Više nego uspešnih godinu dana rada platforme za zdravstvene konsultacije Doktok

U aprilu prošle godine, a inicirano situacijom pandemije virusa Covid-19 i prebukiranošću zdravstvenih sistema, rodila se platforma za besplatne zdravstvene konsultacije Doktok. Tako su ljudi mogli da brzo i jednostavno dođu do željenog lekara, konsultuju se sa lekarima i stručnjacima različitih specijalnosti iz udobnosti svog doma, ne rizikujući odlazak u, u tim trenucima, prebukirane ambulante. Godinu dana kasnije, Doktok i dalje aktivno radi, obezbeđujući svakodnevno besplatne online zdravstvene konsultacije onima kojima je potrebno mišljenje lekara. Tim povodom poželeli smo da malo bolje upoznamo Doktok, da saznamo šta se sve desilo i promenilo u proteklih godinu dana, kakve je rezultate zabeležio pionir telemedicine kod nas i kakvi su im planovi za budućnost, te smo porazgovarali sa Tamarom Didić, ispred Doktok tima.

  1. Navršava se godinu dana od kada je pokrenuta platforma. Šta se sve promenilo i šta je urađeno u tom periodu?

Ono što je ključno i što se na prvom mestu promenilo jeste samo “tržište”. Promenile su se navike ljudi. Online kupovina, online konsultacije, sastanci i generalno online komunikacija i moramo reći online život postali su prihvaćeniji i korišćeniji nego ikad. Kako su se menjale potrebe i navike naših korisnika, tako smo se menjali i mi. Moram da kažem da smo krenuli stidljivo, osluškujući njih i promene u njihovom ponašanju, te smo se prema tome menjali i mi, odnosno naš proizvod. U godini za nama, testirali smo mnoge opcije i rešenja, slušali savete i sugestije korisnika i lekara i implementirali naučeno u jednu novu, zreliju verziju proizvoda. Platforma je nedavno dobila i novi izgled, obogaćena novim funkcionalnostima i otvorena ka novim ciljnim javnostima. Ono što je suština i što nam je važno jeste da stalno pratimo impuls korisnika i da zajedno sa partnerima ulažemo sve resurse kako bismo kontinuirano radili na tome da kreiramo najbolje iskustvo korisnika, za život u savremenom digitalnom dobu.

  1. Kakvi su neki vaši utisci, da li u Srbiji postoji prostor za ovakve inicijative i kako je ista prihvaćena od strane javnosti i korisnika, a sa druge strane lekara volontera koji su na njoj aktivni?

Kao pioniri telemedicine kod nas, vredno smo radili da se ovakav servis prepozna i prihvati, ali i koristi svakodnevno za sve nedoumice i konsultacije koje se tiču zdravlja. Digitalizacija zdravstva je, posebno ubrzana trenutnom situacijom, neminovna i mi smo tu da je pratimo zajedno sa našim partnerima. Zato danas, gotovo godinu dana nakon pokretanja inicijative, možemo slobodno da kažemo da uspešno koračamo u smeru promena, inovacija i dostupnosti medicinskih usluga svima! Tome u prilog govori i preko 100.000 poseta sajtu, više od 2.000 uspešno obavljenih konsultacija sa lekarima različitih specijalnosti i oblasti koje sve više nalaze primenu telemedicine u svojoj praksi.

  1. Verujemo da se platforma vremenom usavršavala i unapređivala. Šta se to promenilo na platformi od njenog osnivanja i koje su to promene koje korisnici mogu da primete i očekuju u narednom periodu?

Kao što sam rekla, kako su se menjale potrebe korisnika, menjala se i naša platforma. Doktok je evoluirao zajedno sa spremnošću korisnika za ovakvu vrstu usluge i servisa. Sadašnji izgled platforme bitno se razlikuje od prvobitnog, dok je i sam proizvod umnogome kompleksniji. Nudi se širi spektar usluga kako korisnicima, tako i lekarima i ordinacijama. Već neko vreme dostupna je opcija zakazivanja online konsultacija sa željenim stručnjacima, a kako se često pokazalo da je, nakon obavljene inicijalne konsultacije ipak potrebno obaviti i fizički pregled, od nedavno je omogućena i opcija zakazivanje pregleda u našim partnerskim ordinacijama.

