Coca-Cola HBC Srbija nedavno je objavila osmi po redu Izveštaj o održivom poslovanju za 2020. godinu koji prvi put obuhvata i rezultate kompanije Bambi. Javnost je tako upoznata sa napretkom u oblasti održivosti tokom prethodne godine, a o tome koliko su transformacija rada kompanije i prilagođavanje novim uslovima poslovanja bili ključni da se i u 2020. ostvare dobri rezultati i ostane dosledan održivom poslovanju, razgovarali smo sa Svetoslavom Atanasovim, generalnim direktorom kompanije Coca-Cola HBC Srbija.

Iz ove perspektive, kada se osvrnete na proteklu, 2020. godinu, šta vam je, kao generalnom direktoru jedne od najvećih kompanija u Srbiji, bilo najizazovnije?

Za nas je najveći izazov bio sačuvati zdravlje naših ljudi, omogućiti bezbedno i sigurno radno okruženje i ne izneveriti preko 1.600 zaposlenih, koji su računali na svoju kompaniju i na svoj siguran posao u trenucima kada se sve oko nas menjalo.

Zahvaljujući agilnom načinu razmišljanja naših ljudi, kojima dugujem ogromnu zahvalnost, uspeli smo da se vrlo brzo reorganizujemo i transformišemo naše poslovne procese kako bismo osigurali bezbedne uslove za rad, ali i nastavili da budemo pouzdan partner za 37.000 kupaca i više od 7.000.000 potrošača širom Srbije.

Kriza izazvana pandemijom koronavirusa rezultirala je i time da je doprinos svakog pojedinca postao još važniji i dragoceniji, bez obzira na poslovni nivo ili rang. Uz zaposlene kao naš najjači adut, ne smemo da zaboravimo ni brz način razmišljanja, najraznovrsniji portfolio u industriji, istinsko partnerstvo sa kupcima i zajednicom, digitalnu i tehničku infrastrukturu i snagu lanca snabdevanja, koji su odigrali važnu ulogu u našoj sposobnosti da se prilagodimo i pobedimo u 2020. godini.

Na koji način ste pružali podršku zaposlenima u prilagođavanju novim uslovima poslovanja?

Od početka pandemije bili smo u stalnom kontaktu sa našim zaposlenima i mogao bih da kažem da nas je krizni period dodatno povezao i da smo se zaista osećali i ponašali kao jedna velika porodica. Iako smo se trudili da poštujemo preporuku struke i fizičku distancu, bili smo bliži jedni drugima više nego ikada.

Kako bismo unapredili komunikaciju, uveli smo nove prilike za razgovor na sve relevantne teme za naše zaposlene, na svim nivoima i različitim pozicijama. Rezultati Covid-19 Pulse upitnika su pokazali da je 92% zaposlenih smatralo da su dobro informisani o merama koje kompanija preduzima dok je 90% smatralo da dobija adekvatnu podršku od rukovodilaca.

Na nivou Coca-Cola HBC Grupe pokrenut je Employee Assistance Program sa ciljem da ponudi besplatnu podršku i savetovanje za sve što zaposlenima ili njihovim porodicama predstavlja izazov u periodu pandemije, bilo da je lične ili profesionalne prirode.

Bez obzira na uslove u kojima smo tokom pandemije poslovali, nismo odustali od ulaganja u razvoj naših zaposlenih. Ponosni smo što smo se priključili novim trendovima i što od maja prošle godine svi zaposleni u Coca-Cola HBC mogu pristupiti izvoru od preko 1.500 vrhunskih digitalnih materijala za učenje. Na ovaj način, svakom od zaposlenih nudimo mogućnost da se usavršava u skladu sa svojim potrebama, sposobnostima i afinitetima.

Verujem da nas upravo ta čvrsta rešenost da podržavamo i ulažemo u naše ljude, drži u vrhu najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji već godinama unazad.

Održivo poslovanje se posebno u periodu krize pokazalo kao imperativ za mnoge kompanije. Kakvi su rezultati Coca-Cola HBC koje ste nedavno predstavili u godišnjem Izveštaju o održivom poslovanju?

