora. U isto vreme kod modela S hlađenje interkulera se poboljšava primenom onboard Sistema klimatizacije vozila (Kondenzator ispred interkulera).
Digitalno i pametno, sklapanje po principu: „Jedan čovek, jedan motor“
Novi motor je u potpunosti sastavljen ručno. U tu svrhu izgrađena je potpuno nova proizvodna linija u fabrici AMG motora u Afterbahu, gde je Mercedes-AMG postavio princip „jedan čovek, jedan motor“ i postavio procese Industrije 4.0 na inovativan nivo, primenjujući najnovija saznanja iz ergonomije, tokova materijala, osiguranja kvaliteta, održivost i efikasnosti. Na putu implementacije Industrije 4.0, AMG pristup ručnog sklapanja prati viziju „pametne proizvodnje“. Ona se odlikuje maksimalnom fleksibilnošću, transparentnošću i visokom efikasnošću. Na ovaj način se štiti i poboljšava kvalitet motora i proizvodnih procesa koristeći inovativne digitalne tehnologije.
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G menjač sa dvostrukim kvačilom: agilan i brz
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G, osmostepeni menjač sa duplim kvačilom doprinosi agilnom i dinamičnom karakteru. Stepeni prenosa su konfigurisani tako da vozač doživljava vrlo spontano ubrzanje u svim rasponima brzina. U zavisnosti od izabranih AMG DINAMIC SELECT režima vožnje, vozač dobija specifičnu konfiguraciju pogona sa različitim karakteristikama gasa i promene stepena prenosa.
Svako ko želi, može da odabere da manuelno menja stepene prenosa u svakom režimu vožnje. Koristeći privremeni M-režim, ovo je moguće odraditi vrlo brzo upotrebom ručice za promenu brzine kod volana.
Standardna RACE-START funkcija dozvoljava maksimalno ubrzanje iz mirovanja.
AMG Performance 4MATIC+ pogon na sva četiri točka sa funkcijom AMG TORQUE CONTROL
Izuzetno dinamično iskustvo vožnje uveliko je potpomognuto potpuno varijabilnim pogonom na sva četiri točka, koji je dostupan u okviru standardne opreme. Tajna je u funkciji AMG TORQUE CONTROL i novom deferencijalu zadnje osovine: sa dve električno kontrolisane višelamelaste spojnice, od kojih je svaka povezana na pogonsko vratilo odgovarajuće zadnje osovine (leve ili desne). Na ovaj način, pogon se može ne samo potpuno varijabilno rasporediti između prednjih i zadnjih točkova, već se i selektivno može raspodeliti između zadnjeg levog i zadnjeg desnog točka. To znači da se zavisno od načina vožnje i situacije, obrtni momenat pogona može odvojeno rasporediti na oba zadnja točka.
Rezultat je konstantna optimalna vuča, čak i u nepovoljnim uslovima na putu i tokom ekstremnih manevara, na primer na trkačkoj stazi.
Eletromehanička kontrola: brz odziv bez obzira na broj obrtaja motora
Kontrola obrtnog momenta na prednjoj i zadnjoj osovini, kao i između dva zadnja točka, je elektro-mehanička. Faktori uticaja za raspodelu obrtnog momenta nisu samo brzina vožnje, bočno i uzdužno ubrzanje i ugao upravljanja, već i razlika u brzini rotacije između pojedinačnih točkova, izabranog stepena prenosa i položaja gasa.
Glavne prednosti elektro-mehaničke kontrole nad elektro-hidrauličnim sistemom odnose se na prefinjeniju dinamiku vožnje – prvenstveno zbog znatno bržeg odziva i aktiviranja diskova u zavisnosti od brzine.
Kontrola pogona na svim točkovima zavisi od odabranog načina vožnje i postavke podešavanja AMG DYNAMICS. U „Basic“ i „Advanced“ opciji 4MATIC sistem je u „Comfort“ režimu. U „Pro“ i „Master“ opciji (standard za S-modele, uključeni u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele), 4MATIC sistem se prebacuje u „Sport“ režim – za još agilnije rukovanje i viši prag za kritične granice.