Takođe, nešto na čemu smo dugo radili i što smo odlučili da poklonimo korisnicima za svoj prvi rođendan je sjajna dopuna našoj platformi, Doktok portal. Doktok protal je zamišljen kao mesto gde ćemo ne samo deliti informativno-edukativni sadržaj iz oblasti zdravlja i zdravog života, već i okupiti zajednicu stručnjaka i zaljubljenika u zdrav život, ali i onih koji su kao i mi skloni “digitalizaciji” svog života, uštedi vremena i novca, a sve u cilju kvalitetnijeg i zdravijeg života. Dodatno, ovaj alat kao i samu platformu želimo da stavimo u službu prevencije i podizanja svesti o važnim zdravstvenim temama.

  1. Kako je Doktok još uvek u startup fazi, investicije su od ključnog značaja za dalji rad i razvoj. Da li po tom pitanju ima novina?

Moram da kažem da od samog početka imamo veliku podršku javnosti, medija i partnera koji su nam pomogli da izgradimo jedan jak i prepoznatljiv brend kakav je Doktok danas. Takođe, moram dodati da nas je, nakon uspešne jednogodišnje saradnje sa kompanijom A1 Srbija, ona podržala još jednom investicijom i na putu našeg daljeg rasta i razvoja. Ova podrška je svakako i dodatna motivacija da nastavimo da pratimo tržište, osluškujemo potrebe korisnika i pružimo im upravo ono što im je potrebno.

  1. Doktok je dokaz da ženska strana preduzetništva sve više jača u Srbiji. Šta vas motiviše da radite i razvijate jedan ovakav proizvod na našem tržištu?

Interensatno je da, osim što žene čine većinski deo našeg tima, one predstavljaju i preko 80 posto naših korisnika. To nam sa jedne strane olakšava razumevanje naše primarne ciljne grupe, a sa druge čini da naš rad bude prepoznat po tome što korisnicama nudimo upravo ono što im je potrebno, što je svima nama potrebno, a to je podrška u ovom brzom i ludom načinu života u kom svaka ušteda vremena i/ili novca daje više prostora svim drugim važnim stvarima u našem zivotu, vremenu za sebe i svoju porodicu. U prilog, da tako kažemo ženskom preduzetništvu, govori i činjenica da je naš radi prepoznat i od strane Kabineta ministra za inovacije i tehnološki razvoj, a u okviru Programa podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva. Tim povodom bili smo i deo kampanje „Žene, ne gubite vreme“ čiji je glavni cilj promocija preduzetničkih ideja srpskih preduzetnica, ali i ohrabrivanje i podrška ženama u realizaciji njihovih inovativnih poslovnih planova.

  1. Kakvi su planovi za budućnost? Šta možemo da očekujemo od Doktoka?

Naš rani ulazak na polje telemedicne dao nam je mogućnost građenja jake pozicije u ovoj oblasti, kada se ostvare tehnološki i regulatorni uslovi. Svedoci smo toga da je digitalizacija zdravstva neminovna, a mi smo tu da je pratimo i podržimo. Vidimo puno prostora za unapređenje čitavog zdravstvenog sistema, kako bismo ga učinili jednostavnijim, dostupnijim i manje ‘’tromim” za sve nas. Čvrsto verujemo da servisi poput našeg umnogome olakšavaju taj put. Zdravstvenoj industriji su sada potrebni partneri koji mogu pružiti snažnu tehnološku podršku, kako za pružanje šireg spektra medicinskih usluga online, tako i razvoja sveobuhvatnih sistema za zdravstvene institucije, ali i poznavanje tržišta odnosno korisnika, a mi smo za to spremni. U DokTok kuhinji nastavljamo da vredno radimo i krčkamo još mnogo toga novog i inovativnog, zato nas pratite.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.