Izgradnja brzog i održivog oporavka, koji stvara vrednost za sve jeste izuzetno zahtevan poduhvat ali i onaj koji nas ispunjava. Uprkos činjenici da smo bili primorani da se munjevito menjamo, ponosan sam što smo istrajali u našoj posvećenosti održivom i odgovornom poslovanju. Snaga i obim našeg portfolija omogućili su nam da delujemo brzo i iskoristimo nove prilike, posebno u dinamičnom tržišnom okruženju i situaciji kada su domovi postali centar naših života i okruženje pogodno za rad, ali i druženje i mesto za zajedničke trenutke sa voljenima. Uprkos izazovima, sproveli smo preko 20 inovacija na našim proizvodima. Brinuli smo o životnoj sredini – samo u periodu od 2007. do 2020, potrošnja vode po litru proizvedenog pića, ali i ukupna potrošnja energije smanjena je za 53%. Od jula prošle godine, obe punionice Coca-Cola HBC Srbija, kao i kompanija Bambi koriste električnu energiju iz 100% obnovljivih izvora, a zahvaljujući procesu olakšavanja ambalaže ostvarili smo uštedu od čak 295 tona PET materijala.

Naša rešenost da gradimo održivu budućnost sa partnerima, institucijama i saradnicima je jača nego ikad, a u prilog tome govore i naše najnovije aktivnosti u okviru Savetodavnog panela i Sustainability foruma koje realizujemo u nameri da kroz dijalog sa partnerima i saradnicima brže delamo u pravcu kreiranja održivije budućnosti.

Protekla godina pokazala je koliko je, pored brige o zaposlenima, važna i briga o zajednici u kojoj kompanije posluju. Na koji način ste zajednici pružili podršku?

Kao pouzdan partner zajednici, naše aktivnosti i projekte prilagodili smo potrebama društva, a resurse usmerili tamo gde je bilo najpotrebnije. U razvoj lokalnih zajednica tokom 2020. godine uložili smo preko 72.000.000 dinara uz 117 volonterskih sati. Podržali smo 170 projekata i ostvarili saradnju sa preko 100 organizacija širom Srbije. Fokusirani smo na podršku profesionalnom razvoju mladih u okviru našeg programa Coca-Cola Podrška mladima, dok kroz Coke Summership-a i Bambi For YOUng omogućavamo dragoceno iskustvo i mogućnost da budući lideri i naprave prve profesionalne korake baš u nekoj od naših kompanija. Iskreno smo posvećeni i razvoju preduzetništva u ekonomski slabijem delu Srbije, a naše aktivnosti nastavili smo i tokom izazovne 2020. godine, finansijskom podrškom u iznosu od 150.000 dinara preduzetnicima, učesnicima projekta „Stižemo sa juga“.

Već smo na pola 2021. godine. Čini se da je najkritičniji period prošao. Da li verujete da ćete i ovu godinu završiti sa impresivnim rezultatima?

Pandemija je na nesvakidašnji način promenila naše navike i način razmišljanja, pa i poslovanja. Kada je reč o Coca-Cola HBC Srbija, nikada nećemo odstupiti od visokih principa održivosti, standarda koje primenjujemo i unapređujemo, aktivnog i konstantnog učenja, agilnosti, empatije i solidarnosti.

Već više od pola veka osvajamo i tržište i srca potrošača kvalitetom svojih proizvoda, inovativnim ukusima, fantastičnim brendovima na koje smo ponosni, ali i jednom specifičnom vizijom – vizijom lepše i bolje sredine u kojoj poslujemo. Zato volimo da kažemo da je uspeh koji postižemo iz godine u godinu rezultat ulaganja u naše ljude i njihove jake vere u naš zajednički cilj, konstantnog učenja i prilagođavanja uslovima poslovanja, ali i poverenja i podrške naših partnera, saradnika i kupaca, uz koje, menjajući sebe nabolje, i dalje ostajemo pri viziji izgradnje bolje i održivije budućnosti za generacije koje dolaze. Ništa manje ne očekujemo ni u periodu koji je pred nama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.