Sistem oslanjanja: Specifične komponente za izuzetno dinamičko upravljanje
Novi AMG sistem oslanjanja sa specifičnim opružnim elementima i novim, amortizerima koji selektivno prigušuju određene frekvencije oscilacija predstavlja osnovu za visok nivo direkcione stabilnosti i visok nivo dinamičke karakteristike skretanja vozila sa veoma malim uglom naginjanja vozila. U isto vreme komfor je poboljšan u odnosu na prethodni model. Dinamičnost u podužnom i poprečnom pravcu su savršeno koordinisani ovim sistemom.
Sve komponente sistema oslanjanja su detaljno rekonstruisane kako bi se ostvari veći nivo maksimalnog bočnog ubrzanja zajedno sa jednostavnom kontrolom vozila u graničnim oblastima trakcije.
Dizajn opružne noge McPherson tipa se koristi na prednjoj osovini. Oslanjanje je rešeno jednim ramenom sa veznom tačkom ispod centra vozila i jednom upornom sponom i jednim amortizerom sa oprugom. Posebna geometrija osovine smanjuje uticaj pogona na upravljanje – što obezbeđuje visok nivo komfora i agilno ponašanje vozila. Novi tip ramena izrađen od aluminijuma smanjuje ukupnu neoslonjenu masu čime se ostvaruje bolja funkcija opruga. Kočione čeljusti na prednjoj osovini poseduju radijalne zavrtnje – tehnologija preuzeta iz moto-sporta koja obezbeđuje više stabilnosti. Nosač prednje osovine je kruto povezan is toga dodano učvršćuje prednji deo vozila.
AMG RIDE CONTROL adaptivno podesiv sistem oslanjanja sa 3 režima rada
Opcioni AMG RIDE CONTROL adaptivni sistem prigušenja oscilacija omogućava vozaču da izabere između tri različita režima kontrole karakteristika Sistema oslanjanja. Spektar se kreće od udobnosti do sportskog. Sistem radi potpuno automatski, prilagođavajući sile prigušenja za svaki točak u skladu sa situacijom vožnje i uslovima na putu. Ovo se dešava u milisekundama i beskrajno je promenljivo, sa vrlo visokim karakteristikama prigušenja. Rezultat je značajno poboljšanje udobnosti i agilnosti u vožnji.
Šest režima vožnje: karakteristike vozila sa širokim brojem opcija
Šest AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje „Slippery“, „Comfort“, „Sport“, „Sport +“, „Individual“ i „RACE“ (standard za S-modele, uključeni u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele) omogućavaju kontrolu i odabir velikog broja različitih karakteristika vozila, od komfora do dinamike. Brojni relevantni parametri se mogu modifikovati izborom odgovarajućeg režima rada:
- Pogon: karakteristike razvoja snage, promena trenutka prebacivanja stepena prenosa, karakteristike zvuka sa opcijama Reduced, Moderate, Sport ili Dynamic
- Menjački prenosnik: automatski ili manuelni
- AMG DYNAMIC: Funkcije agilnosti kao što su kontrola nad svim točkovima, karakteristike upravljanja i dodatne funkcije ESP® -a u Basic, Advance, Pro ili Master verziji (standard za S-modele, uključeni u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele)
- Izduvni sistem: zvuk i priroda zvučnih funkcija, balansirano ili snažno
- Šasija (sa opcionom AMG RIDE CONTROL suspenzijom) u Comfort, Sport, Sport+ varijanti
Individualni programi vožnje nude individualno iskustvo prilagođeno različitim uslovima u vožnji i zahtevima vozača:
- „Slippery“: optimalno prilagođavanje za klizav i zaleđen put, sa smanjenom snagom i ravnom krivom obrtnog momenta. Glatke promene stepena prenosa i ranija promena stepena prenosa u viši stepen daju podršku osećaju stabilnosti u vožnji.
