Nakon 20 godina poslovanja, reklo bi se da se mnogo toga promenilo, pogotovo u industriji i poslovnoj grani kojom se vi bavite. Možete li nam reći šta promene donose kada je reč o komunikacijama?

Svi smo mnogo puta prošli velike i male promene, bolje i lošije socioekonomsko okruženje, razvoj tehnološke i digitalne pismenosti, različite zahteve tržišta, razvoj usluga i proizvoda klijenata i industrija, preobražaje medijskog funkcionisanja, promene navika i potreba ljudi, promene uslova rada i poslovnog okruženja… Nije postojao životni i poslovni segment koji nije dotakla transformacija. Prihvatiti je i naučiti kako njome da upravljate i nosite se sa njenim posledicama, bile one dobre ili loše, stvar je znanja, umeća i prilagodljivosti.

Promene koje već uveliko svi živimo donose nam svoje i dobre i loše strane. Kada govorimo o dobrim stranama komunikacija, ono što je evidentno jeste njihova potreba, pa mogu slobodno reći i primat, u skoro svim organizacionim sektorima, internim i eksternim javnostima. Na koji način zaposlenima nešto saopštavate, spuštate informacije, prezentujete u javnosti, interno komunicirate, od krucijalne je važnosti da li će vaše strateške i poslovne odluke biti shvaćene na način na koji vi to želite. S druge strane, tolika (ne)transparentnost, tehničke mogućnosti i dostupnost informacija, (ne)plasiranja i spinovanja informacija, dodatno prave pometnju na tržištu i otvara prostor mnogo većim manipulacijama.

I jedno i drugo će svakako rezultirati drugačijim pristupom, tehnikama, formatima i kanalima komunikacije, mnogo više segmentiranim i tailor-made pristupom svakoj ciljnoj grupi. Imate primere da se nekim kompanijama promena oslikava upravo u povratku na staro, odnosno „back to basic“ principima i potpunoj suprotnosti tome – ekspanziji IT kompanija i njihovih potreba, porastu interesovanja za Blockchain, Web3, Crypto, berzu…

Kako vi planirate da doskočite ovakvim ubrzanim promenama, s obzirom na to da ste neko ko je na tržištu prepoznat kao eksperti u PR-u?

Mi smo se već dosta promenili i još uvek se menjamo. Od izvorno PR agencije po čijim uslugama smo i dalje prepoznati kao lideri u regionu, danas delamo i u oblasti performans marketinga, kreative, video-produkcije i BTL-a. I to nije nešto gde ćemo stati! Naprotiv. Iako smo seniori u nekim uslugama, nimalo se ne bojimo početaka u drugim. Tako da se već nekoliko godina unazad razvijamo i u oblasti Employer Branding-a kao jednog od krucijalnih opredeljenja kompanija današnjice i svakako neodvojivog dela komunikacija kao takvih.

Takođe, sada već mogu da najavim i dva strateška projekta agencije čije lansiranje možete očekivati u novembru. Prvi, poseban sektor koji osnivamo u okviru Represent Communications-a, WebMind, portal koji će biti namenjen najviše potrebama IT industrije, ali i onih koji bi želeli da znaju više o najnovijim internet tehnologijama i temama kao što su Web 2.0 i Web 3.0 (Blockchain, NFT, Gaming, Crypto) i drugi, na kome već intenzivno i ubrzano radimo sa našim partnerima i sa kojim takođe očekujemo promene u potpuno tradicionalnom okruženju i industrijama – robi široke potrošnje i osiguranju, start-up DynamicLife. Koncipiran je kao potpuno nov proizvod koji će u sebi sadržati elemente potrošnje, štednje i životnog osiguranja istovremeno ne navodeći ljude da se odriču svojih svakodnevnih navika i potreba.

Šta su vam planovi za budućnost, odnosno narednih 20 godina, ako ih uopšte neko može imati u vremenu kada se sve menja?

Kako je Bil Gejts rekao: „Ovo je fantastično vreme da se uđe u poslovni svet, jer će se poslovanje više promeniti u narednih 10 godina nego u prethodnih 50!“

Imajući u vidu dijametralno suprotne zahteve tržišta, spremno dočekujemo i jedno i drugo i imamo način kako da pomirimo potrebe naših klijenata da budu istovremeno moderni, digitalizovani i idu u korak sa vremenom, a da i dalje ostanu odgovorni poslodavci i ostave svoj zeleni otisak u okruženju u kom posluju i žive. O održivosti će pričati samo kompanije koje budu uspele da objedine ove dve komponente, a mi imamo dovoljno iskustva, dovoljno znanja i dovoljno mladalačke energije i kreativnosti da ih podržimo u tome! To je naš put održivosti kojim smo krenuli, o čijem ostvarenju aktivno razmišljamo i na tome vredno radimo. Posvećeni smo kontinuiranom rastu znanja i kreativnosti, stabilnosti u kvalitetu usluga i agilnosti i fleksibilnosti u poslovanju, potrebama klijenata i tržišta, ali i potrebama naših ljudi jer verujemo da kao takvi spremno dočekujemo svaku promenu.

Imate li nešto da poručite postojećim klijentima, budućim klijentima, zaposlenima, partnerima?

Dobra komunikacija pomaže, a loša stvara dodatne probleme, bez obzira na kom „kanalu“ i u kom formatu je vodili. Komunikacijom se upravlja, ne dozvolite da bude obrnuto.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.