
Komična opera u četiri čina
Libreto: Lorenco da Ponte, prema komediji Pjer-Ogistena Karona de Bomaršea
Dirigent: Aleksandar Kojić, k. g.
Reditelj i dramaturg: Aleksandar Nikolić
Scenografkinja: Miljena Vučković, k. g.
Kostimografkinja: Senka Ranosavljević
Hor pripremila: Vesna Kesić Krsmanović
Koreografkinja: Andreja Kulešević
Scenski pokret: Boris Ercegović, k. g.
Uloge:
Grof Alma-Viva, bariton:
Luka Jozić, k. g. (24. i 26.04)
Grofica Alma-Viva (Rozina), sopran:
Evgenija Jeremić Pokrajac, k. g. (24.04) / Mirjana Nedeljković, k. g. (26.04)
Suzana, grofičina sobarica, sopran:
Mina Gligorić, k. g. (24.04) / Olivera Krivokuća* (26.04)
Figaro, grofov sobar, bas:
Pjotr Ppohera, k. g. (24.04) / Nebojša Babić (26.04)
Kerubin, dvorski paž, sopran:
Katarina Radovanović* (24.04) / Martina Koljenšić* (26.04)
Marčelina, Grofičina negovateljica, sopran:
Laura Pavlović (24.04) / Nataša Tasić Knežević (26.04)
Bartolo, batler, bas:
Goran Krneta (24.04) / Nikola Basta, k. g. (26.04)
Bazilio, dvorski kapelnik, tenor:
Branislav Cvijić (24.04) / Mladen Prodan, k. g. (26.04)
Don Kurcio, sudija, tenor:
Igor Ksionžik (24.04) / Dušan Dakić (26.04)
Barbarina, služavka, sopran:
Marija Cvijić (24.04) / Andriana Petrovski* (26.04)
REZERVACIJA
Sluge (statisti):
Vladislav Šeguljev, David Vještica, Miroslav Stojiljković, Luka Stanković
Sevilja, 1950-ih godina
Učestvuju Orkestar i Hor Opere i Balet SNP-a.
Premijera opere Figarova ženidba u Srpskom narodnom pozorištu Novi Sad 24 april u 19 časova scena Jovan Đorđević
Sve što bi se izgovorilo o Mocartu, zvučalo bi kao opšte mesto. Sve što mislimo o njegovoj muzici, mislimo da znamo oduvek. A sve što opera jeste u svojoj najdubljoj suštini, nalazi se u Figarovoj ženidbi. Opera kao scenski žanr zaokupljala je Mocarta ceo život. On je napisao svoju prvu operu Bastijen i Bastijena sa 11 godina, a poslednju operu Čarobna frula svega tri meseca pre svoje smrti, u 35. godini. Ipak tri komične opere iz njegovog opusa ostaće zauvek na najvišem mestu u operskoj literaturi – Figarova ženidba, Don Đovani i Tako čine sve. Prva od ove tri potresla je poput zemljotresa operski svet i to čini i danas. Bomaršeova zabranjena drama o slugi koji je ustao protiv svoga gospodara i nadmudrio ga, našla se u rukama najvećeg muzičkog genija. Svaki od likova je pažljivo tonski, muzički oslikan i predstavlja udžbenik o međuljudskim odnosima. Lik Figara u svoj svojoj iskrenosti i naivnosti, lik Suzane, njegove verenice, koja brzo misli i uvek je tri koraka ispred, lik melanholične, od muža zapostavljene Grofice, njenog paža koji sav gori od hormona u svom adolescentskom uzrastu, lik pokvarenog Grofa i njegovih saučesnika…
Nama je Mocart danas potrebniji nego ikada. Potrebna nam je njegova nepogrešiva procena kakav je ko od nas. Njegova vizija slobode, jednakosti, rata i ljubavi, potlačenih i vladajućih, crkve i vlasti, naroda i plemstva. Potrebno nam je da osetimo kako njegova besmrtna muzika, dok je slušamo, postaje bistro ogledalo u kom svi jasno vidimo. Figarova ženidba je danas savremena i sa radošću donosimo publici, izjavila je direktorka opere Dragana Radaković.
Foto: Marija Erdelj