- „Comfort“: udobna i ekonomična vožnja, na primer zahvaljujući veoma ranom prebacivanju u viši stepen prenosa. Sistem oslanjanja i upravljanja su podešeni kako bi naglasili udobnost. Osim toga aktivna je i ECO start/stop funkcija
- „Sport“: sportske karakteristike zahvaljujući agilnijem odgovoru, kraća vremena prebacivanja, ranije prebacivanje u niži stepen prenosa i znatno emotivnija promena stepena prenosa zahvaljujući dvostrukom pritisku. Dinamičnije podešavanje suspenzije i upravljanja.
- „Sport+“: izuzetne sportske karakteristike zahvaljujući još agilnijem odzivu na komandu pedale gasa, većim naglaskom na zvuk tokom prebacivanja u niži stepen prenosa menjača sa duplom spojnicom kao i selektivna kontrola obrtnog momenta sa prigušivanjem cilindara za ubrzavanje optimalnog vremena prebacivanja u viši stepen prenosa. Povećana brzina praznog hoda za brži start vozila. Još dinamičnije podešavanje sistema oslanjanja, upravljanja i pogona
- „RACE“: Za vrlo dinamičnu vožnju na zatvorenim trkačkim stazama. U ovom programu, svi parametri su konfigurisani za maksimalne performanse
- „Individual“: omogućava izbor i čuvanje pojedinačnih parametara u skladu sa ličnim željama. Dodatno, funkcija “Glide” (jedrenje) je dostupna u „Reduced“ i „Moderate“ podešavanjima.
AMG DYNAMICS: više agilnosti uz veću stabilnost
Kao karakteristiku AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje, novi 45 modeli imaju AMG DYNAMICS. Ova integrisana kontrola dinamike vozila proširuje stabilizirajuće funkcije ESP® sa intervencijom koja povećava agilnost kontrolom nad svim točkovima, upravljačkim karakteristikama i dodatnim ESP® funkcijama. Na primer, prilikom skretanja pri većim brzinama, kratka intervencija (aktivacija kočnice) kočenja na unutrašnjem zadnjem točku generiše željeni obrtni momenat oko vertikalne ose koji omogućava brz i precizan ulazak u krivinu.
Opseg dejstva se kreće od ekstremno stabilnih do visoko dinamičkih. Na multimedijalnom displeju, kada je izabran režim vožnje, prikazuje se i novi AMG DYNAMICS simbol zajedno sa odgovarajućim dodatnim informacijama.
- „Basic“ je dodeljen programima „Slippery“ i „Comfort“. U ovom slučaju, kompaktna sportska vozila pokazuju veoma stabilno ponašanje sa visokim nivoom prigušenja momenta okretanja oko vertikalne ose.
- „Advanced“ se aktivira u programu „Sport“. Novi 45 modeli ostaju neutralno uravnoteženi. Niži nivo prigušenje momenta okretanja, zahtev za manji ugao upravljanja i poboljšana agilnost podržavaju dinamičke manevre, kao što je vožnja na krivudavim seoskim putevima.
- „Pro“ (skraćenica za „Professional“) pripada programu „Sport+“. U ovom režimu, vozač dobija još veću asistenciju za dinamičko manevrisanje dok se agilnost i povratne informacije sa puta dodatno poboljšavaju.
- „Master“ je povezan sa „RACE“ režimom vožnje (standard za S-modele, uključeni u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele). „Master“ opcija je namenjena vozačima koji žele da osete dinamiku i uživanje u vožnji na zatvorenim trkačkim stazama. Ova opcija nudi balans vozila sa malim nad upravljanjem, zahtev smanjenje zahteva za ugao upravljača kao i agilnije upravljanje. Na ovaj način, „Master“ opcija omogućava maksimalnu agilnost i potpunu iskorišćenost dinamičkog potencijala. Kako bi aktivirao „Master“ opciju, vozač mora da koristi posebno dugme na centralnoj konzoli da bi prebacio iz ESP® u ESP® SPORT Handling Mode ili ESP® OFF.
