Nezaboravan svečulni događaj “Svetlost središta” u izvođenju Vlade Labata i njegovog muzičkog sastava “Svaromfal” (Lucija Selaković Labat, Đorđe Labat, Jovica Grujin i Ljubiša Ponjević) održan je sinoć u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu. Specijalni gosti ovog multimedijalnog performansa bili su poznati svetski džezeri Hamid Drejk i Vilijam Parker. Muziciranje je izvodeno na, jedinstvenim u svetu, akustičnim skulpturama Labat (ASL sculpture), vajarskim delima gospodina Labata, a sam način kreativnog stvaranja na sceni predstavljao je autentičan oblik multimedijalnog performansa.
Na scenu Srpskog narodnog pozorišta, publika je ovacijama čak tri puta vraćala muzičare kako bi se produžila čarolija koja je više od dva sata brisala granice stvarnog i nestvarnog, jednako opčinjavajući i najmlađu publiku, i one u najzrelijem dobu. Svaromfal je još jednom pokazao da nas kao ljudska bića definiše naša suština, naš duh, otvoren um i srce, a ne naše razlike i pripadanja. Ostaje samo da se kreativna životna energija koju je publika sa sobom ponela širi i uvećava na opštu radost, a da od Vlade Labata i Svaromfala opravdano očekujemo novi izazov za sva čula.
“Mislim da smo svi zajedno napravil magiju večeras. Uspeli smo da zasviramo kao porodica i verujem da smo uspeli da pošaljemo nas same jedni drugima. Želeli smo večeras da ugodimo i sebi i publici, a ponajviše toj energiji koja je bila iznad nas. Od Vlade sam naučio mnogo toga, prija mi njegov pristip i način na koji se, ako tako mogu da kažem, on i muzika razumeju. I raduje me što vidim da ova saradnja ide u pravom smeru kako bi sve ovo pokazali ljudima širom sveta”, rekao je Hamid Drejk nakon koncerta.
“Ponekad ne znam ni koji ću instrument svirati, ni kako ću da počnem. On mi sam kaže. A zamislite kada na bini imate sedam profesionalaca i kada im instrumenti sami govore kako da sviraju i tu ne treba dogovor. Planiramo da sa ovim nastavimo dalje. Trebalo bi da imamo izložbu akustičnih skulptura u Beogradu sledeće godine. Ovde je bila muzika u prvom planu, ali mislim da ljudi treba da dodirnu skulpturu i osete njenu dušu. Suštinski, ovo je jedna velika igra koja budi dete u nama”, izjavio je Vlada Labat.
“Kao muzičaru meni su najbitniji ton i muzika. I ovo što sam ja ovde radio je moj posao. Za ovo se molim čitavog života. Svirao sam u Africi sa Afrikancima, sutra sam u Rusiji sa Rusima, večeras sam svirao u Srbiji sa Srbima i ne postoji nešto što bi moglo da spreči da se desi muzika ako je svi kao večeras osetimo na isti način”, zaključio je Vilijam Parker.
Tokom nastupa na ASL skulpturama stvara se duhovna ars-integralna improvizovana celina između novog oblika instrumenta (ASL skulptura), novog autentičnog zvuka i novog načina alikvotnog sviranja i pevanja. Prve ASL skulpture, jedinstvene u svetu, nastale su davnih sedamdesetih godina. Sa njihovim nastankom započeto je i kreativno-duhovno muziciranje na njima, nazvano “Svaromfal” (Svetlost središta). Muziciranjem i kreiranjem novih ASL skulptura vremenom su stvorene improvizovane vokalno-instrumentalne celine koje su našle mesto u mnogim partiturama svetski poznatih kompozitora i izvođača.