Od svog dolaska na srpsko tržište, kompanija Lidl Srbija je na strateški način pristupila unapređenju prava potrošača strogom kontrolom kvaliteta i bezbednosti proizvoda, direktnim kontaktom sa potrošačima, kao i podrškom kućnim budžetima svojih sugrađana – zaključci su današnje panel diskusije „Prava potrošača – dokle smo stigli i čemu stremimo” održane povodom obeležavanja Svetskog dana prava potrošača.

Danas su na temu prava potrošača na tržištu trgovine u Srbiji govorili predstavnici uticajnih organizacija, a uvodnu reč dali su Dragan Čigoja, generalni direktor Lidl Srbija i Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljne trgovine.

Generalni direktor kompanije Lidl Srbija, Dragan Čigoja izjavio je: „Mi u Lidlu uvek poštujemo zakonske okvire i idemo korak dalje, a  sve u korist potrošača, jer smo uvereni u kvalitet proizvoda i usluge koju nudimo i znamo da samo sa zadovoljnim potrošačima, možemo da rastemo zajedno sa Srbijom“. On je istakao i kako Lidl tim iz sektora Služba za potrošače, kupcima obezbeđuje direktan kontakt sa kompanijom i uvek sasluša i sistemski zavede sve sugestije koje dobije.

Dragan Čigoja, generalni direktor kompanije Lidl Srbija, foto: Stefan Tomašević

Ministar unutrašnje i spoljašnje trgovine Tomislav Momirović izrazio je zahvalnost kompaniji Lidl Srbija na, kako je rekao, prepoznavanju ovog važnog pitanja kako za privatni sektor, tako i za sve potrošače.

Veće angažovanje privrede u ovoj oblasti, uspostavljanje partnerskog odnosa sa privatnim sektorom u smislu jačanja prava potrošača, poštovanje dobrih zakonskih i poslovnih običaja u ovoj oblasti, nije samo interes potrošača već i trgovaca koji na taj način angažuju fer i časnu borbu za otvoreno tržište. S tim u vezi, zahvaljujem svim predstavnicima privrede koji su učestvovali u izradi Zakona o zaštiti potrošača i pokazali da su na ovaj način zajedno sa Ministarstvom trgovine posvećeni uspostavljanju modernog i efikasnog sistema u ovoj oblasti”.

Tomislav Momirović, ministar unutrašnje i spoljašnje trgovine, foto: Stefan Tomašević

Učesnici na panelu bili su: Višnja Rakić, pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine, Sektor za zaštitu potrošača, Tijana Maljković, sekretarka Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije, Maja Anokić predsednica Centra potrošača Srbije i predstavnici kompanije Lidl Srbija Vanja Jovanović iz Pravne službe i Lazar Stamenić ispred Revizije i Službe za potrošače, a moderator je bila Jelica Antelj, urednica stranice Potrošač u dnevnom listu Politika. Jedna od važnijih tema bila je kvalitet i bezbednost proizvoda u trgovini.

Najveći problem kod potrošača 2021. godine bio je povraćaj robe i zamena za novac, što se uglavnom odnosilo na tehniku, odeću i obuću i to prilikom e-kupovine. Situacija je danas značajno bolja, a mi kao Privredna komora Srbije smo spona privrede sa državom, i uvek se trudimo da prenesemo reč privrednika državi, odnosno da komuniciramo njihovo poslovanje, probleme i strategije. Pored resornog ministarstva, regionalnih privrednih komora, važno je da radimo i sa lokalnim trgovcima kako bismo nastavili sa daljim jačanjem sistema za zaštitu prava potrošača“, istakla je sekretarka Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Tijana Maljković.

Foto: Stefan Tomašević

Lidlov asortiman iz segmenta prehrane i neprehrane broji više od 1.800 proizvoda, a svaki od njih prošao je senzorno testiranje i kontrolu pre nego što je uvršten u Lidlovu ponudu.Kompanija Lidl Srbija provere svojih dobavljača sprovodi u skladu sa sistemski kreiranom listom kriterijuma, a koji su zasnovani na IFS zahtevima.

O tome šta kvalitet proizvoda znači iz ugla potrošača, kao i koji su problemi  sa kojima se Udruženja susreću, govorila je predstavnica Centra potrošača Srbija Maja Anokić rekavši da je jedan od najčešćih problema situacija kada se potrošači javljaju sa neizvodivim načinima na koje smatraju kako neki problem treba da se reši:

Potrošači ponekad prijave problem i od nas praktično traže da u delo sprovedemo njihovu zamisao kako bi on trebalo da se reši. U tim situacijama, prvo što radimo jeste da objasnimo kako se taj problem po zakonu rešava, koje su mogućnosti i tek potom se pristupa slučaju. Upravo iz tog razloga je važno stalno edukovati potrošače, kako bi i sami znali šta je moguće, a šta ne. Takođe, veoma je važno i kada jedan prepoznatljiv trgovinski lanac kao što je Lidl, pokaže na svom primeru šta je to dobra praksa kada je reč o pravima potrošača“.

Da je napravljen veliki iskorak kada je u pitanju unapređenje prava potrošača, istakla je i pomoćnik ministra unutrašnje i spoljne trgovine, Sektor za zaštitu potrošača Višnja Rakić.

Napravljen je veliki iskorak kada je u pitanju unapređivanje prava potrošača, posebno imajući u vidu da je rešavanje vansudskih sporova podignuto na mnogo viši nivo. Rešavanje potrošačkih sporova je postojalo i ranije, ali nije bila obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju. Novi propisi, odnosno novi Zakon o zaštiti potrošača je ta ključna promena koja se desila i koja sada kaže da je trgovac dužan da učestvuje u sporu. Važna novina je i uvođenje prekršajnog naloga kojim se ubrzava rešavanje manjih sporova, bez potrebe da potrošači čekaju”.

Potrošači posebno vode računa i o svom novcu. Zato Lidl, kao savremeni diskontni lanac, u svojoj suštini brine o kućnom budžetu i uvek nudi najbolji odnos cene i kvaliteta, odnosno najpovoljniju potrošačku korpu. Podsećamo da je Lidl pre samo godinu dana uveo svoju aplikaciju lojalnosti Lidl Plus koja potrošačima nudi brojne dodatne popuste i uštede i koja ima više od milion preuzimanja i pozitivnih recenzija širom Evrope. Od nedavno Lidl Plus aplikacija čuva i račune u digitalnom obliku, koji su, u slučaju bilo kakve potrebe za reklamacijom ili vraćanjem proizvoda, potrošačima nadohvat ruke.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.