
Tekst je preuzet sa portala Satovi i nakit
Formula 1 nedavno je zvanično saopštila da se TAG Heuer u 2025. godini vratio u šampionat kao oficijelni merač vremena. Sezona koja počinje 16. marta trkom u Australiji biće 75. F1 šampionat, a ugovor sa TAG Heuerom biće na snazi narednih deset.
Mlađim ljubiteljima Formule 1 Rolex je prva asocijacija kad je reč o poziciji zvaničnog merača vremena s obzirom na to da je ugovor između F1 i Rolexa bio na snazi od 2013. do 2024. godine. Međutim, istorija povezanosti TAG Heuer brenda sa svetom automobilskih trka je višedecenijska i seže gotovo do početka druge polovine prošlog veka.
KAKO JE SVE POČELO…
TAG Heuer (tada samo Heuer) prvi je luksuzni brend koji se davne 1969. pojavio kao sponzor sa logom na bolidu Formule 1. Tada je Džek Hojer (Jack Heuer, na uvodnoj slici), izvršni direktor švajcarske porodične firme osnovane 1860. godine, potpisao ugovor sa zemljakom, u to vreme velikom trkačkom zvezdom Žoom Sifertom (Joseph Jo Siffert) da se na „lotusu 49B“, koji je Sifert vozio, nađe čuveni štit, logo kuće Heuer, a sve u sklopu promocije revolucionarnog automatskog hronografa Calibre 11. Samo dve godine kasnije Heuer je postao i sponzor ekipe Formule 1, a ugovor je potpisan, ni manje ni više nego sa ekipom Ferarija. Ekipi iz Maranela je, naime, na test-stazi u Fjoranu bio potreban pouzdan sistem za merenje vremena, a Heuer je odabran zato što je već bio poznat po izuzetno preciznim uređajima. Upravo te 1971. godine predstavljen je Le Mans Centigraph, sistem koji je mogao da meri vremena krugova više automobila i to do 1/1000 dela sekunde.
ŠAMPIONI, AMBASADORI BRENDA
Otada angažovanje brenda TAG Heuer kroz razne veze sa različitim timovima traje do danas. Kroz saradnju pre svega sa timovima Ferarija, McLarena i Red Bull Racinga (TAG Heuer je limitiranom serijom časovnika nedavno obeležio 20 godina postojanja ekipe Red Bull Racing), TAG Heuer je učestvovao u 230 pobeda i 595 podijuma na gran-pri trkama, a osvojeno je 11 konstruktorskih i 14 vozačkih titula šampiona sveta.
Tokom uspešnih godina saradnje sa timovima Formule 1, TAG Heuer je za svoje ambasadore imao vrhunske automobiliste, među kojima su najistaknutiji: Niki Lauda, Ajrton Sena (Ayrton Senna), Mika Hakinen (Mika Hakkinen), Luis Hamilton (Lewis Hamilton), Sebastijan Fetel (Sebastian Vettel) i Maks Ferštapen (Max Verstappen).
Danas, kad je TAG Heuer postao jedan od brendova u okviru multinacionalne holding kompanije i konglomerata LVMH, bilo je jako važno da se napravi korak dalje, a to znači partnerstvo sa čitavim šampionatom.
TAG HEUER SE VRATIO KUĆI!
„U sportu koji zahteva mentalnu izdržljivost, fizičku snagu, strategiju, inovacije i performanse, bilo je prirodno da TAG Heuer bude samo srce Formule 1, kao njen zvanični merač vremena“, izjavio je Antoan Pin (Antoine Pin), izvršni direktor TAG Heuera. „U decenijama dugoj istoriji u Formuli 1, tokom koje smo bili povezani sa najuspešnijim vozačima i timovima svih vremena, danas se osećamo počastvovanim i privilegovanim što smo postali brend čije se ime povezuje sa jedinom stvari koja definiše pobednika, a to je vreme.“
Kao što je Formula 1 s vremenom definisala TAG Heuer kao brend na koji svako može da se osloni kad je u pitanju merenje vremena, tako je i TAG Heuer sa svojim vanvremenskim časovnicima definisao period u automobilskim trkama, koji je za mnoge, gledano iz današnje perspektive, zlatno doba automobilskih trka. Tad su nastali i nenadmašni proizvodi, poput revolucionarnog časovnika sa četvrtastim kućištem Monaco (1969), pa zatim i Monza (1976) u čast titule Ferarija i Nikija Laude 1975, te Silverstone (1974), nazvan u čast legendarne trkačke staze na kojoj se održala prva Velika nagrada u istoriji Formule 1… Uz Carrera i Formula 1 kolekcije ovakvi i slični modeli za TAG Heuer predstavljaju definiciju postojanja.
Od vremena kad se pojavio u Formuli 1, što je bilo praktično na samom početku takmičenja u perjanici auto-sporta, pa do danas kad se sve odvija bolidima i na stazama, koji su tehnološka čuda, TAG Heuer je uvek bio sastavni deo takmičenja. Zato u kompaniji smatraju da novim ugovorom TAG Heuer nije potvrdio da se samo vraća u „najbrži cirkus na svetu“.
Za njih ova desetogodišnja saradnja znači – povratak kući.