Tehnološka zajednica već deceniju, ako ne i dve, govori o „budućnosti rada“. Prošle godine je ta „budućnost“ gotovo preko noći postala praksa. Kompanije i preduzeća iz najrazličitijih sektora, primorani da zaposlene izmeste iz kancelarija, tokom pokazne vežbe izazvane pandemijom shvatili su da između produktivnosti i mesta sa kog se obavlja posao ne stoji nužno znak jednakosti.
Mnogima je promenjeno shvatanje uloge koju tradicionalna kancelarija ima u obavljanju posla i postalo im je jasno da preduzeće nije objekat, već kolektiv izgrađen na napornom radu, rezultatima, i zadovoljstvu pojedinaca koji ga čine. Ipak, brojni su i oni koji i dalje ne veruju da je produktivnost moguća ako radnici nisu pod budnim okom menadžera.
Određeni poslovi, kao što su rad na mašinama, briga o pacijentima, ugostiteljstvo, uvek će zahtevati fizičko prisustvo. Ali brojni su i oni u kojima radna lokacija u tradicionalnom smislu nije presudan faktor za uspešno obavljanje posla.
Prilagođavanje novom načinu posmatranja radnog mesta i prevazilaženje tradicionalnih predstava o hijerarhiji nisu laki zadaci. Prema istraživanju VMware-a, 28% donosilaca odluka i dalje je podozrivo u pogledu rada na daljinu. Zato je neophodno da menadžment kompanija prihvati ideju da uz prave alate koji omogućavaju jednak nivo pristupa podacima i procesima i jednaku bezbednost, uz prilagođene politike upravljanja i odgovarajuće platforme za saradnju, svako mesto može da postane „kancelarija“. Dodatni podstrek za prihvatanje novih modela rada mogu da budu i benefiti koje oni nose. Jedan od značajnijih je lakše privlačenje novih talenata, nešto što na globalnom nivou primećuje čak 67% donosilaca odluka.
Naravno, ne postoji jedan pristup koji može da se primeni na sve. Svakoj industriji i svakoj organizaciji potreban je model po njihovoj meri, kako bi „distribuirani“ način rada mogao dugoročno da funkcioniše.
Tehnologija postoji, ono što je potrebno jeste promena načina razmišljanja. Samo tako će kompanije zaista biti spremne za budućnost sa svim izazovima koje ona nosi.