U „Individual“ režimu vožnje, vozač može sam da podesi nivoe AMG DYNAMICS: „Basic“, „Advanced“, „Pro“ i „Master“.
Enterijer: bliska simbioza između čoveka i mašine
Sa svojim sportskim karakteristikama i MBUX infotainment sistemom, visokokvalitetni enterijer stvara blisku, ličnu povezanost između čoveka i mašine. Vozač i suvozač se nalaze u aktivnom položaju u profilisanim sportskim sedištima sa čvrstim bočnim osloncem. Standardna presvlaka u kombinaciji veštačke crne ARTICO kože i DINAMICA mikrofibera je bezvremenska i stvara tipičan AMG doživljaj. Šema boja je naglašena crvenim sigurnosnim pojasevima i osloncem za podršku kontrolne ploče u crnoj DINAMICA microfiber boji sa crvenim obrubom. Hromirani ventilacioni otvori su takođe nadograđeni sa crvenim prstenom. Kao alternativa, na raspolaganju je presvalaka u ARTICO veštačkoj koži u neva sivoj/crnoj boji.
S-modeli: žuti detalji naglašavaju nasleđe automobilskog sporta
Novi modeli A 45 S i CLA 45 S idu čak i korak dalje: žuta boja u unutrašnjosti naglašava karakter sportskih trkača ovih snažnijih modela. Takođe, u standardnu opremu su uključeni i AMG Perfomance volan u napa koži/DINAMICA mikrofiberu sa kontrastnim žutim šavovima, žutim oznakama za 12 sati, AMG dugmad na volanu, plus ambijentalno osvetljenje.
U svim modelima kao deo standardne opreme, centralna konzola u crnoj boji visokog sjaja sa touchpedom poseduje dodatnu kontrolnu paletu sa prekidačima koji upravljaju trostepenim ESP®, režimom ručnog prenosa i opcionim prilagodljivim sistemom amortizacije AMG RIDE CONTROL. U kombinaciji sa opciono dostupnim kožnim paketom, dolazi za srebrno hromiranom konzolom.
Karakterističan, sportski AMG ambijent je poboljšan i sportskom pedalom od brušenog nerđajućeg čelika sa gumenim džepovima, crnim podnim prostirkama sa AMG natpisom, okruženjem u kožnom izgledu od nubuka, crnim gornjim pokrivačem krova i AMG prednjim pragovima od brušenog nerđajućeg čelika sa natpisom AMG.
MBUX infotaiment sistem: Sa specifičnim AMG prikazom
Kombinacija sportskog dizajna i sofisticiranih detalja je takođe prisutna u MBUX infotaiment sistemu sa inovativnim konceptom rada i prikaza. MBUX stvara još bližu konekciju između vozila, vozača i putnika. Atraktivne prezentacije naglašavaju jasnu kontrolu strukture i sjajnu 3D grafiku maksimalne rezolucije. Vizuelno, dva displeja ispod zajedničkog stakla stapaju se u široki ekran i kao centralni element posledično naglašavaju horizontalnu orjentaciju enterijera.
Kupac može da bira između tri AMG stila za instrument tablu: „Classic“, „Sport“ i „Supersport“. Režim „Supersport“ je posebno upečatljiv sa centralnim, okruglom brojačem obrtaja i dodatnim informacijama postavljenim levo i desno od brojača obrtaja: sa trodimenzionalnom perspektivom, oni sežu duboko u pozadinu sve do veštačkog horizonta.
