Tamara Bekčić, generalni direktor i suosnivač, Chapter 4 PR
Svrha je moćna sila bez koje se više ne ide napred. Što su društvo i privreda na višem nivou, to je izraženije zalaganje u pravcu cilja koji je iznad nas samih, tačnije iznad ličnog ili korporativnog interesa. Videli smo njen veliki rast značaja proteklih godina, a posebno kroz stasavanje generacije milenijalaca koja ne predstavlja samo aktivne i izbirljive potrošače veoma izgrađenog mišljenja i stava, već i poželjnu radnu snagu kojoj je važno poistovećivanje sa vrednostima kao razlogom postojanja i poslovanja.
O eksternoj percepciji svrhe se dosta govorilo prethodnih godina, u pogledu pozitivnog uticaja na komunikaciju i reputaciju kompanija. Sada smo već prešli na naredni nivo, jer raspolažemo brojnim podacima globalnih istraživanja koji nam na vrlo ubedljiv način pokazuju povezanost svrhe i uspešnosti rukovodećih timova, timskog duha, prodaje i poslovanja uopšte.
Šta znači voditi svrhom?
Uspešno liderstvo danas je vođeno svrhom, više nego ikada pre. Lideri i menadžeri koji kroz poslovanje i sopstveni primer udišu život u svrhu kompanije, razumeju da je njihova uloga ne samo da donose strateške poslovne odluke, već i da inspirišu svoje timove kroz vrednosti. Istraživanja nam pokazuju da su timovi lidera, koji efikasno ilustruju korporativnu svrhu, više motivisani, te da ostvaruju bolje poslovne rezultate. Takvi timovi su sa jedne strane kompaktniji i postojaniji, a sa druge pokazuju viši stepen kreativnosti i inovacija. Posledično, kompanije ovih lidera su poželjniji poslodavci, a njihovi brendovi, proizvodi ili usluge imaju bolju reputaciju.
Sve je povezano. Lanac svrhe počinje od pojedinca, zatim grupe pojedinaca, tima, zajednice, kompanija i prožima celo društvo. Odgovornost je na (svakom) pojedincu i njegovom „zašto“ – konkretnom doprinosu društvu. Kada se mnogo odgovornih pojedinaca okupi i aktivira oko istog cilja i vrednosti, tada svrha postaje realnost, a dobrobit za društvo poprima opipljiv oblik.
Svrha izdvaja hrabre i uspešne lidere
U radu sa kompanijama vidimo da svrha predstavlja energiju koju tim crpi iz zajedničkog cilja. I više od toga, svrha dodatno rasplamsava iskru hrabrosti i spremnosti na delovanje. To je vetar u leđa za puteve koji su nekad nepoznati, možda i rizični u nekoj meri, ali idu ka cilju od višeg značaja koji stvara neraskidive veze. Menadžeri i lideri, koji svrhu stavljaju na pijedestal koji zaslužuje, inspirišu tim ka ispunjenju poslovnih ciljeva, a dalekovidošću i posvećenošću daju doprinos društvu i po pravilu su ne samo uspešni, već i hrabri vizionari.