Preko AMG menija, vozač može da pokrene različite specijalne displeje:
- Gear display – sa žutim M simbolom u ručnom režimu
- Warm-Up menu – temperature ulja u menjaču i motoru
- Set-Up menu – podešavanja za AMG DYNAMIC SELECT
- G-Meter – uzdužne i bočne sile ubrzanja
- Race-Timer – štoperica, krug i sektorska vremena
- Engine data – izlazni i obrtni momenat, temperature ulja u motoru i menjaču
Nepotrebno je napomenuti da je u vozilu prisutna i glasovna kontrola koja se aktivira rečima „Hey Mercedes“.
AMG Performance volan: sa opcionim kontrolnim tasterima
Savršena simbioza između vozača i vozila je osigurana multifunkcionalnim sportskim volanom u napa koži sa pljosnatim obručem upravljača i perforiranim rukohvatom. Pocinkane poluge za ručnu promenu stepena prenosa na upravljaču naglašavaju još sportskiji izgled.
Tasteri na AMG volanu (standard za S-modele, opcioni za osnovne varijante u kombinaciji sa AMG Perfomance volanom) omogućavaju direktan pristup AMG režimima vožnje, i drugim AMG funkcijama.
Pojedinačna dodatna oprema: još intenzivnije uključivanje vozača
Dostupne su brojne opcije za nove 45 modele prema individualnim željama kupaca. One uključuje sledeće:
- Kožni paket i AMG kožni pakt sa dvotonskim presvlakama, na primer. Klasičnim crvenim/crnim, plus instrument table u ARTICO veštačkoj koži
- AMG volan u nappa koži
- AMG Perfomance volan u napa koži/DINAMICA mikrofiber (standard za S-modele)
- AMG Perfomance volan u DINAMICA mikrofiberu, uključujući AMG dugmad na volanu
- Ploče vrata od brušenoj nerđajućeg čelika sa AMG natpisom, osvetljene
- AMG Perfomance paket sedišta
- AMG Perfomance paket sedišta Advance
- AMG Perfomance paket sedišta High-End
- AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne varijante, sa AMG RIDE CONTROL sisitemom oslanjanja, većim AMG kočionim sistemom visokih performansi sa kočionim čeljustima u crvenoj boji sa 6 klipova i kočionim diskovima dimenzije 360 x 36 mm napred, AMG tasteri na upravljaču, „RACE“ režim vožnje i Drift režim rada
AMG TRACK PACE: Prijava podataka za korišćenje na trkačkoj stazi
AMG TRACK PACE, virtuelni inženjer za trke, standardna je oprema za S-modele i opciono dostupna u kombinaciji sa HDD navigacionim sistemom i medija displejom: softver je deo MBUX infotaiment sistema, koji konstantno nadgleda više od 80 informacija vezanih za vozilo (npr. brzina, ubrzanje). Povrh svega, prikazana su vremena kruga i sektora, kao i odgovarajuća razlika od referentnog vremena. Kako su specifični elementi prikazani u zelenoj ili crvenoj boji, vozač je u mogućnosti da bez čitanja konkretnog broja, vidi da li je brži ili sporiji od najboljeg vremena.
Nakon nekoliko brzih krugova, vozač može da koristi podatke za analizu, i, ukoliko je potrebno, unapredi svoje vozačke veštine. Dodatno, mogu se meriti i sačuvati vrednosti ubrzavanja i usporenja (0-100 km/h, ¼ mile, 100-0 km/h). Zahvaljujući novo razvijenom algoritmu koji precizno određuje poziciju vozila, AMG TRACK PACE čak određuje kada je krug skraćen ili napušten. Za ovu svrhu se koriste GPS podaci kao i senzori dostupni u vozilu.
Podaci se prikazuju na multimedijalnom displeju, na instrument tabli kao i na opcionom head-up displeju. Poznate trkačke staze kao što su Nürburgring ili Spa Francorchamps, već su memorisane. Prikaz mape na displeju može da se prebaci iz 2D u 3D, kao i da se online ažurira.